Hoe doe je dat ! Iedere keer dat ik het vraag (en ik ben altijd vroeg) , kan het nooit.jodokus schreef:Anonymous schreef:Wekom ja ;-)
>Welkom, ik ben 201 cm...
Dan wil je mij toch niet vertellen dat je lekker zit bij China air of vlieg je Business of je zit bij de nooduitgang.
Stoel afstand in economy is nog minder als bij EVA scheelt 4 cm.
Willem
Ja natuurlijk, ik zit altijd bij de nooduitgang met gestrekte (lange) benen.
Mahan Air
Moderator: Loempia
- JohanS
- Volwaardig lid
- jodokus
- Volwaardig lid
JohanS schreef:jodokus schreef:Anonymous schreef:Wekom ja ;-)
>Welkom, ik ben 201 cm...
Dan wil je mij toch niet vertellen dat je lekker zit bij China air of vlieg je Business of je zit bij de nooduitgang.
Stoel afstand in economy is nog minder als bij EVA scheelt 4 cm.
Willem
Ja natuurlijk, ik zit altijd bij de nooduitgang met gestrekte (lange) benen.
Geen idee, vlieg je vanaf Brussel, of vanaf Amsterdam, ik altijd vanaf Amsterdam en nooit een probleem, ik kom 3 uur van te voren,en ben meestal bij de eerste 10 om in te checken, en....
altijd prijs....
Hoe doe je dat ! Iedere keer dat ik het vraag (en ik ben altijd vroeg) , kan het nooit.
Toch wel...
vrouw alleen via Teheran naar BKK
jullie site en gesprekjes gelukkig gevonden.
dat geeft wat rust.
ik vlieg 14 febr. als vrouw alleen naar BKK en was erg benieuwd naar de ervaringen tijdens de stop in Teheran.
Ik had zelf al bedacht een hoofddoekje mee te nemen om haren en hals mee te bedekken en zal me kleden zoals ik me ook in Egypte kleedde> geen decoleté, geen blote benen en geen blote schouders, volgens mij is er dan niets aan de hand .
blijf het toch een beetje spannend vinden, maar er was geen andere vlucht meer te krijgen in de periode dat ik wilde gaan.
Ik heb dan ook pas drie weken voor vertrek geboekt en had de laatste stoel op de vlucht naar THR.
Het scheelt inderdaad trouwens ruim € 250,= voor mij alleen !!!!!
Hoop geld !! Kan ik in BKK heeeeeeeeel veeeeeeeeeel van shoppen.
dat geeft wat rust.
ik vlieg 14 febr. als vrouw alleen naar BKK en was erg benieuwd naar de ervaringen tijdens de stop in Teheran.
Ik had zelf al bedacht een hoofddoekje mee te nemen om haren en hals mee te bedekken en zal me kleden zoals ik me ook in Egypte kleedde> geen decoleté, geen blote benen en geen blote schouders, volgens mij is er dan niets aan de hand .
blijf het toch een beetje spannend vinden, maar er was geen andere vlucht meer te krijgen in de periode dat ik wilde gaan.
Ik heb dan ook pas drie weken voor vertrek geboekt en had de laatste stoel op de vlucht naar THR.
Het scheelt inderdaad trouwens ruim € 250,= voor mij alleen !!!!!
Hoop geld !! Kan ik in BKK heeeeeeeeel veeeeeeeeeel van shoppen.
-
- Veel ervaring
Re: vrouw alleen via Teheran naar BKK
Mwah, die "verdiende" 250,- euro ben je zo kwijt als je in Gaysorn of Siam Paragon gaat shoppen:-)) Maarruh, alle gekheid op een stokje: je kunt dat bedrag inderdaad leuk besteden in Thailand... En ontzettend lekker en veel voor eten ^_^
conny schreef:Het scheelt inderdaad trouwens ruim € 250,= voor mij alleen !!!!! Hoop geld !! Kan ik in BKK heeeeeeeeel veeeeeeeeeel van shoppen.
- JohanS
- Volwaardig lid
Toch nog even beklemtonen dat indien je het over luchtvaartmaatschappijen hebt dat dan de kostprijs niet de hoogste prioriteit mag hebben.
Ik probeer ook steeds de beste prijs te vinden voor onze tickets maar ik blijf steeds binnen de groep van kwaliteits (veiligheid en service) luchtvaartmaatschappijen en vermijd ten alle kosten dubieuze maatschappijen.
Indien het te kostbaar gaat worden in de toekomst; dan wacht ik liever maar wat langer.
Ik probeer ook steeds de beste prijs te vinden voor onze tickets maar ik blijf steeds binnen de groep van kwaliteits (veiligheid en service) luchtvaartmaatschappijen en vermijd ten alle kosten dubieuze maatschappijen.
Indien het te kostbaar gaat worden in de toekomst; dan wacht ik liever maar wat langer.
Maar mijn enige doel is van A naar B komen, als ik dan met een goedkope maatschappij vlieg neem ik de mindere service voor lief. Wat is voor jou de reden aan te nemen dat Mahan air onveiliger zou zijn dan andere maatschappijen?JohanS schreef:Toch nog even beklemtonen dat indien je het over luchtvaartmaatschappijen hebt dat dan de kostprijs niet de hoogste prioriteit mag hebben.
-
- Veel ervaring
Iedereen moet zelf weten met welke maatschappij ze vliegen en welke eisen cq luxe daaraan stellen.. Maar ik vind het zinloze discussies om te denken dat maatschappijen zoals Mahan Air slecht cq onveilig zijn... Gewoon flauwekul! Want alle maatschappijen die op W-Europa vliegen dienen aan strenge regelgeving te voldoen (procedures, bekwaamheid, techniek, onderhoud, etcetera), anders krijgen ze uberhaupt geen landingsrechten hier. Het feit dat Mahan Air al vele jaren probleemloos op W-Europa vliegt zal dus zeker inhouden dat deze maatschappij veilig is.
10 jaar geleden vloog ik regelmatig met China Airlines naar Taiwan. De wildste verhalen gingen over die maatschappij toen door de wereld. Mijn Taiwanese vrienden van toen verklaarde me zelf voor gek dat ik ermee durfde te vliegen.. Nooit geen enkel probleem ermee gehad... En zie nu, nu vliegt half Nederland met deze maatschappij richting ZO-Azie...
Als je perse voor kwaliteit en veiligheid wilt gaan, koop dan ook een dure Volvo of Saab in plaats van een normale middenklasser.. Maar zelfs dan heb je geen garantie of zekerheid dat er nooit niets zal gebeuren.. En zo is het ook in de vliegwereld.
10 jaar geleden vloog ik regelmatig met China Airlines naar Taiwan. De wildste verhalen gingen over die maatschappij toen door de wereld. Mijn Taiwanese vrienden van toen verklaarde me zelf voor gek dat ik ermee durfde te vliegen.. Nooit geen enkel probleem ermee gehad... En zie nu, nu vliegt half Nederland met deze maatschappij richting ZO-Azie...
Als je perse voor kwaliteit en veiligheid wilt gaan, koop dan ook een dure Volvo of Saab in plaats van een normale middenklasser.. Maar zelfs dan heb je geen garantie of zekerheid dat er nooit niets zal gebeuren.. En zo is het ook in de vliegwereld.
JohanS schreef:Toch nog even beklemtonen dat indien je het over luchtvaartmaatschappijen hebt dat dan de kostprijs niet de hoogste prioriteit mag hebben.
- JohanS
- Volwaardig lid
OK ieder zijn keuze, maar ik zie regelmatig de mensen klagen over bepaalde goedkope maatschappijen, maar ze vergeten wel steeds te vertellen dat ze het allergoedkoopste willen.jpjs schreef:Iedereen moet zelf weten met welke maatschappij ze vliegen en welke eisen cq luxe daaraan stellen.. Maar ik vind het zinloze discussies om te denken dat maatschappijen zoals Mahan Air slecht cq onveilig zijn... Gewoon flauwekul! Want alle maatschappijen die op W-Europa vliegen dienen aan strenge regelgeving te voldoen (procedures, bekwaamheid, techniek, onderhoud, etcetera), anders krijgen ze uberhaupt geen landingsrechten hier. Het feit dat Mahan Air al vele jaren probleemloos op W-Europa vliegt zal dus zeker inhouden dat deze maatschappij veilig is.
JohanS schreef:Toch nog even beklemtonen dat indien je het over luchtvaartmaatschappijen hebt dat dan de kostprijs niet de hoogste prioriteit mag hebben.
Klagen over vertragingen of wachttijden met bv Airasia maar wel zogoed als gratis willen vliegen !!!
- JohanS
- Volwaardig lid
Hier een paar links waar je de service en airsafety kan nakijken.
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20050307-0
http://www.airsafe.com
http://www.airlinequality.com/
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20050307-0
http://www.airsafe.com
http://www.airlinequality.com/
-
- Veel ervaring
Daar heb je wel een punt... Men moet inderdaad niet verwachten om altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.. En voor wat betreft de low-budget airlines moet je soms bepaalde 'ongemakken' maar voor lief nemen.. Dat hoort er soms eenmaal bij...
JohanS schreef:OK ieder zijn keuze, maar ik zie regelmatig de mensen klagen over bepaalde goedkope maatschappijen, maar ze vergeten wel steeds te vertellen dat ze het allergoedkoopste willen.
Klagen over vertragingen of wachttijden met bv Airasia maar wel zogoed als gratis willen vliegen !!!
- JohanS
- Volwaardig lid
En indien je dit kan aanvaarden dan is een low budget airline een goed alternatief. Maar eerst goed weten waar je aan begint.jpjs schreef:Daar heb je wel een punt... Men moet inderdaad niet verwachten om altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.. En voor wat betreft de low-budget airlines moet je soms bepaalde 'ongemakken' maar voor lief nemen.. Dat hoort er soms eenmaal bij...
JohanS schreef:OK ieder zijn keuze, maar ik zie regelmatig de mensen klagen over bepaalde goedkope maatschappijen, maar ze vergeten wel steeds te vertellen dat ze het allergoedkoopste willen.
Dit is niet in Thailand alleen . Dezelfde problemen zijn er ook met maatschappijen zoals ryanair enz hier in europa.
geeft daarom ook heel weinig voor al die sites die 'quality' or wahtever pretenderen te maten, meestal vol van verongelijkte klagers, die voor 0 cent verwachten alles te krijgen. Moet je trouw-eens al die verhalen lezen over wat onze blauwe KLM alllemaal presteert te versjteren...
Maar ik posste dit om dat MAHAN inmiddels een NIEUW kantoor in BKK (ja, ben ik weer) heeft, vrij evr weg op de Phetburi Road, oost van Asoke, zowat tegen de charn Issara Tower 2 aan. Duidelijk groen/wit van afstand te zien. het is TEVENS het toeristenburo voor thailand van IRAN en het bord (ben er nog niet in geweest, zal eens van de bus afstappen) zegt ook visa voor Iran te kunnen regelen.
Maar ik posste dit om dat MAHAN inmiddels een NIEUW kantoor in BKK (ja, ben ik weer) heeft, vrij evr weg op de Phetburi Road, oost van Asoke, zowat tegen de charn Issara Tower 2 aan. Duidelijk groen/wit van afstand te zien. het is TEVENS het toeristenburo voor thailand van IRAN en het bord (ben er nog niet in geweest, zal eens van de bus afstappen) zegt ook visa voor Iran te kunnen regelen.
weet iemand misschien op welke dag je het minst moet wachten tijdens de tussenstop in Teheran? dit was bij Biman ook wel is het geval dat je langer moest wachten vandaar
ik heb met Thai Airways,Eva en China Airlines ook gevlogen ieder heeft zijn eigen charme.
ik heb vorig jaar met Biman gevlogen en na vele negatieve berichten viel het allemaal wel mee hoor,ik had 3 stoelen voor mezelf naar Dhaka toe en terug heb ik niet meer gevlogen wegens de vluchten die geschrapt waren naar Brussel.
alle verdere nuttige informatie is welkom over Mahan air zodat ik eindelijk mijn besluit kan maken
gegroet
ik heb met Thai Airways,Eva en China Airlines ook gevlogen ieder heeft zijn eigen charme.
ik heb vorig jaar met Biman gevlogen en na vele negatieve berichten viel het allemaal wel mee hoor,ik had 3 stoelen voor mezelf naar Dhaka toe en terug heb ik niet meer gevlogen wegens de vluchten die geschrapt waren naar Brussel.
alle verdere nuttige informatie is welkom over Mahan air zodat ik eindelijk mijn besluit kan maken
gegroet
-
- kenner
http://www.mahan-air.de/ klik op flugpan. Ze veranderen wel regelmatig die uren heb ik de indruk. Als je toch in Dusseldorf vertrekt, kijk dan ook eens http://www.ltu.de/docs/de/ . In november vorig jaar 449 betaald, nu in mei 488 en ze vliegen rechtstreeks. tijdens vakantieperiodes stijgt de prijs wel naar 700 - 800, Mahan air niet.gast schreef:weet iemand misschien op welke dag je het minst moet wachten tijdens de tussenstop in Teheran? dit was bij Biman ook wel is het geval dat je langer moest wachten vandaar
gegroet