'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chompoo
kenner
kenner

'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?

#1 Bericht door Chompoo » maandag 19 maart 2007, 16:07

Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vliegtickets naar Bangkok geboekt bij 333 Travel en nu hebben ze van mijn neefje alleen de eerste voorletter vermeld. Zijn voorletters zijn YL maar er staat dus alleen een Y op de boekingsbevestiging.

Ik vroeg me af of dit problemen op kan leveren bij het inchecken. 333 Travel vertelde me bij navraag dat de eerste voorletter genoeg is, maar ik vind dit vreemd. (Bij mijn moeder waarvoor we eerder hebben geboekt staan namelijk wel al haar voorletters erop - maar dit was gedaan door een andere medewerkster).

Zijn er mensen die bij 333 Travel hebben geboekt waarbij het ook zo gegaan is? Ik heb China Airlines al gemaild over hun policy in deze, maar nog geen antwoord gekregen.

Misschien denken jullie wel 'wat maak je je druk', maar bij verkeerd gespelde voornamen doen ze ook moeilijk, vandaar de vraag.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen.

Groetjes,
Chompoo
Eveline en Tuynuy forever

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

#2 Bericht door jpjs » maandag 19 maart 2007, 16:23

Volgens mij levert dit geen problemen op hoor... Ik heb zelf ook drie voorletters, maar op elk vliegticket dat ik geboekt heb (en dat zijn er ondertussen al 10-tallen), stond alleen maar de eerste voorletter vermeldt.

Nooit iets van gezegd bij inchecken.. Van belang is wel dat de voorletter (zoals vermeld op het vliegticket) overeenkomstig is met de eerste voorletter in het paspoort.

Gast

#3 Bericht door Gast » maandag 19 maart 2007, 16:39

Ontzettend bedankt voor je antwoord!

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring

#4 Bericht door ed2000 » dinsdag 20 maart 2007, 12:06

inderdaad alleen de eerste letter van je voorletters staat meesteal op het ticket. dit is standaard.

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 'Vergeten' voorletter op ticket: probleem?

#5 Bericht door jodokus » dinsdag 20 maart 2007, 18:13

Chompoo schreef:Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vliegtickets naar Bangkok geboekt bij 333 Travel en nu hebben ze van mijn neefje alleen de eerste voorletter vermeld. Zijn voorletters zijn YL maar er staat dus alleen een Y op de boekingsbevestiging.

Ik vroeg me af of dit problemen op kan leveren bij het inchecken. 333 Travel vertelde me bij navraag dat de eerste voorletter genoeg is, maar ik vind dit vreemd. (Bij mijn moeder waarvoor we eerder hebben geboekt staan namelijk wel al haar voorletters erop - maar dit was gedaan door een andere medewerkster).

Zijn er mensen die bij 333 Travel hebben geboekt waarbij het ook zo gegaan is? Ik heb China Airlines al gemaild over hun policy in deze, maar nog geen antwoord gekregen.

Misschien denken jullie wel 'wat maak je je druk', maar bij verkeerd gespelde voornamen doen ze ook moeilijk, vandaar de vraag.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij gerust kunnen stellen.

Groetjes,
Chompoo

Nee hoor, ik heb met diverse airlines gevlogen, en ik ben "gezegend" met 2 voornamen, maar alleen de eerste wordt bij mij altijd vermeld, en heeft tot dusver geen problemen opgeleverd.
Toch wel...

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door PeterPivo » woensdag 21 maart 2007, 16:55

Het is in ieder geval wel duidelijk dat het niet uitmaakt maar op het moment dat ik met deze vraag zou bellen naar 333Travel zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en me voorletters laten aanpassen.

Het kan enkele seconden werk zijn, de klant is tevreden en van zijn onzekerheid af. En iedereen is weer blij :D

Peter

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#7 Bericht door palaga1240 » woensdag 21 maart 2007, 17:07

het klopt.. van de eerste voorletter/naam. Want mijn eerste naam is niet mijn roepnaam en dat is soms nogal verwarrend (als iemand je roept.. OH jah.. Carina.. dat was ik.. hehe.. ).

En dat is dus ook altijd het geval met de tickets!

Chompoo
kenner
kenner

#8 Bericht door Chompoo » donderdag 22 maart 2007, 15:35

Allemaal dank voor jullie reacties. Heb inmiddels antwoord gekregen van China Airlines: "In principe is 1 voorletter voldoende".

Dus ik ben op alle fronten weer gerustgesteld.

Groetjes,
Chompoo.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”