Als je perse een multiculturele relatie wilt en hier naar op zoek bent is het gedoemd om te mislukken.rogerphayao schreef: Ik zie ook dat huwelijken met Thaise, Filipijnse, Braziliaanse, Russische en ga zomaar verder... vrouwen vaker en vaker voorkomen, dat het precies een modegrill aan het worden is. Zo van haal eens een stukje exotiek in huis... terwijl de consequenties nauwelijks worden ingeschat. En dit natuurlijk langs de twee kanten. Ik wil geen onheilsprofeet zijn hoor maar gewoon mensen laten nadenken.
Een multicultureel huwelijk moge dan interessant en spannend zijn de moeilijkheidsgraad is te verhogen met factor drie.
Als je elkaar spontaan tegenkomt is het een ander verhaal. Als je echt van elkaar houd kun je de cultuurverschillen (want die zijn er) accepteren en elkaar in de waarde houden.
Volgens mij ben je zelf ook nogal gefrustreerd geraakt, want robotten zijn we zeker niet - die geven niet zoveel commetaarrogerphayao schreef: Ze zal nooit aan die kille verzuurde afstandelijke gestresseerde robotten wennen. Daarom snakken wij samen naar de dag dat we dit tranendal hier kunnen achterlaten.
Rogerphayao
En een tranendal is het ook niet, maar misschien zit het wel in de Nederlandse c.q. Belgische aard om te klagen en ergens anders groener gras te zien. Ik dacht trouwens dat het vooral een Nederlandse aard was...
Ook ik verlang wel naar een (beter) leven in Thailand, maar niet omdat het hier nou zo verschikkelijk is.