Met de motor grens over naar Laos
Moderator: Loempia
Met de motor grens over naar Laos
Hallo,
Over vier weken is het dan zover en vertrekken we naar Thailand Chang Mai. We hebben daar 4 Honda Steed motoren gehuurd. Nu weet ik dat er vorig jaar wat problemen waren om van Chiang Kong de grens over te steken met de motoren.
Wie weet of het nu toegestaan is
Over vier weken is het dan zover en vertrekken we naar Thailand Chang Mai. We hebben daar 4 Honda Steed motoren gehuurd. Nu weet ik dat er vorig jaar wat problemen waren om van Chiang Kong de grens over te steken met de motoren.
Wie weet of het nu toegestaan is
Reactie welke verhuurder
We hebben het via Motortrails laten regelen en zit de verhuurder in Chang Mai
- jumbo
- Expat
Re: Reactie welke verhuurder
Met een huur Motor (of auto )kom je de grens niet over, vergeet dat maar en de motorverhuurder in Thailand weet dit maar al te goedosbiker1 schreef:We hebben het via Motortrails laten regelen en zit de verhuurder in Chang Mai
Edje, een formulid, kon met zijn eigen motor de grens al niet overkomen naar Laos.
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- komt net kijken
- Contacteer:
met de moteor naar laos
Het is wel mogelijk om met een huurmotor naar Laos te gaan. Je hebt dan wel de juiste papieren nodig die door de meeste verhuurders niet geregeld kunnen worden. De reden daarvan is dat het grootste gedeelte van de grotere motoren die in Chiang Mai verhuurd worden eigenljk illegaal zijn, dwz geen kentekenplaat dus niet mogelijk wegenbelasting te betalen dus in het ongunstigste geval in beslag nemen van je motor door de politie. Dit is geen fabel maar gebeurt in de praktijk haast nooit echter het rijdt niet zo lekker met dat in je achterhoofd.
Ik zou nog een keer goed navragen of jullie motoren legaal zijn, in principe zou je bij een ongeval met een derde altijd schuld zijn omdat deze kan claimen dat je helemaal niet op de plek van het ongeval had mogen zijn.
Ik rij zelf op een Honda AX 250 (in Nederland Dominator) die op mijn eigen naam staat en steek zonder problemen in Chiang Khong de grens over, zet de motor op een boot richting Luang Prabang (noodzakelijk, anders helemaal naar Luang Nam Tha) en kom bij Nong Khai weer Thailand binnen. Als ik toers organiseer dan rijden we ook deze Honda AX 250, kost wat tijd maar mogelijk om de juiste papieren te krijgen, dit geldt ook voor individuele huurders.
Ik zou nog een keer goed navragen of jullie motoren legaal zijn, in principe zou je bij een ongeval met een derde altijd schuld zijn omdat deze kan claimen dat je helemaal niet op de plek van het ongeval had mogen zijn.
Ik rij zelf op een Honda AX 250 (in Nederland Dominator) die op mijn eigen naam staat en steek zonder problemen in Chiang Khong de grens over, zet de motor op een boot richting Luang Prabang (noodzakelijk, anders helemaal naar Luang Nam Tha) en kom bij Nong Khai weer Thailand binnen. Als ik toers organiseer dan rijden we ook deze Honda AX 250, kost wat tijd maar mogelijk om de juiste papieren te krijgen, dit geldt ook voor individuele huurders.
- jumbo
- Expat
Re: met de moteor naar laos
Bedankt voor je informatiehansdeckers schreef:Het is wel mogelijk om met een huurmotor naar Laos te gaan. Je hebt dan wel de juiste papieren nodig die door de meeste verhuurders niet geregeld kunnen worden. De reden daarvan is dat het grootste gedeelte van de grotere motoren die in Chiang Mai verhuurd worden eigenljk illegaal zijn, dwz geen kentekenplaat dus niet mogelijk wegenbelasting te betalen dus in het ongunstigste geval in beslag nemen van je motor door de politie. Dit is geen fabel maar gebeurt in de praktijk haast nooit echter het rijdt niet zo lekker met dat in je achterhoofd.
Kan je ons vertellen welke documenten er nodig zijn?
J
- Jim
- Volwaardig lid
wegenbelasting?hansdeckers schreef:dwz geen kentekenplaat dus niet mogelijk wegenbelasting te betalen

-
- Erelid
- pietk
- Expat
Ik betaal momenteel, schrik niet, 100 bath per jaar voor mijn phantom.Jim schreef:wegenbelasting?hansdeckers schreef:dwz geen kentekenplaat dus niet mogelijk wegenbelasting te betalen
Krijg daar wel keurig een sticker voor met het jaartal en maand van betaling er op vermeld, die zichtbaar op de motor geplakt dient te worden. Ook word het keurig bijgeschreven in je groene eigenaars boekje.
-
- komt net kijken
- Contacteer:
motor
Inderdaad betaal je als eigenaar van de motor heel weinig wegenbelasting maar het gaat er om dat je bij een illegale motor (zonder kentekenplaat) de bewuste belastingsticker niet krijgt en dus volgens de wet niet op de weg kan.
Wat betreft met huurmotoren naar Laos, dit kan dus wel. Het is echter nogal moeilijk om alles zelf te regelen, schakel liever iemand in die dit voor je doet.
Wat betreft met huurmotoren naar Laos, dit kan dus wel. Het is echter nogal moeilijk om alles zelf te regelen, schakel liever iemand in die dit voor je doet.
- jumbo
- Expat
Re: motor
wie zouden we dan kunnen inschakelen?? eerder had je het over documenten kun je aangeven welke documenten er nodig zijn??hansdeckers schreef:Inderdaad betaal je als eigenaar van de motor heel weinig wegenbelasting maar het gaat er om dat je bij een illegale motor (zonder kentekenplaat) de bewuste belastingsticker niet krijgt en dus volgens de wet niet op de weg kan.
J