Thailand, Cambodia, Vietnam of Laos, Camobia, Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Thailand, Cambodia, Vietnam of Laos, Camobia, Thailand?

#1 Bericht door Greuf » donderdag 18 januari 2007, 08:32

In juni ga ik vier weken naar Azië. Vlieg sowieso naar Bangkok en wil vanaf daar naar Cambodia (Angkor Wat ed) gaan. Vanuit daar wil ik óf naar Vietnam (tunnels, Saigon e.d.) óf naar Laos gaan. Wat lijkt jullie de mooiste reis, naar Laos of naar Vietnam? De laatste week wil ik gaan duiken bij de Similans (vlucht bkk-phuket).

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » donderdag 18 januari 2007, 09:32

het is allemaal een persoonlijke smaak , Greuf.. ik zou wat langer in cambodia blijven ... en laos en vietnam overslaan...

angkor city is 200 km2 met 72 al dan niet gerestaureerde tempels en 2 grote waterreservoirs van 10 x 4 km , waar je lekker visjes kan eten..
Phnomphen heeft de khmer rouge martelschool ingericht als museum en de killing fields met monument zijn ook te bezichtigen .. er zijn goede restaurants en massage huizen voor s'avonds is er het vermaakcentrum
martini, of matinee met disco's , nachtclubs , karaoke's , bar's en restaurants
en veel loslopend wild... hh

willem
niets is perfect en niets is blijvend

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door kohraya » donderdag 18 januari 2007, 11:04

De massagehuizen, of 'Beautysalons' zoals ze in PP heten, worden ook gebruikt om 'Bong Bong' te doen. Opletten dus als dit niet je bedoeling is :wink:

Vier weken is trouwens weinig om al die landen te doen.
Angkor blijft natuurlijk een (toeristische) topper. Maar als je dit combineert met PP en Battambang (en eventueel Sihanoukville), ben je al snel 10 dagen kwijt.
Ik weet niet of je nog iets wil zien in Thailand, maar als je nog wil duiken (+ reizen naar), hoeveel tijd heb je daar dan nog voor?
Zuid Laos zou je er nog kunnen bij doen, maar dan is je tijd ver op.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » donderdag 18 januari 2007, 11:35

Ben nu 3 keer in Thailand geweest, vandaar dat ik er wat anders bij wil doen! Ben van plan om een ronde te maken, dus terug te komen in Bangkok en vandaar naar Phuket te vliegen. Heb dus ongeveer 2.5 tot 3 weken voor Cambodia en wellicht een gedeelte van Laos of Vietnam. Ga mezelf ook ff verdiepen in de lonely planets e.d. Meer tips zijn natuurlijk welkom!

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door kohraya » woensdag 24 januari 2007, 17:26

Ter indicatie:

Heb 3 weken nodig gehad voor Cambodja (Battambang-Angkor-PP) en een PADI open water op Koh Mak (bij Koh Chang).

Heb 4 weken nodig gehad voor zuid Laos, zo via Cambodja (Kratie-Angkor-Battambang) naar Bangkok, dan naar Koh Tao (advanced PADI), en terug via Kanchanaburi, Ayuthaya, Lopburi.

Behalve dit, nog een paar keer Thailand zelf door gereisd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”