Ik ben bezig mijn reis te plannen en ik wil via greenwood de Tree Tops Jungle Safari boeken. Dit wil ik ga doen na mijn (5daagse) bezoek aan Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai terug naar Bangkok en dan met de nachttrein naar Surat Thani. Vervolgens 4 dagen de safari. En dan vanuit daar naar Koh Chang. Om daar nog 6 dagen te genieten van het strand, het national park en mijn duikbrefet te gaan halen.
OF vanuit Chiang Mai direct per vliegtuig naar Phuket. Daar een paar dagen verblijven, dan de Safari. Vanuit daar terug naar Bangkok en dan naar Koh Chang.
Koh Chang stond al vast op het programma en nu komt het park er dus bij. Maar dat is nogal een end van elkaar vandaan. Is dat wel de moeite waard? Of is het dan beter om Koh Chang in te wisselen voor een ander eiland? En zo ja; welke adviseren jullie dan?
Ik heb namelijk het idee dat de eilanden dichtbij de tree tops al veel meer toeristischer zijn, minder afwisseling in landschap hebben. Ze spreken me gewoon minder aan, maar dat kan ook komen omdat ik mijn zinnen al op Koh Chang heb gezet.
ps Het gaat om de periode begin Aug
Tree tops Safari en Koh Chang
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
De treetops is super! Het is wel heel erg primitief. Je slaapt 1 nacht in een Boomhut, bed met Klamboe, wel een douche en toilet. Het is stikkedonker dus neem wel een zaklamp mee. Je moet voor de 2 nachten in de drijvende hutjes weinig bagage meenemen, dus neem een losse sporttas mee ofzo. Wij hadden niks dus alles in een vuilniszak gedaan! Het is ongeveer een uur rijden en dan nog 1 uur varen met een longtailboot over het stuwmeer!! Prachtig!! In de hutjes heb je een dun matras met Klamboe en verder niks. Geen douche, maar het water van het meer is heerlijk lauw,dus insoppen en springen!!!!! De wc is op de kant, je moet over een gammele loopplank.Je gaat ook nog tuben , nachtwandeling maken, kanoen ect. al met al is het aan te bevelen!
Wij zijn daarna naar Koh Phangan en Samui geweest. Als je niks geboekt hebt word je daarna afgezet in Surratthani bij een boekingskantoortje. een aantal stellen hadden wel hotels ect. geboekt in Phuket en Krabi en werden daarheen gebracht, dus super geregeld. Wij zijn ook met de Nachhtrein van Bangkok naar surrathani gegaan(kun je ook al bij greenwood boeken) je word dan bij het station opgehaald voor de treetops
Wij zijn daarna naar Koh Phangan en Samui geweest. Als je niks geboekt hebt word je daarna afgezet in Surratthani bij een boekingskantoortje. een aantal stellen hadden wel hotels ect. geboekt in Phuket en Krabi en werden daarheen gebracht, dus super geregeld. Wij zijn ook met de Nachhtrein van Bangkok naar surrathani gegaan(kun je ook al bij greenwood boeken) je word dan bij het station opgehaald voor de treetops
-
- Volwaardig lid
Nou over de Tree Tops heb ik het maar niet, voor mij was dit veeeeelste primitief! Wist ik van tevoren, maar dat te dunne matrasje en overal beesten was voor mij net iets te veel van het goede.... Maar de rest van de groep vond het allemaal geweldig hoor!
Wij hadden dus wel via GreenWood de tickets geregeld voor de boot naar Koh Samui na de jungle safari. Doe dat dus niet bij hun maar ter plekke in dat boekingskantoortje waar je afgezet wordt, veel goedkoper!! Sowieso ter plekke alles regelen is vaak het goedkoopst. Wij vinden trouwens de zuidelijke eilanden ook mooier dan Koh Chang enz. Vooral Koh Panghan is onze favoriet!!! Heel veel mooie rustige plekken te vinden hoor daar!! Wij gaan ook altijd in Juli/Aug. en vaak alleen aan het eind van de middag een buitje. Valt reuze mee.
Groetjes!!
Wij hadden dus wel via GreenWood de tickets geregeld voor de boot naar Koh Samui na de jungle safari. Doe dat dus niet bij hun maar ter plekke in dat boekingskantoortje waar je afgezet wordt, veel goedkoper!! Sowieso ter plekke alles regelen is vaak het goedkoopst. Wij vinden trouwens de zuidelijke eilanden ook mooier dan Koh Chang enz. Vooral Koh Panghan is onze favoriet!!! Heel veel mooie rustige plekken te vinden hoor daar!! Wij gaan ook altijd in Juli/Aug. en vaak alleen aan het eind van de middag een buitje. Valt reuze mee.
Groetjes!!