3,5 week Thailand..here we come! tijdens Songkran..

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Exode

3,5 week Thailand..here we come! tijdens Songkran..

#1 Bericht door Exode » maandag 29 januari 2007, 19:24

Beste allemaal,

mijn vriendin en ik gaan van 5 april (we landen 6 april in Bangkok) tot 29 april naar Thailand. Voor mij word het de tweede keer Thailand :D

Eigenlijk doen we het liefst de hele reis op de bonnefooi zo van we zien wel hoe en wat, dat is me de vorige keer ook erg goed bevallen. Maar helaas zoals jullie aan de data zien zijn wij er tijdens Songkran (nou ja helaas is ook erg leuk natuurlijk!!). Daardoor willen we toch wat dingen boeken zodat we nergens vast komen te zitten of gezellig buiten moeten slapen.

In eerste instantie hadden we de volgende route in ons hoofd:
Bangkok 3 dagen
Ayutahya
Trekking bij Chiang Mai
Songkran Chiang Mai op 13 april
nachttrein Bangkok, doorvliegen naar Krabi
rest van de dagen eilanden (waaronder Phiphi, Lanta en Koh Samui)
Bangkok

Maar we twijfelen nu heel erg...ik vond Sukothai toen echt geweldig, lekker rondfietsen tussen de tempels etc. En ik wil niet weer een standaard trekking met olifantentocht en vlotvaren.

Nu het volgende bedacht:
Bangkok 3 dagen
nachttrein Chiang Mai
Actieve bergdorp belevenis via greenwood
dag chiang mai
Phitsanulok en Sukothai
trein Bangkok en vanaf daar met vliegtuig naar Krabi

MAAR misschien heeft iemand wel hele andere tips... :?: we willen graag een goede mix van cultuur, beetje actief en strand. Bangkok de eerste 3 dagen staat wel vast in onze planning (fietstocht, Wat Po, floating market etc) en we willen minstens 10 dagen naar het zuiden.

Overigens is ons budget leuk bij elkaar gespaard maar heeft wel een grens..we hebben ongeveer € 2000 voor deze vakantie met zijn 2tjes.

iedereen bedankt voor jullie tips en antwoorden

pietk
Expat
Expat

#2 Bericht door pietk » dinsdag 30 januari 2007, 00:49

Let er op dat je bij het boeken van de treintickets een upper en een lower bed krijgt, boven elkaar. Meestal zijn de lowers het eerst weg en aangezien de Thais in een nachttrein reizen gaan ze slapen. Je moet dan niet raar opzien dat om half 8 het bed wordt opgemaakt en ben jij dus ook je zitplaats mooi kwijt. Als je beide hebt is het aan jullie of totdat er iemand van het trein personeel langs komt om de bedden op te maken.

Vraag verder bij Greenwood wat hun aktieve bergdorp belevenis inhoudt, volgens mij namenlijk een gewone trekking met een andere naam, maar ik kan het mis hebben en misschien is er iemand die dit leest die dit gedaan heeft en kan vertellen wat het is geweest.

Verder alvast een prettige vakantie toe gewenst.

khonkaen
Erelid
Erelid

#3 Bericht door khonkaen » dinsdag 30 januari 2007, 07:22

als je met de nachttrein naar CM gaat, ga dan 1ste klas.... dan heb je een coupe voor 2 personen, schone toiletten en de airco kan je zelf regelen ..
je kan ook zelf bepalen hoe laat je bedden worden opgemaakt en eten kan je laten halen in de restauratie
is wel wat duurder, maar veel beter... je spullen zijn daar ook beter beveiligd..

veel plezier en geluk

willem
niets is perfect en niets is blijvend

exode

#4 Bericht door exode » dinsdag 30 januari 2007, 15:58

Hey hey
bedankt voor de tips! we zaten inderdaad aan 1e klas te denken :)
Zijn de trekkings rond Songkran ook allemaal vol of valt dat wel mee

volgens de omschrijving van Greenwood is het geen standaard trekking, geen olifanten rit etc. Wel oa een huifkar ritje, koken bij een bergdorp, thaise massage (zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die vakantie) etc etc. Klinkt even wat leuker in de oren ook al is deze ook weer duurder.

Greenwood ben ik ondertussen wel aan het afschrijven...krijg heel laat reacties en over het algemeen lezen ze mijn mail niet...krijg inhoudelijk gezien rare antwoorden en moet alles zelf uitzoeken omdat hun sugesties erg vreemd in elkaar zitten (eerst idee van hun was dus die trekking van 3 dagen en dan 1 dag erna een jungle safari terwijl bij de omschrijving van die laatste duidelijk staat: leuk als je geen trekking gaat doen)

Tevens moeten we steeds alles goed narekenen omdat prijzen niet kloppen die ze aangeven...zucht...

maar het gaat allemaal goedkomen! heb er erg veel zin in! iemand nog tips ik hoor ze graag!!

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » dinsdag 30 januari 2007, 16:20

exode schreef:Hey hey
bedankt voor de tips! we zaten inderdaad aan 1e klas te denken :)
Zijn de trekkings rond Songkran ook allemaal vol of valt dat wel mee

volgens de omschrijving van Greenwood is het geen standaard trekking, geen olifanten rit etc. Wel oa een huifkar ritje, koken bij een bergdorp, thaise massage (zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die vakantie) etc etc. Klinkt even wat leuker in de oren ook al is deze ook weer duurder.

Greenwood ben ik ondertussen wel aan het afschrijven...krijg heel laat reacties en over het algemeen lezen ze mijn mail niet...krijg inhoudelijk gezien rare antwoorden en moet alles zelf uitzoeken omdat hun sugesties erg vreemd in elkaar zitten (eerst idee van hun was dus die trekking van 3 dagen en dan 1 dag erna een jungle safari terwijl bij de omschrijving van die laatste duidelijk staat: leuk als je geen trekking gaat doen)

Tevens moeten we steeds alles goed narekenen omdat prijzen niet kloppen die ze aangeven...zucht...

maar het gaat allemaal goedkomen! heb er erg veel zin in! iemand nog tips ik hoor ze graag!!

leuke tip je aanmelden op het forum kost niets en zo gebeurt. :wink:

khonkaen
Erelid
Erelid

#6 Bericht door khonkaen » woensdag 31 januari 2007, 06:07

ja song kran is een leuk feest... de leukste dingen zijn , iemand met een brandslang van zijn brommertje spuiten , of de bril van zijn neus...
een emmer water met ijsklontjes , doet het ook altijd wel , evenals verf door het water mengen, zodat het een fleurige toestand wordt...ook autoruiten vol smeren met talkpoeder, zodat de bestuurder niks meer kan zien is ook leuk.. hierbij hoort natuurlijk ook oorverdovende muziek, want het is toch feest ??
het trekkings aanbod zal wel groot zijn tijdens die dagen, want iedereen wil met water smijten... de farang nog het meest
je zou ook een 4wd truck met chauffeur kunnen huren en je eigen trekking organiseren...
gewoon doen waar je zin in hebt,

veel plezier en geluk,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » donderdag 01 februari 2007, 07:39

Wel heel vlug een kamer reserveren, anders wordt het toch buiten slapen, want met Songkran is bijna alles vol.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

exode

#8 Bericht door exode » donderdag 01 februari 2007, 11:02

kamer reserveren is inderdaad goed idee!!
we hebben ons reisschema voor de eerste 10 dagen nu eindelijk zo goed als rond (in ons hoofd) dus er kunnen wat dingen geboekt worden.

Gisteren vlucht Bangkok - Krabi geboekt op 15 april. Vandaag gaan we Greenwood onze plannen mailen en mogen zij de treintickets en hotels/guesthouses gaan regelen. Ons schema globaal:

6 april Bangkok
7 april Bangkok
8 april Bangkok
9 april Chiang Mai
10 april Chiang Mai
11 april Phitsanulok
12 april Sukothai
13 april Kao Yai NP
14 april Kao Yai NP
15 april vlucht naar Krabi vanuit Bangkok

Vooral 10 en 11 april moeten we nog ff goed bekijken. Misschien kunnen we het beter omdraaien? Met bus van Chiang Mai naar Sukothai, daar 1 nacht slapen, 11 april naar Phitsanulok en daar 's avonds nachttrein naar Bangkok nemen en vervolgens trein en bus naar Kao Yai.

Het wordt allemaal krap zie ik zelf al...misschien vlucht 1 dag verleggen, even kijken.

Nachttreinen willen we zowiezo vast gaan leggen net zoals de nachten in Chiang Mai. Verder nog dingen die in die week vastgelegd moeten worden ivm Songkran?

registreren zal ik vanavond eens doen :oops: Nu op werk en dan lukt het niet... :?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”