aclimatiseren in Bangkok met kinderen, advies!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niccop
komt net kijken
komt net kijken

aclimatiseren in Bangkok met kinderen, advies!

#1 Bericht door niccop » zondag 04 maart 2007, 20:02

Deze zomer vliegen we naar Bangkok met 2 kids van 8 en 9 jaar. De laatste keer dat we hier waren (1997) had ik een fikse keelontsteking opgelopen, door de reis en door de smog, denk ik. Nu wil ik dit zoveel mogelijk proberen te voorkomen bij mijn kinderen, want is wijsheid? Toch de eerste dagen in Bangkok verblijven om een beetje te aclimatiseren (in de smog ;-) of meteen doorvliegen naar Chiang mai?
Alle tips zijn welkom!
Thanks, Niccop

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Mystic » zondag 04 maart 2007, 22:11

Ik vind behalve op heel drukke kruispunten de smog in Bangkok wel meevallen, tuurlijk waar heel veel verkeer is, kan het benauwd zijn.
Echter is aangetoond dat bv de vervuiling in het Ruhrgebied veel erger is! Ik praat BKK niet schoon, maar denk dat het prima te doen is voor mensen die niet per se heel astmatisch zijn.

Normaal gezonde kinderen worden niet ziek in BKK van de lucht.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid

#3 Bericht door khonkaen » maandag 05 maart 2007, 06:21

acclimatiseren duurt over het algemeen 14 dagen... daarna heb je nergens meer last van ..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Wereldvreemd » maandag 05 maart 2007, 09:49

Mystic schreef: Echter is aangetoond dat bv de vervuiling in het Ruhrgebied veel erger is!
Ik neem aan dat dat eind jaren 80 van de vorige eeuw is aangetoond. Tegenwoordig is het een stuk minder ernstig in het Ruhrgebied.
- -

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Mystic » maandag 05 maart 2007, 21:13

http://www.medicalnewstoday.com/medical ... wsid=59705

Bangkok, Seoul, Shanghai and Singapore, Taipei and Tokyo were identified as having excellent capacity to manage air quality. These cities have achieved major reductions in key emissions but still face the challenge of addressing moderate fine particulate pollution resulting from vehicles fumes.

*zucht* we hadden over Bangkok toch????

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Wereldvreemd » maandag 05 maart 2007, 22:54

Mystic schreef: *zucht* we hadden over Bangkok toch????
Yep, ik zal dan ook verder niet ingaan op je vervuilingsvergelijking.

Acclimatiseren
Zelf reis ik altijd door naar een plek(bij voorkeur eindbestemming) waar ik rustig aan de temperatuur kan wennen. Ikzelf zou dus de inspanning nemen om door te gaan naar Chiang Mai.
- -

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » dinsdag 06 maart 2007, 01:46

Wereldvreemd schreef:
Mystic schreef: *zucht* we hadden over Bangkok toch????
Yep, ik zal dan ook verder niet ingaan op je vervuilingsvergelijking.

Acclimatiseren
Zelf reis ik altijd door naar een plek(bij voorkeur eindbestemming) waar ik rustig aan de temperatuur kan wennen. Ikzelf zou dus de inspanning nemen om door te gaan naar Chiang Mai.
IK weet niet wat jullie onder acclimatiseren verstaan, maar wennen aan het climaat duur gemiddeld 6 maanden
Als je denkt in een aircoomgeving aan de temperatuur te wennen dan heb je het ook mis
Gewoon gaan met de kinderen, zij hebben er minder last van als de ouders en indien je bang bent voor de schadelijke gassen dan bind je ze toch een doekje voor de mond.
Gassen zijn trouwens warm (uitlaatgassen) en vaak lichter dan lucht in het algemeen dus stijgen op!!!
De kinderen zouden er dus minder last van moeten hebben

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 06 maart 2007, 08:53

jumbo schreef:IK weet niet wat jullie onder acclimatiseren verstaan, maar wennen aan het climaat duur gemiddeld 6 maanden
Als je denkt in een aircoomgeving aan de temperatuur te wennen dan heb je het ook mis
J
Jumbo, tuurlijk kun je gelijk op pad gaan als je gezond bent. Helaas geldt voor een aantal van ons, bij inspanning in de warmte, dat het allemaal snel iets te veel wordt. Geef mij 2 dagen en ik doe alles.
- -

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Mystic » dinsdag 06 maart 2007, 09:25

Wij beginnen altijd in een hotel even buiten Bangkok, golfbaan erbij voor het popje, lekkere spa pour moi, en als we willen zitten we in 40 minuten op Siam.
Een paar dagen helemaal niets doen, beetje rondsjouwen op de golfbaan (buiten sjokken, maar wel in de natuur), is een goede investering in de rest van de vakantie ;)

niccop
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door niccop » dinsdag 06 maart 2007, 16:24

Hoi Mystic, dat zou een idee zijn, een hotel ietsje buiten de stad!
We hebben de eerste 2 overnachtingen in het Royal Benja hotel in BKK...even kijken waar dat precies zit (zal wel hartje BKK zijn ;-)
en daarna door naar Chiang Mai...

We gaan aan het eind van de vakantie BKK bezoeken, denk ik (om van alles te bekijken)dit lijkt ons beter dan meteen aan het begin van de reis; omdat je dan helemaal gewend bent! Gelukkig gaan we geen 2 maar 5 weken (incl Vietnam..)

Met aclimatiseren bedoel ik oa de jetlag, meestal hebben we na drie dagen het tijdsverschil redelijk overwonnen en de gewenning aan de nieuwe temperatuur (zal nu niet z'on grote overgang zijn, aangezien we in de zomer vertrekken..) zal ietsje langer duren..

Groetjes, Niccop

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » dinsdag 06 maart 2007, 16:54

Volledige aclimatisering duurt denk ik 1 jaar
naar mijn mening als je alle periodes meegemaakt hebt weet je ook hoe je er mee om moet gaan zoals nu het begint lanngzaam aan al weer behoorlijk heet te worden na een peiode van koelte en ook daar moet je weer even aan wennen en daarna begint de regentijd weer en daarna de winter, je moet wennen aan meer dan een klimaat als je in Thailand gaat wonen.

Voor een tourist is het naar mijn mening heel anders die moet wennen aan hitte en anders niets en na een periode van een 1,2,3,4 weken keert hij huiswaards.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Mystic » dinsdag 06 maart 2007, 23:43

Oh Niccop, gewoon (waar je ook begint met je reis) de eerste dagen "wilde dingen" zoals volgeplande excursie trips, drukke steden, eten op straat ect. vermijden, gewoon relaxxxx, en luister naar je lichaam.
Na een paar dagen kun je alles, wij sjouwen hele dagen in de brandende zon, nergens last van, eten echt overal, nooit ziek (ik al helemaal niet), maar nemen altijd de eerste dagen rust om aan het land te wennen.

5 weken? super hoor, wat een heerlijke tijd!
Veel plezier

jumbo
Expat
Expat

#13 Bericht door jumbo » woensdag 07 maart 2007, 01:54

Ik reis behoorlijk veel en ook voor verschillende tijdzones in soms maar een paar dagen.
De enige richtlijnen die ik volg; geen koffie, thee of chocolade tijdens de reis en in het vliegtuig meteen aanpassen aan het gedrachtspatroon van het land waar je land. Eenmaal geland niet gaan slapen, lekker douchen op opfrissen, maar indien echt noodzakelijk effe een tukkie doen mx 2-3 uur en dan verder aanpassen aan de locale tijd.
In het vliegtuig al veel water drinken omdat je niet gewend bent aan de vochtonttrekkende airco en dat volhouden door de vakantie min. 2 liter water of limonade per dag

Met kinderen is het wat lastiger, maar die slapen veelal in elke situatie

J

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Mystic » woensdag 07 maart 2007, 12:03

mwah, in Nederland moet ik ook elk seizoen weer wennen, en aan de winter wen je nooit ;)

jumbo
Expat
Expat

#15 Bericht door jumbo » donderdag 08 maart 2007, 02:22

Mystic schreef:mwah, in Nederland moet ik ook elk seizoen weer wennen, en aan de winter wen je nooit ;)
precies :P :P :P

J

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”