Van Damnoen Saduak naar tijgertempel

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Adinda12
komt net kijken
komt net kijken

Van Damnoen Saduak naar tijgertempel

#1 Bericht door Adinda12 » zaterdag 05 mei 2007, 17:19

Hoi!

Vanwege tijdgebrek willen we de floating market en de tijgertempel op een dag bezoeken.
We slapen de nacht ervoor al in damnoen saduak zodat we om een uur of tien 's ochtends wel klaar zijn met de markt. Nu is mijn vraag hoe we vanaf daar zo snel mogelijk bij de tijgertempel komen, zodat we er toch ongeveer om een uur of twee kunnen zijn of misschien wel eerder. Ik denk zelf aan een auto met chauffeur, maar valt dat te regelen vanuit damnoen saduak (lijkt me niet echt een touristisch plaatsje verder aangezien ze maar 1 hotel hebben) en hoeveel kost dat?
Of moet ik in Bangkok regelen dat iemand me die morgen oppikt bij damnoen saduak en dan naar de tijgertempel toe rijdt. En komt zo iemand dan wel opdagen? Hoop dat iemand mij hier meer over weet te vertellen :-)

groetjes,
Adinda

bennootje
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#2 Bericht door bennootje » zaterdag 05 mei 2007, 22:57

Als ik jou was, zou ik het bij reisbureau Greenwood navragen.
Als het regent in mei, is april voorbij !
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!! :)

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door marceziani » zondag 06 mei 2007, 11:31

De tijgertempel ligt 38 km. van Kanchanaburi af. Maar hoever de drijvende markt van Kanchanaburi afligt? Geen idee. Misschien dat ze dat bij Greenwood wel weten. Kan je gelijk vervoer regelen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Adinda12
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Adinda12 » zondag 06 mei 2007, 14:05

hai!

greenwood travel biedt een busje met prive chauffeur voor 2000 per dag en als je ergens anders eindigd dan waar je begonnen bent moet je een dag xtra betalen... wat betekend dat ik uiteindelijk 80 euro kwijt (exclusief brandstof) ben voor een relatief korte rit, lijkt me dat dit ergens anders goedkoper (zeker voor thaise normen) kan toch? Weet het verder ook niet echt... tis mijn eerste verre reis zonder pa en ma :lol:

groetjes Adinda

bennootje
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door bennootje » zondag 06 mei 2007, 16:25

Adinda12 schreef:hai!

greenwood travel biedt een busje met prive chauffeur voor 2000 per dag en als je ergens anders eindigd dan waar je begonnen bent moet je een dag xtra betalen... wat betekend dat ik uiteindelijk 80 euro kwijt (exclusief brandstof) ben voor een relatief korte rit, lijkt me dat dit ergens anders goedkoper (zeker voor thaise normen) kan toch? Weet het verder ook niet echt... tis mijn eerste verre reis zonder pa en ma :lol:

groetjes Adinda
Dan maar een overnachting in Kanchanaburi? :?: en er een excursie van maken?
Waar wil je na het bezoek aan de tijgertempel naar toe?
Als het regent in mei, is april voorbij !
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!! :)

Edje
Expat
Expat

#6 Bericht door Edje » zondag 06 mei 2007, 19:17

Normale prijs van en busje varieerd van 1300 tot 1500 Bath per dag ex. brandstof. Is er een overnachting bij dan zal je de chaufeur de overnachtingskosten moeten betalen.
Groetjes; Edje

Adinda12
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Adinda12 » zondag 06 mei 2007, 22:42

Ik ga na de tijgertempel wel in Kanchanaburi overnachten, maar dan willen we de volgende ochtend weer naar de Erawan watervallen, Nakhon Pathom en Ayuthaya. Ed, weet jij of ik zo'n busje kan regelen bij damnoen saduak of dat ik kan regelen in bang kok dat het busje me daar oppikt? En moet ik dat bij een touroffice regelen of gewoon op straat?

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » maandag 07 mei 2007, 02:07

Edje schreef:Normale prijs van en busje varieerd van 1300 tot 1500 Bath per dag ex. brandstof. Is er een overnachting bij dan zal je de chaufeur de overnachtingskosten moeten betalen.
Chauffeur slaapt meestal in het busje.Soms heeft een hotel eenvoudige overnachtingsmogelijkheden voor de chauffeur.

Singha
kenner
kenner

#9 Bericht door Singha » maandag 07 mei 2007, 08:53

De beste tijd om in de tijgertempel aan te komen is rond 12:30 uur. Op dat tijdstip worden de welpjes uit de hokken gehaald en verhuizen de tijgers naar de canyon en mag je meelopen. Het ideale moment voor een paar kiekjes.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ThaiPortal.nl brengt Thailand dichterbij

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door marceziani » maandag 07 mei 2007, 10:48

Adinda12 schreef:Ik ga na de tijgertempel wel in Kanchanaburi overnachten, maar dan willen we de volgende ochtend weer naar de Erawan watervallen, Nakhon Pathom en Ayuthaya. Ed, weet jij of ik zo'n busje kan regelen bij damnoen saduak of dat ik kan regelen in bang kok dat het busje me daar oppikt? En moet ik dat bij een touroffice regelen of gewoon op straat?
Vanuit Kanchanaburi (stad) kan je eenvoudig vervoer regelen naar bijvoorbeeld de Tiger Temple (taxi is goed te doen) en ook naar de Erawan watervallen.

Kijk maar eens op deze site of misschien beter nog op deze. Op deze laatste staan de vervoersmogelijkheden vermeld van Kanchanaburi stad naar alle bezienswaardigheden in de omgeving, waaronder Erawan National Park.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Adinda12
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Adinda12 » donderdag 10 mei 2007, 11:31

danjewel voor alle reacties :)
ik zit er nu aan te denken om mijn schema een beetje om te draaien, dus in plaats van damnoen saduak naar tiger temple en de volgende dag erawan en nakhon pathom >>>> damnoen saduak naar nakhon pathom en de volgende dag erawan en tiger temple....
Wat is jullie mening hierover? Wat is beter?

Groetjes,
Adinda

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

#12 Bericht door karin1976 » dinsdag 15 mei 2007, 18:34

je kan van de drijvende markt met de bus naar kanchanaburi voor 55 baht, daarvoor moet je 1 keer overstappen maar dat kost geen extra wacht tijd en wijst zich vanzelf.
en dan kan je in kanchanburi overnachten en dan naar de tijgertempel en dan zorgen dat je er rond 12.30 uur bent.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”