is bangkok air de enige maatschappij die op Koh Samui vliegt

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
noortje 30

is bangkok air de enige maatschappij die op Koh Samui vliegt

#1 Bericht door noortje 30 » zondag 04 maart 2007, 22:10

We zijn vorige week terug gekomen uit Thailand en vonden het helemaal geweldig. Zo geweldig dat we in juli weer willen teruggaan. Dit x willen we ook een aantal dagen naar Koh Samui. Is Bangkok Air de enige maatschappij die hierop vliegt want ik ben geschrokken van de prijzen. Nu hebben we 4 binnenlandse vluchten met NOK Air gevlogen en dit is ons echt super bevallen. Andere optie is misschien met de trein naar Hua Hin daar 2 dagen of zo blijven en dan doorreizen. Wie heeft er tips voor mij? Hoelang is het met de trein van Bangkok naar Hua Hin? En hoeveel uur moet ik hierna nog? Leuke uitstapjes onderweg? Leuke hotels op Koh Samui? Alle tips zijn van harte welkom! :D :D :D

pong

ja

#2 Bericht door pong » maandag 05 maart 2007, 05:19

want die slimmerds hebben dat vliegveld(je) zelf aangelegd, betaald and vragen daar nu dus extra hoge taxen voor! dat heet monopolie (vroeger ook nog gespeeld?) en wat de meeste anti-EU NLers niet beseffen is, dat o.a. de EU daar in onze streken streng tegen optreedt, dat is Neeltje Smit dus.

koko

#3 Bericht door koko » vrijdag 16 maart 2007, 22:30

Je kunt ook met de nachttrein naar Surat Thani en dan overvaren naar Koh Samui, is prima te doen.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Okie » vrijdag 16 maart 2007, 23:41

Je kan ook nog met het vliegtuig naar Surathani, Thai air of air asia en dan verder met de bus en boot. Bus is natuurlijk ook mogelijk vanuit BKK.

Okie

khonkaen
Erelid
Erelid

#5 Bericht door khonkaen » zaterdag 17 maart 2007, 00:33

ja Bangkok Air is duur..
maar 'men' gaat een tweede vliegveld op samui aanleggen...
er bestaan nog geen definitieve plannen , dus er is verder niks over te melden..

als je met de nachttrein naar surat gaat, neem dan een 1e klas coupe.. dat is 2 persoons .. hou er wel rekening mee dat je er 14 tot 16 uur over doet , eer je op samui bent... met de bus iets sneller , maar de trein is veiliger en meer comfortabel... s'nachts reizen is relatief goedkoop omdat het je een hotel uitspaart..
op samui gaat onze voorkeur uit naar lamai...

willem
niets is perfect en niets is blijvend

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring

#6 Bericht door ed2000 » zaterdag 17 maart 2007, 10:58

Ik heb het nu alle drie gedaan. Bus, Trein en vlegtuig.

neem het vlegtuig als je weinig tijd hebt of geen zin heb om lang onderweg te zijn.

Maakt dat niet uit, pak de bus. Gaat sneller en comfortabeler dan de trein. Zeker als een VIP bus neemt. Dit zijn grote stoelen Bij een aantal maatschappijen ga je met bus en al de Ferrie op. Tickets zijn op het busstation te boeken.

Zelf ga ik in mei met de auto, is voor het eerst dat richting samui ga met de auto, maar ik hoop onderweg ook nog wat leuke dingen te zien. we gaan er een leuke roadtrip van maken. Heb ik veel zin in

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door JohanS » zaterdag 17 maart 2007, 12:03

koko schreef:Je kunt ook met de nachttrein naar Surat Thani en dan overvaren naar Koh Samui, is prima te doen.
We hebben dit een aantal jaren geleden gedaan en het is wel eens speciaal om te doen. Neemt wel veel tijd in beslag maar in 1st klas kan je lekker slapen. Het ticket is inclusief trein en overzet naar Samui dus wel gemakkellijk te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”