Mira Goes Azie!!!!!!!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mira
komt net kijken
komt net kijken

Mira Goes Azie!!!!!!!

#1 Bericht door Mira » zondag 28 januari 2007, 13:04

Hey Thailandgangers

Hierbij wil ik me als eerste eventjes voorstellen,

Ik ben Mira, een spontane prettig gestoorde, levenslustige meid van 29 en woonachtig in de buurt van Rotterdam.

Reizen is altijd een droom van me geweest maar schoof het ver vooruit , totdat ik 2 jaar geleden de diagnose kanker kreeg, en besloot mijn dromen achter na te gaan en te gaan leven....

Vorig jaar besloot ik alleen (met een groepsreis) naar Kenia te gaan.
Het was een fantastische mooie reis, maar ik besloot NOOIT meer met een groep te reizen.

Deze week besloot ik naar Thailand te gaan, en ik ga alleen.
Via BMAIR heb ik een ticket gekocht, kosten in totaal 815 euro.
Ik vlieg op 25 februari en kom terug op 19 maart. Behalve een ticket dus niks vastgelegd.
Helaas laat mijn budget een langer verblijf niet toe!!!!!

Ondanks dat ik me realiseer dat ik in een vrij heet seizoen ga, neem ik aan dat ik dat best wel zal overleven... :D :D
(Waarschijnlijk heel de dag op zoek naar water)

De planning tot nu toe is om een aantal dagen in Bangkok te verblijven, en onder andere de Bangkwang gevangenis te bezoeken.
Ook wil ik Ayuthaya aandoen.
Vervolgens wil ik met de (nacht)trein naar Chiang Mai.
Hierbij heb ik meteen een vraagje, is het te doen om overdag met deze trein te reizen????
Ik vind treinen namelijk fantastisch,en het lijkt me ook mooier om overdag veel te kunnen zien onderweg.
In Chiang Mai wil ik een aantal dagen blijven, en onder andere een trektocht maken.
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat ter plekke allemaal prima te regelen.

Vervolgens wil ik vanaf Chiang Mai een binnenlandse vlucht nemen naar één van de mooie stranden, om daarvandaan terug te keren naar Bangkok.

Ik heb er onwijs veel zin in( en ja,de zenuwen gieren ook wel door mijn lijf :oops: ) en hoop op een leuke tijd.

Tips zijn meer dan welkom :!:

Groetjes Mira

Ben
Expat
Expat

Re: Mira Goes Azie!!!!!!!

#2 Bericht door Ben » zondag 28 januari 2007, 14:19

Mira schreef:Hey Thailandgangers

Hierbij wil ik me als eerste eventjes voorstellen,

Ik ben Mira, een spontane prettig gestoorde, levenslustige meid van 29 en woonachtig in de buurt van Rotterdam.

Reizen is altijd een droom van me geweest maar schoof het ver vooruit , totdat ik 2 jaar geleden de diagnose kanker kreeg, en besloot mijn dromen achter na te gaan en te gaan leven....

Vorig jaar besloot ik alleen (met een groepsreis) naar Kenia te gaan.
Het was een fantastische mooie reis, maar ik besloot NOOIT meer met een groep te reizen.

Deze week besloot ik naar Thailand te gaan, en ik ga alleen.
Via BMAIR heb ik een ticket gekocht, kosten in totaal 815 euro.
Ik vlieg op 25 februari en kom terug op 19 maart. Behalve een ticket dus niks vastgelegd.
Helaas laat mijn budget een langer verblijf niet toe!!!!!

Ondanks dat ik me realiseer dat ik in een vrij heet seizoen ga, neem ik aan dat ik dat best wel zal overleven... :D :D
(Waarschijnlijk heel de dag op zoek naar water)

De planning tot nu toe is om een aantal dagen in Bangkok te verblijven, en onder andere de Bangkwang gevangenis te bezoeken.
Ook wil ik Ayuthaya aandoen.
Vervolgens wil ik met de (nacht)trein naar Chiang Mai.
Hierbij heb ik meteen een vraagje, is het te doen om overdag met deze trein te reizen????
Ik vind treinen namelijk fantastisch,en het lijkt me ook mooier om overdag veel te kunnen zien onderweg.
In Chiang Mai wil ik een aantal dagen blijven, en onder andere een trektocht maken.
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat ter plekke allemaal prima te regelen.

Vervolgens wil ik vanaf Chiang Mai een binnenlandse vlucht nemen naar één van de mooie stranden, om daarvandaan terug te keren naar Bangkok.

Ik heb er onwijs veel zin in( en ja,de zenuwen gieren ook wel door mijn lijf :oops: ) en hoop op een leuke tijd.

Tips zijn meer dan welkom :!:

Groetjes Mira
Hallo Mira ,

Rijzen met de trein in Thailand geen enkel probleem.

Ook met de bus is geen enkel proleem .

http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp

veel plezier en goeie reis.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Okie » zondag 28 januari 2007, 14:21

Trein naar Chiang Mai vanaf Ayuthaya is een lange zit overdag. Heb dat een jaar of 4 geleden gedaan. Vooral in het begin een 1 tonig landschap met veel, heel veel rijst velden. Daarna wordt het wat afwisselender, bossen en bergen/heuvels. De laatste 3-4 uur zie echter niks meer.

Rechtstreekse vluchten vanuit Chiang Mai naar het zuiden, met Thaiair naar Phuket en met Bangkokair naar Koh Samui, let op beide vluchten slechts 1 maal per dag. Natuurlijk kan je ook via Bangkok vliegen met 1 van de budget airlines.

Okie

Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Roger » zondag 28 januari 2007, 17:34

Ha Mira..

Goed idee om naar de Bangkwang gevangenis te gaan.. daar ben ik in november 2005 ook geweest, en ga dit jaar weer terug in november..
Bereid je wel wat voor, voor dat je daar naar toe gaat. Ik heb veel info uit kunnen halen van http://www.prisonlife.nl
Het leukste om daar naar toe te gaan is met de Praya express in Bangkok, voor maar 0.40 euro cent 3 kwartier met de boot.
Maak ook alvast een kopie van je paspoort, en neem wat leesboekjes mee uit nederland..
Daar is ook een kleine supermarkt waar je wat levensmiddelen kunt kopen nadat je op bezoek bent geweest..
Het is inderdaad een hele aparte ervaring waar je nog lang over nadenkt..
Ga bij de site van prisonlife naar gevangenis informatie, en dan Thailand (Bangkwang prison), daar heb je onderaan een voledige route beschrijving, en bezoek urenlijst..
Veel succes

Roger

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”