aanraders voor bangkok?
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
aanraders voor bangkok?
Ga volgende week weer naar Bangkok. Alle mooie plekken wel gezien inmiddels. Is er op dit moment iets speciaals? Zijn er nog aanraders?
Mijn tip is de bovenste etage van warenhuis Pata in Thonburi.
- jumbo
- Expat
Re: aanraders voor bangkok?
Al een tocht door de klongs in de buitengebieden in Bangkok gedaan of een cruise naar Chachoengsao?bockhaem schreef:Ga volgende week weer naar Bangkok. Alle mooie plekken wel gezien inmiddels. Is er op dit moment iets speciaals? Zijn er nog aanraders?
Al eens naar Bang Pu geweest en aan de pier gelunched of Muang Boran (zoals Thailand er vroeger uitzag) aangedaan?
Al eens op Koh Kret geweest?
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Jim
- Volwaardig lid
dreamworld met daarin snowtown.
http://www.dreamworld-th.com/english/
http://www.dreamworld-th.com/english/
MOOI?hier in BKK(ben er weer 3 weken nu)? ik heb allemaal vooraldezeflde foeilelijke 'valt na 4 jaar vanzelf ineen' concrete blokken gezien- al die jaren.
Nog ietsje leuker als PATA is de topfloor van de MALL dept.store in Bang Khae/naast de ringweg, is vanaf grote afstand al te zien dat dat nog leuker is.
Mooi niet,maar wel interessant en aardiger is zowat elke zijweg vanaf die grote doorgangswegen,zefls een rit per skytrain end-to-end laat je verbazende dingen over de huizen heen zien.
Ietsje buiten Bangkok: plaatsje SAMPRAN (met stadsbus 174 te bereiken=end of the line, near the Rose garden), huur daar tukx2: volop orchids vlakbij, diverse fruitplantages, ook aardige boottochtjes.
Nog ietsje leuker als PATA is de topfloor van de MALL dept.store in Bang Khae/naast de ringweg, is vanaf grote afstand al te zien dat dat nog leuker is.
Mooi niet,maar wel interessant en aardiger is zowat elke zijweg vanaf die grote doorgangswegen,zefls een rit per skytrain end-to-end laat je verbazende dingen over de huizen heen zien.
Ietsje buiten Bangkok: plaatsje SAMPRAN (met stadsbus 174 te bereiken=end of the line, near the Rose garden), huur daar tukx2: volop orchids vlakbij, diverse fruitplantages, ook aardige boottochtjes.
breng nu al de laatste 5/6 jaar (deze eeuw) de koude wintermaanen in BKk door: alles wat Thaild heft te bieden is ergens wel in BKK. MOOI heb ik de stad echt nog nooit kunnen vinden, en bovendien elke 5/6 km dezelfde herhaling van markt/nieuwe ban/bang, Tesco etc. overal hetzelfde, maar ben een stadsmens en zal wel blijven komen. Die Sriraj musea zijn er ook in Leiden en zowat elke uni-stadt, heet dan anatomies mus (vroeger vooral voor mediese studenten).
Diverse fietstochten, inmiddels wel zo'n 10+ verschillende.
BKK aan zee/ bang Khun ien, langs 'dievendorp' en en weg vol met seafood plaatsen
De monding van de ChaoPraya/in de WESTzijde, Koh Chedi (NIET Samut prakarn city), monument en diverse musea van de navy
Voor MEER lokale info: NIET de TAT maar VVV van bagkok stad naast de Pinklao brug, langs de ChaoPraya, vlakbij Khaosarn/Thammasat/Sanam Luang heeft info over elke 'khet' = district en als je doorzeurt en laat weten de 1e keer dingen al te kennen komt er een andere dame die de zaakjes heel goed kent en je van veel goede/ongewone info kan voorzien. Voor mij heeft ze zelfs enkele keren speciaal naar instanties gebeld: zo van, nu wil ik het weten ook voor anderen!
Diverse fietstochten, inmiddels wel zo'n 10+ verschillende.
BKK aan zee/ bang Khun ien, langs 'dievendorp' en en weg vol met seafood plaatsen
De monding van de ChaoPraya/in de WESTzijde, Koh Chedi (NIET Samut prakarn city), monument en diverse musea van de navy
Voor MEER lokale info: NIET de TAT maar VVV van bagkok stad naast de Pinklao brug, langs de ChaoPraya, vlakbij Khaosarn/Thammasat/Sanam Luang heeft info over elke 'khet' = district en als je doorzeurt en laat weten de 1e keer dingen al te kennen komt er een andere dame die de zaakjes heel goed kent en je van veel goede/ongewone info kan voorzien. Voor mij heeft ze zelfs enkele keren speciaal naar instanties gebeld: zo van, nu wil ik het weten ook voor anderen!
-
- Zeer veel ervaring
Mocht het bovenstaande je allemaal wat te gewoon zijn dan kun je ook een andere kant van Bangkok bekijken
http://www.chiangmainews.com/ecmn/viewfa.php?id=1759
http://www.chiangmainews.com/ecmn/viewfa.php?id=1759
keep on moving
-
- heeft ervaring
vandaag laatste dag in BKK, wordt alweer te heet. mijn 1e bezoek was 19 jaar terug- en denk daar toen niet met plezier aan terug.
Maar nu wordt het interessant; WAT vind je dan aan nieuwe dingen? Ik zeg niet dat die er niet zijn, maar voor mij is het meest toch 'meer van hetzelfde'. En er waren maanden (toen ze nog busmaandkaarten deden) dat ik elke dag erop uittrok en tot zowat elke eindpunt van de buslijnen heb rondgekeken. Spreek en ken genoeg Thai om me te redden. Je ziet veel meer trouwens door vanaf die grote wegen af te gaan. Dus als het lukt: nu graag eens reageren -hoeft niet snel, duurt wel tot rainy season over is voor ik weer ga/kom!
Maar nu wordt het interessant; WAT vind je dan aan nieuwe dingen? Ik zeg niet dat die er niet zijn, maar voor mij is het meest toch 'meer van hetzelfde'. En er waren maanden (toen ze nog busmaandkaarten deden) dat ik elke dag erop uittrok en tot zowat elke eindpunt van de buslijnen heb rondgekeken. Spreek en ken genoeg Thai om me te redden. Je ziet veel meer trouwens door vanaf die grote wegen af te gaan. Dus als het lukt: nu graag eens reageren -hoeft niet snel, duurt wel tot rainy season over is voor ik weer ga/kom!