Verschillende plekken, advies graag!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

Verschillende plekken, advies graag!

#1 Bericht door palaga1240 » zaterdag 20 januari 2007, 19:15

In Noord Thailand zijn verschillende plaatsen waar vrijwilligerswerk gedaan kan worden:

- Nong Khai
- Namsom (ongeveer 100 km van Nong Khai)
- Phon Phisai (ongeveer 40 km van Nong Khai)
- Pai (3 uur rijden vanaf Chiang Mai)
- Loei (120km ten westen avn Nong Khai)

Graag zou ik wat tips en ervaringen willen horen over deze plekken. Waar kan je, naast je werk, veel dingen zien en is de omgeving het mooiste? Etc.

Alvast bedankt!

Groetjes Saskia

ps ik heb al het één en ander gevonden via internet over deze plekken maar het is natuurlijk het leukste om het te horen van mensen die er zelf geweest zijn! etc.
1+1=3

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » zondag 21 januari 2007, 08:50

ik dacht , dat je voor vrijwillegerswerk ook een werkvergunning nodig hebt..
ik heb dat nooit gedaan , want ik vind dat voor werk betaald moet worden ,en je ontneemt bij vrijwillegerswerk de plaats, waar een ander wat zou kunnen verdienen...

maar ik zou in nong khai beginnen , en daar een paar km naar het oosten het bizarre beeldenpark 'sala keo kou' bezoeken ...
en als je in nong khai bent uitgekeken , met de motocy naar het westen langs de rivier tot aan chiang khan .... onderweg kan je bij de tweede tempel omhoog en hebt een onvergetelijk uitzicht en nog een waterval ..een avontuurlijk tripje op deze bochtige, bergachtige weg...
bij chiang khan naar het zuiden en dan kom je na 50 km in loei met zijn natuurparken...
zo kan je jezelf wel een poosje zoethouden...

veel plezier en geluk ,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » zondag 21 januari 2007, 10:23

"officieel" ( :? ) is er voor vrijwilligerswerk een werkvergunning nodig.

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#4 Bericht door palaga1240 » zondag 21 januari 2007, 17:16

khonkaen schreef:ik dacht , dat je voor vrijwillegerswerk ook een werkvergunning nodig hebt..
ik heb dat nooit gedaan , want ik vind dat voor werk betaald moet worden ,en je ontneemt bij vrijwillegerswerk de plaats, waar een ander wat zou kunnen verdienen...

maar ik zou in nong khai beginnen , en daar een paar km naar het oosten het bizarre beeldenpark 'sala keo kou' bezoeken ...
en als je in nong khai bent uitgekeken , met de motocy naar het westen langs de rivier tot aan chiang khan .... onderweg kan je bij de tweede tempel omhoog en hebt een onvergetelijk uitzicht en nog een waterval ..een avontuurlijk tripje op deze bochtige, bergachtige weg...
bij chiang khan naar het zuiden en dan kom je na 50 km in loei met zijn natuurparken...
zo kan je jezelf wel een poosje zoethouden...

veel plezier en geluk ,

willem
Hoi Willem,

thx voor de info :D wat ik wel bedenk is dat ik (ben ik vergeten erbij te zeggen) 4 weken lang me op 1 plek bevind (keuze dus uit die verschillende plaatsen) en dat ik per dag ongeveer 5 uur werk en dan de rest vrije tijd heb (of kan je zelf indelen) en in het weekend heb ik ook vrije tijd. Ik zit dus wel vast op 1 plek, maar heb vanuit daar de mogelijkheid om andere plekken te bezoeken. Zijn de dingen die jij beschreef, die me trouwens erg aanspreken, binnen reisbare afstand? En kan je me misschien wat vertellen over het toerisme in dit gebied?

Alvast bedankt,

Groetjes Saskia
1+1=3

khonkaen
Erelid
Erelid

#5 Bericht door khonkaen » maandag 22 januari 2007, 05:37

nou saskia,

daar vraag je me wat, wij zijn altijd met de auto en letten niet zo op de tijd
we gaan wel regelmatig naar nongkhai voor mijn visum.. vandaar is het een kwartiertje richting phon phisai voor het beeldenpark .. vanaf phon phisai een uurtje met de 'brommert'
naar chiang khan is ruim 200 km en daar doe je dan al gauw 6 a 7 uur over met de motocy, want de weg is te onoverzichtelijk met veel hellingen en afdalingen om daar hard te rijden..
de toeristen , die in nongkhai komen , wachten allemaal op de bus naar vientiane, laos... er komen wel vrij veel thaise toeristen... zelfs zonder te werken , hoef je je daar in de buurt niet te vervelen... er is zoveel moois te zien... de binnenlanden rond chiang khan zijn ook interessant om het 'echte' thaise leven te leren kennen...
dan hebben we loei nog, met zijn 3 nationale en natuurparken , kan je je daar ook wel een weekje vermaken...
wat je ook doet, doe het op je gemak... dan zie je het meest...

veel plezier en geluk..

willem

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#6 Bericht door theom » maandag 22 januari 2007, 13:04

Hallo Saskia,

Het ligt eraan waar jouw interesses naar uitgaan, maar als je van de natuur houdt zou ik je Pai adviseren. Het ligt tussen Chiang Mai en Mae Hon Song. Iets dichter bij MHS dan CM. De omgeving biedt vele mogelijkheden van watervallen, grotten, minderhen etc.
Pai zelf is een kleine plaats waar alles redelijk goed te belopen is. De toeristen die hier verblijven hebben een redelijk hoog backpack gehalte als je begrijp wat ik bedoel. Veel jongeren dus die zelf reis en verblijf regelen.

Maar zoals Willem als vermelde is ook Nong Khai de moeite waard. Het is ook belangrijk wat je nog meer bezoeken wil in Thailand.

Waarvoor je ook kies veel plezier.

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#7 Bericht door palaga1240 » maandag 22 januari 2007, 17:55

khonkaen schreef: ik heb dat nooit gedaan , want ik vind dat voor werk betaald moet worden ,en je ontneemt bij vrijwillegerswerk de plaats, waar een ander wat zou kunnen verdienen...
Deze zin heeft me beetje aan het denken gezet, want met die ogen heb ik er nog niet naar gekeken.

Vandaar hierbij de vraag:

Wat is jouw mening dan als je werk doet in een arm gebied waar geen geld is voor een betaalde kracht hiervoor aan te nemen?
1+1=3

khonkaen
Erelid
Erelid

#8 Bericht door khonkaen » dinsdag 23 januari 2007, 05:47

ja saskia , dit kan wat cynisch klinken .. maar volgens mij heeft dat bedrijf geen economische waarde en zal het niet door een thai zijn opgezet , maar door een goedwillende buitenlandse dame , die door medelijden bewogen een rusthuis voor oude straathonden , met zwembad , of een rusthuis voor oude olifanten heeft opgezet...

als het nou een opvanghuis voor verwaarloosde kinderen zou zijn , dan zou ik daar wel vrede mee hebben, maar die krijgen subsidie van de overheid, of kunnen in de tempels terecht, waar zij door de mae chi verzorgd worden ...

oude dieren gan zonder verzorging gewoon dood , dat is de natuurlijke gang van zaken en persoonlijk zou ik er geen tijd aan besteden om dat een poosje uit te stellen ...

hou mij ten goede. dit is zo maar een gedachtengang , want ik weet niet wat voor vrijwilligerswerk jij witl gaan doen ...

veel geluk,

willem

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » dinsdag 23 januari 2007, 06:30

als het nou een opvanghuis voor verwaarloosde kinderen zou zijn , dan zou ik daar wel vrede mee hebben, maar die krijgen subsidie van de overheid, of kunnen in de tempels terecht, waar zij door de mae chi verzorgd worden ...

willem

Opvanghuis voor verwaarloosde kinderen misbruikte meisjes ed .

Ik heb ooit een Docu op tv gezien van een Nederlandse dame
die een tehuis had voor deze kinderen , en volgens mij zat die in de omgeving van Chiang Mai .

Of dit nog bestaat weet ik niet wellicht iemand anders .

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#10 Bericht door palaga1240 » dinsdag 23 januari 2007, 17:43

Het vrijwilligers werk is op scholen en idd bij weeshuizen en tempels.. werk variert; engelse les geven, computer les, opvang, etc.
1+1=3

khonkaen
Erelid
Erelid

#11 Bericht door khonkaen » woensdag 24 januari 2007, 05:37

ik had mij in jou en je werk vergist... maar dat is posiief werk wat jij doet en dat moet je beslist blijven doen...
er zal voor jou wel geen tijd zijn om grote trips te maken , maar in de omgeving valt er met een brommertje ook wel veel te zien van het thaise landleven...
in de omgeving van de mehkhong kan je ook vaak pla buek eten , de grote vis , die speciaal gekweekt wordt voor de verkoop..
maar nongkhai zal wel bereikbaar voor je zijn met zijn grote thai-laos markt.
en zijn goeie restaurantjes aan de rivier oever, waar je nog met een bootje een rondvaart kan maken...
ga zo door en versaag niet

veel geluk,

willem

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”