'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?
Moderator: Loempia
-
- kenner
- Berichten: 106
- Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
- Locatie: Waddinxveen
'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vliegtickets naar Bangkok geboekt bij 333 Travel en nu hebben ze van mijn neefje alleen de eerste voorletter vermeld. Zijn voorletters zijn YL maar er staat dus alleen een Y op de boekingsbevestiging.
Ik vroeg me af of dit problemen op kan leveren bij het inchecken. 333 Travel vertelde me bij navraag dat de eerste voorletter genoeg is, maar ik vind dit vreemd. (Bij mijn moeder waarvoor we eerder hebben geboekt staan namelijk wel al haar voorletters erop - maar dit was gedaan door een andere medewerkster).
Zijn er mensen die bij 333 Travel hebben geboekt waarbij het ook zo gegaan is? Ik heb China Airlines al gemaild over hun policy in deze, maar nog geen antwoord gekregen.
Misschien denken jullie wel 'wat maak je je druk', maar bij verkeerd gespelde voornamen doen ze ook moeilijk, vandaar de vraag.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen.
Groetjes,
Chompoo
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vliegtickets naar Bangkok geboekt bij 333 Travel en nu hebben ze van mijn neefje alleen de eerste voorletter vermeld. Zijn voorletters zijn YL maar er staat dus alleen een Y op de boekingsbevestiging.
Ik vroeg me af of dit problemen op kan leveren bij het inchecken. 333 Travel vertelde me bij navraag dat de eerste voorletter genoeg is, maar ik vind dit vreemd. (Bij mijn moeder waarvoor we eerder hebben geboekt staan namelijk wel al haar voorletters erop - maar dit was gedaan door een andere medewerkster).
Zijn er mensen die bij 333 Travel hebben geboekt waarbij het ook zo gegaan is? Ik heb China Airlines al gemaild over hun policy in deze, maar nog geen antwoord gekregen.
Misschien denken jullie wel 'wat maak je je druk', maar bij verkeerd gespelde voornamen doen ze ook moeilijk, vandaar de vraag.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen.
Groetjes,
Chompoo
Eveline en Tuynuy forever
-
- Veel ervaring
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zondag 12 november 2006, 21:48
Volgens mij levert dit geen problemen op hoor... Ik heb zelf ook drie voorletters, maar op elk vliegticket dat ik geboekt heb (en dat zijn er ondertussen al 10-tallen), stond alleen maar de eerste voorletter vermeldt.
Nooit iets van gezegd bij inchecken.. Van belang is wel dat de voorletter (zoals vermeld op het vliegticket) overeenkomstig is met de eerste voorletter in het paspoort.
Nooit iets van gezegd bij inchecken.. Van belang is wel dat de voorletter (zoals vermeld op het vliegticket) overeenkomstig is met de eerste voorletter in het paspoort.
- jodokus
- Volwaardig lid
- Berichten: 956
- Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
- Locatie: Sattahip
Re: 'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?
Chompoo schreef:Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vliegtickets naar Bangkok geboekt bij 333 Travel en nu hebben ze van mijn neefje alleen de eerste voorletter vermeld. Zijn voorletters zijn YL maar er staat dus alleen een Y op de boekingsbevestiging.
Ik vroeg me af of dit problemen op kan leveren bij het inchecken. 333 Travel vertelde me bij navraag dat de eerste voorletter genoeg is, maar ik vind dit vreemd. (Bij mijn moeder waarvoor we eerder hebben geboekt staan namelijk wel al haar voorletters erop - maar dit was gedaan door een andere medewerkster).
Zijn er mensen die bij 333 Travel hebben geboekt waarbij het ook zo gegaan is? Ik heb China Airlines al gemaild over hun policy in deze, maar nog geen antwoord gekregen.
Misschien denken jullie wel 'wat maak je je druk', maar bij verkeerd gespelde voornamen doen ze ook moeilijk, vandaar de vraag.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen.
Groetjes,
Chompoo
Nee hoor, ik heb met diverse airlines gevlogen, en ik ben "gezegend" met 2 voornamen, maar alleen de eerste wordt bij mij altijd vermeld, en heeft tot dusver geen problemen opgeleverd.
Toch wel...
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 246
- Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55
Het is in ieder geval wel duidelijk dat het niet uitmaakt maar op het moment dat ik met deze vraag zou bellen naar 333Travel zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en me voorletters laten aanpassen.
Het kan enkele seconden werk zijn, de klant is tevreden en van zijn onzekerheid af. En iedereen is weer blij
Peter
Het kan enkele seconden werk zijn, de klant is tevreden en van zijn onzekerheid af. En iedereen is weer blij

Peter
-
- Zeer veel ervaring
- Berichten: 141
- Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- kenner
- Berichten: 106
- Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
- Locatie: Waddinxveen