Vraagje over de trein

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dreamzzz
Veel ervaring
Veel ervaring

Vraagje over de trein

#1 Bericht door dreamzzz » dinsdag 23 januari 2007, 23:12

Hallo allemaal,

Even een vraagje..

Ik heb de treintijden uitgeprint van alle lijnen in Thailand.

Nou willen wij met de trein van Bangkok naar Kanchanaburi...

Als ik dan op de lijst kijk met de Southern Line zie ik dat er geen trein vertrekt vanuit Bangkok die stopt in Kanchanaburi.

Bij de ORD-trein staat dat hij vertrekt vanuit Thon Buri...moet ik dan eerst van Bangkok naar Thon Buri?

En wat betekend zo een doorlopende pijl?
Dat de trein op die plekken niet stopt?

Want er vertrekken er wel veel vanuit Bangkok, maar die lijken niet te stoppen in Kanchanaburi... :?

En wat betekenen die puntjes?

Alvast bedankt voor de uitleg :D
Follow Your Dreamzzz, Wherever It Leads You....

Gast

#2 Bericht door Gast » donderdag 25 januari 2007, 10:46

Hallo! Afgelopen zomer zijn wij ook met de trein naar Kanchanaburi gegaan. Als je in Bangkok de rivier oversteekt, (niet met de expressboot, maar met de ""stop"boot) dan stap je zo uit bij het station (wij niet, wij zaten dus in de expressboot en dan moet je weer een eindje terug met de taxi). Dan ben je bij station Thonburi. Volgens de Lonely Planet gaat de trein geloof ik 2 keer per dag, wij namen die van half 8 'ochtends. De treinreis duurt ong. 4 uurtjes, maar was prima te doen en je ziet veel mooi landschap. Zeker een aanrader! Groetjes Arianne

pong

#3 Bericht door pong » zaterdag 27 januari 2007, 11:08

lijst is NIET compleet!
Zonde van die printer, hi is op 2 punten niet volledig:
1.niet ALLE bediende stations zijn vermeld
2.niet ALLE treinen zijn vermeld! wat echter mist, zijn enkel very slow thammada=stoptreinen, vooral op de lijnen naar isan en zuiden.
Thonburi station is NIET meer het beginpunt van de tr. naar kan; het is afgekoppeld, de trein vertrekt van een nieuw haltepunt enkele 100 mts verder, genaamd talad mai of zoiets.
En zoals altijd: 2 treinen per dag, vaak veel te laat, harde houten banken.
bovendien spesjale toeristenprijs; 100 bt.
BUS; keuse uit 1e en 2e klas, bdeide elke 20 min (dus samen elke 10), veel vlugger en veel langere tijden (van 4.30 tot 21.00). 1e klas bus (luze, met AC) kost 98 baht.

dreamzzz
Veel ervaring
Veel ervaring

#4 Bericht door dreamzzz » zondag 28 januari 2007, 22:00

Bedanky voor jullie antwoorden.

Pong:
We kunnen dus beter de bus nemen?
Moeten we dan in Bangkok opstappen?
En die rijdt dan rechtstreeks naar Kanchanaburi, of moeten we nog overstappen ofzo?
Is dat een bepaalde maatschappij?
En hoelang zijn we dan onderweg?

Wij gaan voor de eerste keer dus ik weet nog niet zoveel van het openbaar vervoer.
Was allang blij met de treintijden hahaha...

Heel erg bedankt voor jullie tijd en hulp allemaal!!!
Follow Your Dreamzzz, Wherever It Leads You....

pong

#5 Bericht door pong » maandag 29 januari 2007, 14:43

doodeasy: hou taxi aan, zeg SaiThai= tHaise naam voor zuidelijke busterminal, en hij breng je. Tot zolang nog de oude SaiThai werkt: rechtsaf, grote verz. blauwe bussen, (mij staat er enkel in thai op, kan je dat lezen dan? ik wel), gewoon hokje even zoeke waar de kaartjes worden verkocht en alles wijst zich, echt ze zijn 100en onwetende niewelingen per dag gewend. waarom zoveel paniek? Thaild is juist zo luek omdat alles zich gewoon oplost, dit type vragen wordt hier ook enkel gesteld door nognietergeweestzijnde mensen. ga zelf a.as. ZA weer met TG via FRA

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”