Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

Thailand

#1 Bericht door Pien » maandag 30 april 2007, 19:21

Hallo allemaal!

Wij hebben het plan gevat om de laatste twee weken van juni en het eerste van juli naar Thailand te gaan.
Is dat verstandig ivm het regenseizoen? Zit je elke dag in de regen of valt dat reuze mee? En welk deel kunnen we het beste bezoeken? Is er verschil in noord en zuid qua weer?

Wie op msn wil reageren: nien_ut_knuffelknien@hotmail.com

Alvast dank voor de reacties :)

Ben
Expat
Expat

Re: Thailand

#2 Bericht door Ben » maandag 30 april 2007, 19:40

Pien schreef:Hallo allemaal!

Wij hebben het plan gevat om de laatste twee weken van juni en het eerste van juli naar Thailand te gaan.
Is dat verstandig ivm het regenseizoen? Zit je elke dag in de regen of valt dat reuze mee? En welk deel kunnen we het beste bezoeken? Is er verschil in noord en zuid qua weer?

Wie op msn wil reageren: nien_ut_knuffelknien@hotmail.com

Alvast dank voor de reacties :)
Dat valt reuze mee , alhoewel het regent nu wel erg vroeg en lang in BKK.

over het algemeen valt het mee je kan wel eens een bui hebben maar daar is mee te leven en soms wel lekker

Maar ik ben Pelleboer niet .

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thailand

#3 Bericht door jodokus » maandag 30 april 2007, 21:02

Ben schreef:

Maar ik ben Pelleboer niet .

Wees blij, anders is het niet best met je... :lol:
Toch wel...

Edje
Expat
Expat

#4 Bericht door Edje » maandag 30 april 2007, 21:21

Deze info is up to date;

Veel regen en zwaar bewolkt in Phuket (info van mijn broer)
Tat Kha (Isaan) provincie Loei 's morgens heldere hemel met temperaturen van boven 35 graden, in de namiddag iets meer bewolking waar sporadisch een bui uit valt ( info van mezelf tot jl vrijdag )
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid

#5 Bericht door khonkaen » dinsdag 01 mei 2007, 06:30

hier van de week nog een zware onweersbui met harde knallen, waardoor het alarm van de auto afging... ook goot het van de regen ..

maar na een halfuurtje is alles weer droog en hebben we de tuin niet hoeven sproeien

ik las ergens dat het gevaarlijk is voor tv en computer... de adsl gaat via een gesloten telefoonlijn , dus waarom gevaarlijk ??
de tv staat aangesloten op een geaarde schotelantenne van UBC , daar zie ik het gevaar ook niet van in...

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » dinsdag 01 mei 2007, 08:02

khonkaen schreef:hier van de week nog een zware onweersbui met harde knallen, waardoor het alarm van de auto afging... ook goot het van de regen ..

maar na een halfuurtje is alles weer droog en hebben we de tuin niet hoeven sproeien

ik las ergens dat het gevaarlijk is voor tv en computer... de adsl gaat via een gesloten telefoonlijn , dus waarom gevaarlijk ??
de tv staat aangesloten op een geaarde schotelantenne van UBC , daar zie ik het gevaar ook niet van in...

willem
Ooit van inductieschade gehoord willem je computertje tv en alle andere apparaten zijn verbonden met stroom via het net safe t cut dat is de sercuit onderbreker maar die hebben weinig nut slaat de bliksen ergens op het netwerk zal de overlading te hoog zijn een inductieschakelaar kan uitkomst bieden de beste oplossing is het ontkoppelen van alle apparaten van het net stekkers eruit alleen de schakelaar van een verdeeldoos uitzetten heeft ook geen nut , bliksem is nu eenmaal een natuurlijk verschijnsel en je weet nooit waar hij komt

Wel is het zo dat dat in het Thaise netwerk van stroom deze inductie regelaars zijn aangebracht om enige klappen op te vangen .
maar zo nu en dan gaat het wel eens mis logies omdat hier nu eenmaal bovengronds is aangelegd.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jim » dinsdag 01 mei 2007, 08:14

khonkaen schreef: ik las ergens dat het gevaarlijk is voor tv en computer... de adsl gaat via een gesloten telefoonlijn , dus waarom gevaarlijk ??
de bliksem kan ook inslaan op 't elektriciteitsnet.
als je geen overspanningsbeveiliging hebt is alles sia.. ook de koelkast ;)
als de elektriciteit uitvalt als je harddisk aan het schrijven is heb je kans dat je een hoop data verliest.

als laatste genereert een bliksemschicht een groot electromagnetisch veld wat niet echt best is voor je geheugenbankjes.

edit: ben typt een stuk sneller dan ik..

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#8 Bericht door Pien » dinsdag 01 mei 2007, 08:36

Dit gaat een beetje oftopic zo :)

Ik vraag me af of het verstandig is om in juni naar Thailand te gaan. Kunnen we niet beter wachten tot het najaar?

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#9 Bericht door Denhakke » dinsdag 01 mei 2007, 09:52

Het weer kan je spijtig genoeg niet voorspellen. Wij gaan dit jaar ook terug in juli-augustus en die regenbui nemen we er maar bij. 2 jaar geleden waren we in november-december geweest en toen hebben we ook veel regen gehad. Vorig jaar in maart-april hebben we 's avonds ook buien gehad waarvan 1 maal zeer hevig (ongeveer 3 uur) en dit jaar in januari-februari hebben we geen regen gehad. Beetje geluk hebben dus.
Laatst gewijzigd door Denhakke op dinsdag 01 mei 2007, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » dinsdag 01 mei 2007, 10:32

Pien schreef:Dit gaat een beetje oftopic zo :)

Ik vraag me af of het verstandig is om in juni naar Thailand te gaan. Kunnen we niet beter wachten tot het najaar?

Als je echt weinig kans op regen wilt hebben ga in dec en jan

aug en sept zijn normalieter nat de rest valt mee de weken die jij aangeeft hebben zo nu en dan een bui .

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » dinsdag 01 mei 2007, 13:33

Ben schreef:
Pien schreef:Dit gaat een beetje oftopic zo :)

Als je echt weinig kans op regen wilt hebben ga in dec en jan

aug en sept zijn normalieter nat de rest valt mee de weken die jij aangeeft hebben zo nu en dan een bui .
Gelukkig/Jammer ! ? zijn er nu soms hevige regenbuien, wetgeen beslist abnormaal is. Juni en Juli zijn hier gewoon droge maanden met af en toe een kleine - 1 uur - regenbui.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

khonkaen
Erelid
Erelid

#12 Bericht door khonkaen » dinsdag 01 mei 2007, 16:27

Ben schreef:
khonkaen schreef:hier van de week nog een zware onweersbui met harde knallen, waardoor het alarm van de auto afging... ook goot het van de regen ..

willem
Ooit van inductieschade gehoord willem je computertje tv en alle andere apparaten zijn verbonden met stroom via het net safe t cut dat is de sercuit onderbreker maar die hebben weinig nut slaat de bliksen ergens op het netwerk zal de overlading te hoog zijn een inductieschakelaar kan uitkomst bieden de beste oplossing is het ontkoppelen van alle apparaten van het net stekkers eruit alleen de schakelaar van een verdeeldoos uitzetten heeft ook geen nut , bliksem is nu eenmaal een natuurlijk verschijnsel en je weet nooit waar hij komt

Wel is het zo dat dat in het Thaise netwerk van stroom deze inductie regelaars zijn aangebracht om enige klappen op te vangen .
maar zo nu en dan gaat het wel eens mis logies omdat hier nu eenmaal bovengronds is aangelegd.
:wink:

ik had nooit van inductieschade gehoord, Ben.. maar de tv stotterde na de onweersbuit.. alles afgechect...
jouw stukje herinnerde ik mij nog .. dus maar de huiskamergroep uitgeschakeld
nou heb ik een kastje met 6 schakelaars
het heet CONSUMER UNITS , nadat ik de stroom weer ingeschakeld had, deed de tv het weer prima
bedankt voor de tip

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Okie » dinsdag 01 mei 2007, 17:50

Om maar weer on topic te komen. Ik ga de laatste 5-6 jaar in de periode dat juliie willen, hebben jullie overigens al een ticket? Ik verblijf dan meestal 2-3 weken in het noorden en een dag of 5-6 in het zuiden ergens aan de kust. Om eerlijk te zijn heb je kans op regen maar over het algemeen is het droog. Zou zeggen een kans van 1 op 5 dat je een regen bui hebt, naar mijn eigen ervaring van de laatste 5-6 jaar. Nou is het weer natuurlijk overal van slag. Kijk zelf maar naar Nederland waar het de laatste weken gewoon zomers is en al 5-6 weken geen druppie regen.
De regen die valt in Thailand is meestal in zware buien en vaak na 1-2 uur weer over. Lekker verfrissend overigens en het blijft rond de 30 graden;)

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”