Malaria op Kho Chang

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Malaria op Kho Chang

#1 Bericht door Gast » zondag 11 maart 2007, 11:38

Hallo,

Kan iemand mij informeren hoe het met de malaria zit op Kho Chang??
Vanmiddag bij de apotheek werd me verteld dat er malaria is op dit eiland.
eigenlijk was ik van plan een weekje naar Kho Chang (lonely beach) te gaan, maar ik heb geen malariamedicijnen bij me, en begin nu toch wel wat te twijfelen.

Tips zijn welkom
:D
thanks, miranda

hema
Gedeactiveerd

#2 Bericht door hema » zondag 11 maart 2007, 14:16

Malaria
Malaria komt nog wel voor in Thailand, met name in de noordelijke grensgebieden en op de eilanden Ko Chang en Ko Samet. Malaria vormt geen groot probleem in Thailand maar de weinige malariaparasieten dié er nog zijn, zijn resistent tegen de gangbare malariaprofylaxen (preventieve anti-malariamiddelen). Het is dus wel belangrijk om risicobeperkende maatregelen te treffen zonder malariaprofylaxe te slikken. Maatregelen zijn: 's avonds de armen, benen en voeten bedekken, een muggenmiddel opsmeren waar DEET in zit en een klamboe gebruiken. De klamboe kun je eventueel impregneren met een muskietendodend middel. Zorg dat je ook iets bij je hebt waarmee je de klamboe kunt ophangen, bijvoorbeeld een touw en een schroefhaak of kurkentrekker (Zwitsers zakmes). Mocht je ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen toch ineens koorts krijgen die langer dan twee dagen aanhoudt, dan moet een arts worden geraadpleegd om Malaria uit te sluiten. Dit geldt tot twee maanden na terugkeer in Nederland.

Vaccinaties

Doe er wat mee maar geen paniek

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door carpediem » zondag 11 maart 2007, 15:27

Ik kom regelmatig op Koh Chang, maar nooit gehoord dat er malaria heerst.
Mocht het zo zijn dan zal het heel weinig voorkomen. Er is een afdeling van het Bangkok hospitaal. Daar kun je snel geholpen worden.., mocht je ziek worden.
Gewoon insmeren en lekker onbezorgd van Koh Chang genieten
pluk de dag (carpediem)

khonkaen
Erelid
Erelid

#4 Bericht door khonkaen » dinsdag 08 mei 2007, 02:14

er wordt wel gewaarschuwd tegen de DENGUE MUG deze is groter dan andere muggen en dwarsgestreept.. zij steekt alleen overdag.. vooral in gebieden waar veel mensen aanwezig zijn..
ik weet niet of antimuggenolie met DEET hiertegen helpt...
als je koorts krijgt, ga dan onmiddelijk naar een ziekenhuis om je te laten onderzoeken..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Manos » dinsdag 08 mei 2007, 07:13

Wees gerust ,op Chang hebben ze mobiele spuitbussen, althans toch in 2003. Ze rijden rond en spuiten deze overal in, ben zo voor een op de loop gegaan richting strand aangezien ze de ingang van het hotel volbliezen :shock: Waar ze met deze niet aankunnen hebben ze draagbare rookspuiters, stonk een beetje naar petrolium.....na de behandeling vielen alle insecten groot en klein uit de bomen :shock: Volgens de kerels op de mega spuitbus :no ploblem no ploblem.
Ik vraag me af wat ze daar rondblazen ?? Weet iemand dat ?
Afbeelding
Afbeelding
Denk dat dit veel gevaarlijker is dan dat mugje...

Petra2
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Petra2 » dinsdag 08 mei 2007, 07:54

Ja het klopt dat er malaria is op Koh Chang. Tips? Goed insmeren en je geen zorgen maken of gewoon niet gaan.
Zelf slik ik nooit malariatabletten waar ik ook naar toe ga (maar dat komt omdat ik er zo vreselijk ziek van word) en heb nog geen malaria opgelopen. Afkloppen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door carpediem » dinsdag 08 mei 2007, 08:23

Zonder risico kun je niet leven.
Heb nog nooit gehoord dat iemand malaria heeft opgelopen op Koh Chang. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het er niet is.
Ik gebruik al jaren geen malaria pillen meer en kom overal.
Gewoon je maatregelen nemen en dan is de kans volgens mij zeer klein.

Met een brommertje huren loop je meer risico.

De dengue fever komt in Trad (provincie Koh Chang) het meeste voor.
Dus als je ziek wordt gelijk naar het ziekenhuis; is goed behandelbaar.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”