Mijn eerste post op dit forum en direct al een vraag

Ik heb een Thaise vriendin die ik in Nederland heb ontmoet. Ze was hier op een driemaanden visum gekomen en is te lang gebleven. Om een lang verhaal kort te maken, toen ik begreep dat haar visum was verlopen, heb ik haar eerst naar Thailand "teruggestuurd". Ben daar zelf inmiddels ook geweest en ben van plan daarheen te vertrekken.
Voor het echter zover is, wil ik haar hier graag weer drie maanden heen halen. Probleem: op de terugweg is ze er in Frankfurt uitgepikt en heeft ze een stempel in haar paspoort gekregen. Plus dat ze het cash zakgeld wat ik had meegegeven als boete moest betalen, de schoften!
Voordat ik nu de procedure in werking ga zetten wil ik graag weten of er ook zoiets is als een zwarte lijst met namen van mensen die te lang op een visum zijn gebleven. Of is het een kwestie van een nieuw (dus ongestempeld) paspoort halen? Vragen die ik niet direct aan de officiële instanties durf te vragen om mezelf niet in de vingers te snijden.
Ik heb een normale baan, vast inkomen en mijn vriendin is 100% betrouwbaar dus ditmaal zal ze echt braaf na drie maanden weer terugvliegen.
Alvast bedankt voor jullie advies!