Het dragen van sieraden
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Het dragen van sieraden
Klopt het dat het niet gebruikelijk is om in het dagelijkse leven in Thailand met veel sieraden om/aan te lopen? Heeft dat iets met hun cultuur te maken? Ik kan er tot nu toe geen verdere informatie over vinden. Ik draag zelf ALTIJD meerdere ringen om AL mijn vingers en zou het heel vervelend vinden om de Thai daar in mijn onwetendheid mee tegen het hoofd te stoten.
Ik vertrek half april richting Thailand en het zou handig zijn als ik tegen die tijd weet of ik beter alles thuis kan laten!!
Graag advies van de kenners!!!! Alvast bedankt, Alopex.
Ik vertrek half april richting Thailand en het zou handig zijn als ik tegen die tijd weet of ik beter alles thuis kan laten!!
Graag advies van de kenners!!!! Alvast bedankt, Alopex.
Koh Chang here I come!
-
- Volwaardig lid
Vroeger liepen de Thai helemaal krom van alle gouden sieraden die ze droegen. Werd als een appeltje voor de dorst gezien. Dat is medio jaren negentig van de vorige eeuw een stuk minder geworden. Maar niemand vind het gek als je wel veel 'bling bling' draagt. Overigens: de Thai zien 14 en 18 karaat goud niet als 'echt' goud, meer als ijzer met een kleurtje. Zelf dragen ze van een veel hoger gehalte.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
- jumbo
- Expat
-
- komt net kijken
sieraden
Wat ik heb gehoord, is dat de Thai alleen met feesten en partijen veel sieraden dragen. Daarom had ik het idee dat het niet gepast was, zeker voor een farang, om dag in dag uit zoveel om te hebben.Korat schreef:Vroeger liepen de Thai helemaal krom van alle gouden sieraden die ze droegen. Werd als een appeltje voor de dorst gezien. Dat is medio jaren negentig van de vorige eeuw een stuk minder geworden. Maar niemand vind het gek als je wel veel 'bling bling' draagt. Overigens: de Thai zien 14 en 18 karaat goud niet als 'echt' goud, meer als ijzer met een kleurtje. Zelf dragen ze van een veel hoger gehalte.
Maar wat ik uit jullie verhalen begrijp, is dat dus geen probleem!! Thanks, Alopex
Koh Chang here I come!
-
- komt net kijken
Jim bedankt; het is niet zo dat ik helemaal vol hang hoor, alleen wel al mijn vingers! Maar na jouw antwoord zal ik het bescheiden houden en het met een paar minder doen (ringen dus, niet mijn vingers...) , dan kan ik in ieder geval nergens de fout ingaan.Jim schreef:het lijkt me niet verstandig om als toerist je zelf vol te hangen met sieraden.
zeker niet als je alleen reist.
Koh Chang here I come!
-
- Erelid
-
- komt net kijken
.........ach ja, het is overal hetzelfde toch?? maar ik laat me niet gek maken hoor!!Mart schreef:Er rijden soms snelle jongens met een acrobaat als duo passagier.Jim schreef:het lijkt me niet verstandig om als toerist je zelf vol te hangen met sieraden.
zeker niet als je alleen reist.![]()
Koh Chang here I come!
-
- Volwaardig lid
Nee, het foontje hangt vol met veertjes, en ik ga een blingset via ebay bestellen, en op een regenachtige dag zelf aan de knutseljumbo schreef:heb je je telefoontje nog geblinged, heb nog nagevraagd maar niemand die iets kon advieserenMystic schreef:Wij dragen sieraden die we mooi vinden
J

LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
-
- Erelid
- jumbo
- Expat
Ik draag al jaren sierraden ben overal geweest en met de Mrs.; nooit een probleem gehad, maar goed, ik da dan ook niet mee in een steegje kijken e.d.khonkaen schreef:hoe meer goud je draagt, zeker als je alleen reist, des te meer kans je maakt om beroofd te worden...
en dat gaat er meestal niet zachtzinnig aan toe...
als de thai onverhoopt ergens alleen naar toe moeten, laten zij hun goud thuis...
willem
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
Jumbo, hier in Cha-am zijn toch weer een paar gevallen bekend, die beroofd zijn op de Beach RD. Zelfs op klaardichte dag. Dus een waarschuwing PAS OP is waar.jumbo schreef:Ik draag al jaren sierraden ben overal geweest en met de Mrs.; nooit een probleem gehad, maar goed, ik da dan ook niet mee in een steegje kijken e.d.khonkaen schreef:hoe meer goud je draagt, zeker als je alleen reist, des te meer kans je maakt om beroofd te worden...
en dat gaat er meestal niet zachtzinnig aan toe...
als de thai onverhoopt ergens alleen naar toe moeten, laten zij hun goud thuis...
willem
J
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was