Don Muang
Moderator: Loempia
- Ben
- Expat
Don Muang
http://www.bangkokpost.com/News/12Jan2007_news01.php
Lekker makkelijk , zal echter naar mijn inziens toch logestieke problemen geven.
Als men het aantal binnenlandse vluchten niet opvoerd zal de keuze minder worden voor de toerist om een vlucht te krijgen naar Suvarnabhumi voor een aansluitende internatioanale vlucht of het wordt een extra taxie rit van Don Muang Naar Suvarnabhumi .
Lekker makkelijk , zal echter naar mijn inziens toch logestieke problemen geven.
Als men het aantal binnenlandse vluchten niet opvoerd zal de keuze minder worden voor de toerist om een vlucht te krijgen naar Suvarnabhumi voor een aansluitende internatioanale vlucht of het wordt een extra taxie rit van Don Muang Naar Suvarnabhumi .
- JohanS
- Volwaardig lid
Re: Don Muang
Goed om weten, dan zal ik zeker maar wachten met het boeken van mijn binnenlandse vluchten voor juli.Ben schreef:http://www.bangkokpost.com/News/12Jan2007_news01.php
Vermits ik van Brussel-London naar Bangkok vlieg en dan een verbinding moet hebben naar Ubon Ratchathani heb ik geen zin om de hele stad te moeten doorkruisen.
De dure taxiritten zullen lowcost maatschappijen ook minder aantrekkelijk maken.
-
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
Don Muang Suvarnabhumi ongeveer 300 tot 350 bath ex tolway + tolway 65 bath km afstand 45 kmTotender schreef:Zo duur zal een (meter) taxi rit tssn de ports niet zijn hoor, maar laat u niet bezeiken door die flat fee taxi's. Je kan ook de gratis bus nemen tot het centrum en dan van daaruit met de taxi naar DM.
- JohanS
- Volwaardig lid
Het zal vooral haasten zijn ofwel later vluchten nemen wat niet altijd mogelijk is.Totender schreef:Zo duur zal een (meter) taxi rit tssn de ports niet zijn hoor, maar laat u niet bezeiken door die flat fee taxi's. Je kan ook de gratis bus nemen tot het centrum en dan van daaruit met de taxi naar DM.
1. er is GEEN gratis bus naar het ''centrum'' dat BKK trouwens niet echt heeft. er is enkel een FREE SHUTTLE bus Airport terminal- BUS station, en daar zijn @ 35 bt elke 5 min. stadsbussen naar Don muang (die vooral vliegveldworkers vervoeren, want die woonden daar volop ook.....
2. CIJFERS: van de pax op Lowcost airlines stapt nog geen 10 &% direkt over (dus het overgrote merendeel start/begint in BKK, OF stapt ONDERling over: bvb NOK CMX-BKK en dan AirAsia naar HaadYai oid, dus die hebben er niet echt voor/nadeel bij. Bvb veel bekpekkers die AirAsia naar VNam of zo boeken, blijven eerst paar daagjes in BKK: sjoppen, visum regelen etc, dus die hebben er ookn iet echgt last van/ al moeten ze dan beter opletten, wat al een hele klus is voor die net de birchangontdekt hebben.
3.THAI/domestic BLIJFT vliegen van naar Suv.poom, dus mr. Johan kan gewoon ietsje meer betalen en met service naar Ubon vliegen
2. CIJFERS: van de pax op Lowcost airlines stapt nog geen 10 &% direkt over (dus het overgrote merendeel start/begint in BKK, OF stapt ONDERling over: bvb NOK CMX-BKK en dan AirAsia naar HaadYai oid, dus die hebben er niet echt voor/nadeel bij. Bvb veel bekpekkers die AirAsia naar VNam of zo boeken, blijven eerst paar daagjes in BKK: sjoppen, visum regelen etc, dus die hebben er ookn iet echgt last van/ al moeten ze dan beter opletten, wat al een hele klus is voor die net de birchangontdekt hebben.
3.THAI/domestic BLIJFT vliegen van naar Suv.poom, dus mr. Johan kan gewoon ietsje meer betalen en met service naar Ubon vliegen
- JohanS
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Behalve 3 lijnen (Chiang Mai, Phuket en 1 lijn in Isaan) opdat hier teveel internationale verbindingen op zijn.
Ik blijf erbij dat twee luchthavens geen echt goede oplossing zijn.
Yep tot nu toe 15 maart de 2e HUB
-
- Volwaardig lid
Huh? Lees je daar ook vanaf wanneer?JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Behalve 3 lijnen (Chiang Mai, Phuket en 1 lijn in Isaan) opdat hier teveel internationale verbindingen op zijn.
Ik heb drie binnenlandse vluchten de komende maand, waarvan twee met Thai.....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
- JohanS
- Volwaardig lid
In het artikel stond 'zo snel als de regering toestemming geeft om Don Muang terug te openen'.Mystic schreef:Huh? Lees je daar ook vanaf wanneer?JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
- jumbo
- Expat
Thai airlines vluchten met connecting international flights blijft voorlopig op het nieuwe vliegveld evenals die van andere low budget carriersMystic schreef:Huh? Lees je daar ook vanaf wanneer?JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Zonder verbindingen gaan naar Don Muang per 15 maart (geplanned) maar wellicht later en zeker niet eerder
dus ik denk dat je safe zit
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
- JohanS
- Volwaardig lid
Ja maar het zou alleen om de vluchten richting Phuket, Chiang Mai en Kon Kaen zijn.jumbo schreef:Thai airlines vluchten met connecting international flights blijft voorlopig op het nieuwe vliegveld evenals die van andere low budget carriersMystic schreef:Huh? Lees je daar ook vanaf wanneer?JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Zonder verbindingen gaan naar Don Muang per 15 maart (geplanned) maar wellicht later en zeker niet eerder
dus ik denk dat je safe zit
J
Ik moet een connectie hebben naar Ubon in Juli en zal dus eerst naar Don Muang moeten.
- Ben
- Expat
- JohanS
- Volwaardig lid
Ik weet het maar het probleem is de tijd, zoals het er nu naar uit ziet zal ik eerst een nachtje in Bangkok moeten verblijven en pas de volgende dag naar Ubon vertrekken.Ben schreef:Don Muang Suvarnabhumi ongeveer 300 tot 350 bath ex tolway + tolway 65 bath km afstand 45 kmJa maar het zou alleen om de vluchten richting Phuket, Chiang Mai en Kon Kaen zijn.
Ik moet een connectie hebben naar Ubon in Juli en zal dus eerst naar Don Muang moeten.
Met de Taxi Johan
Het zij zo; het was gewoon gemakkelijker als alles in 1 luchthaven was.