Reisschema Thailand Juli
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Reisschema Thailand Juli
Wij zijn druk bezig om een goed reisschema in elkaar te draaien, we hebben chang mai al laten vallen, graag jullie commetaar op onderstaand schema! Aanvullingen en tips zijn meer dan welkom!:)
30 juni / 3 juli Dubai
3 juli - aankomst Bankok - beetje relaxen en rondkijken
4 juli - bankok - grand palace, fietstour.
5 juli - bankok - klongvaren - chinatown - nachtleven
6 juli - bankok - winkelen, byoke tower
7 juli - kanchaburi - floatingmarket - tijgertempel
8 juli - kanchaburi - erwan waterfalls - birmaspoorlijn
9 juli - richting tree tops safari (bus?)
10 juli- tree tops safari
11 juli- tree tops safari
12 juli - richting Ko Tao (vliegen? boot)
13 juli - Ko Tao
14 juli - Ko Tao
15 juli - Ko Tao
16 juli - Ko Tao
17 juli - richting KK Phi Phi (boot, vliegen? boot)
18 juli - Ko Phi Phi
18 juli - Ko Phi Phi
19 juli - Ko Phi Phi
20 juli - Ko Phi Phi
21 Juli - richting Bankok (boot, vliegen)
22 juli - bankok terugvlucht
Graag jullie reacties of ik "must see`s" mis, of dat ik dingen in mijn planning heb die niet echt de moeite waard zijn of die qau planning beter omgedraaid kunnen worden...Vooral over de manier van reizen, vliegen, bus, boot kan ik wel wat advies gebruiken!
Groet,
Rick
30 juni / 3 juli Dubai
3 juli - aankomst Bankok - beetje relaxen en rondkijken
4 juli - bankok - grand palace, fietstour.
5 juli - bankok - klongvaren - chinatown - nachtleven
6 juli - bankok - winkelen, byoke tower
7 juli - kanchaburi - floatingmarket - tijgertempel
8 juli - kanchaburi - erwan waterfalls - birmaspoorlijn
9 juli - richting tree tops safari (bus?)
10 juli- tree tops safari
11 juli- tree tops safari
12 juli - richting Ko Tao (vliegen? boot)
13 juli - Ko Tao
14 juli - Ko Tao
15 juli - Ko Tao
16 juli - Ko Tao
17 juli - richting KK Phi Phi (boot, vliegen? boot)
18 juli - Ko Phi Phi
18 juli - Ko Phi Phi
19 juli - Ko Phi Phi
20 juli - Ko Phi Phi
21 Juli - richting Bankok (boot, vliegen)
22 juli - bankok terugvlucht
Graag jullie reacties of ik "must see`s" mis, of dat ik dingen in mijn planning heb die niet echt de moeite waard zijn of die qau planning beter omgedraaid kunnen worden...Vooral over de manier van reizen, vliegen, bus, boot kan ik wel wat advies gebruiken!
Groet,
Rick
- Jim
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
Hey Jim,
Bedankt voor het snelle antwoord, ik ga samen met mijn vriendin en zijn beide 27 jaar. Wij willen veel zin maar toch ook kunnen genieten en een paar dagen lekker op het strand relaxen en `s avond lekker feesten. Op Koh Tao willen we onze padi halen. Ja ook wij vinden het erg jammer dat we chang mai missen, ipv een safari daar hebben we nu de tree tops safari ingepland, is dit een stuk minder?gr.Rick
Bedankt voor het snelle antwoord, ik ga samen met mijn vriendin en zijn beide 27 jaar. Wij willen veel zin maar toch ook kunnen genieten en een paar dagen lekker op het strand relaxen en `s avond lekker feesten. Op Koh Tao willen we onze padi halen. Ja ook wij vinden het erg jammer dat we chang mai missen, ipv een safari daar hebben we nu de tree tops safari ingepland, is dit een stuk minder?gr.Rick
-
- Volwaardig lid
Ik vind het een heerlijk schema, veel paradijslijke plekjes, en op Phi Phi zullen jullie je kostelijk vermaken!
Je kunt er superrelaxx op het strand hangen, maar ook heerlijk stappen (cocktails loungy op het strand, lekkere muziek enz.)
Gaaf dat je Dubai tegen je vakantie aan plakt (goed idee!)
Over tree tops heb ik veel goeds gelezen, en gehoord,
Persoonlijk zou ik die trip in het regenseizoen niet doen vanwege de insecten, (maar dat is weer een ander verhaal),
Je mist inderdaad Chiang Mai en omgeving, tis wel een stuk verder reizen, maar ik vond het noorden wel heel erg speciaal,
Je zult wat je ook kiest een geweldige tijd hebben!
Je kunt er superrelaxx op het strand hangen, maar ook heerlijk stappen (cocktails loungy op het strand, lekkere muziek enz.)
Gaaf dat je Dubai tegen je vakantie aan plakt (goed idee!)
Over tree tops heb ik veel goeds gelezen, en gehoord,
Persoonlijk zou ik die trip in het regenseizoen niet doen vanwege de insecten, (maar dat is weer een ander verhaal),
Je mist inderdaad Chiang Mai en omgeving, tis wel een stuk verder reizen, maar ik vond het noorden wel heel erg speciaal,
Je zult wat je ook kiest een geweldige tijd hebben!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
-
- Expat
- Contacteer:
-
- komt net kijken
Thanks alvast voor alle reacties, helemaal top! Het beeld dat wij hebben van het uitgaansleven van Pkuket en Samui is dat van dikke duitsers met jonge thaise vrouwen...Dat willen we zoveel mogelijk ontlopen en kiezen daarom voor de iets kleine schaliger maar toch ook gezellige eilanden, Tao en Phi Phi. Of zijn dit ontrechte vooroordelen van onze kant?
-
- Expat
- Contacteer:
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik zou om die reden Phuket en Samui zeker NIET negeren. Dat zou echt zonde zijn. Ga zelf kijken en oordeel zelf, zou ik zeggen. En ga niet teveel af op de vooroordelen van anderen. En onthou dit maar: de grootste vooroordelen komen van mensen die nog nooit in Thailand zijn geweest.
Alvast een prettige vakantie enne.... dikke Duitsers kom je overal ter wereld tegen. Daar kan je helaas niet omheen.

Alvast een prettige vakantie enne.... dikke Duitsers kom je overal ter wereld tegen. Daar kan je helaas niet omheen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- Volwaardig lid
Als je op Samui naar Chaweng gaat (of in mindere mate naar Lamai) dan kom je daar meerendeels jongelui tegen in het uitgaansleven. In ieder geval als je veelal de discotheken opzoekt.
Discotheken is juist ook datgene wat tegenvalt op Phi Phi.
Als ik jou zou ik proberen 2 of 3 dagen Samui te plannen en aaneensluitend de Fullmoon party op Koh Pangan meepakken. Zwaarder feesten kan haast niet, en dikke Duitsers durven daar niet te komen...
Discotheken is juist ook datgene wat tegenvalt op Phi Phi.
Als ik jou zou ik proberen 2 of 3 dagen Samui te plannen en aaneensluitend de Fullmoon party op Koh Pangan meepakken. Zwaarder feesten kan haast niet, en dikke Duitsers durven daar niet te komen...
Sabaai sabaai
-
- Volwaardig lid
Reisschema
Wat betreft de treetops : Is super, zeker niet overslaan. Wel heel erg primitief, geen douche, toilet op de kant over wankel loopbruggetje , maar de omgeving maakt veel goed.
Als je vanuit Bangkok met de nachttrein richting Surratthani gaat word je daar opgehaald op het station. (wij hebben toen bij BMair geboekt,werken samen met greenwoodtravel) Na de treetops word je afgezet waar je wilt. Als jullie naar Ko Tao willen dus naar de pier naar SAmui/Phangan/Tao.
Ko PHIPhi ligt weer aan de andere kant. Als ik jullie was zou ik een kant doen, want je moet zo wel veel reizen. Wij persoonlijk vonden de kant Phuket/Krabi/PhiPhi veel mooier dan SAmui/Tao
Je kan volgens mij overal wel je padi halen.
Dan kun je bijv. vanaf de 12e t/m 21 Phuket/PhiPhi eilanden doen incl.padi en terugvliegen van Phuket naar BKK op 21 Juli/22 juli
Wil je inderdaad naar Ko Tao, pak dan Samui en Phangan erbij(full moon party, leuk om een keer mee te maken)
Dit zijn wel leuke eilanden om met de scooter te verkennen.
PS: dikke duitsers hebben wij een maand lang niet gezien!!!!
Vergeet in Bangkok niet sávonds Suam luang night bazaar. Bij Lumpinipark. zeer gezellig met veel eetstalletjes en winkeltjes. En natuurlijk even rondlopën op Khao san Road!!!
Veel succes met je keuze!
Als je vanuit Bangkok met de nachttrein richting Surratthani gaat word je daar opgehaald op het station. (wij hebben toen bij BMair geboekt,werken samen met greenwoodtravel) Na de treetops word je afgezet waar je wilt. Als jullie naar Ko Tao willen dus naar de pier naar SAmui/Phangan/Tao.
Ko PHIPhi ligt weer aan de andere kant. Als ik jullie was zou ik een kant doen, want je moet zo wel veel reizen. Wij persoonlijk vonden de kant Phuket/Krabi/PhiPhi veel mooier dan SAmui/Tao
Je kan volgens mij overal wel je padi halen.
Dan kun je bijv. vanaf de 12e t/m 21 Phuket/PhiPhi eilanden doen incl.padi en terugvliegen van Phuket naar BKK op 21 Juli/22 juli
Wil je inderdaad naar Ko Tao, pak dan Samui en Phangan erbij(full moon party, leuk om een keer mee te maken)
Dit zijn wel leuke eilanden om met de scooter te verkennen.
PS: dikke duitsers hebben wij een maand lang niet gezien!!!!
Vergeet in Bangkok niet sávonds Suam luang night bazaar. Bij Lumpinipark. zeer gezellig met veel eetstalletjes en winkeltjes. En natuurlijk even rondlopën op Khao san Road!!!
Veel succes met je keuze!
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Check deze site: Full moon party Thailand.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- komt net kijken