Don Muang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Don Muang

#1 Bericht door Ben » vrijdag 12 januari 2007, 05:51

http://www.bangkokpost.com/News/12Jan2007_news01.php

Lekker makkelijk , zal echter naar mijn inziens toch logestieke problemen geven.
Als men het aantal binnenlandse vluchten niet opvoerd zal de keuze minder worden voor de toerist om een vlucht te krijgen naar Suvarnabhumi voor een aansluitende internatioanale vlucht of het wordt een extra taxie rit van Don Muang Naar Suvarnabhumi .

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Don Muang

#2 Bericht door JohanS » vrijdag 12 januari 2007, 09:13

Ben schreef:http://www.bangkokpost.com/News/12Jan2007_news01.php

Lekker makkelijk , zal echter naar mijn inziens toch logestieke problemen geven.
Als men het aantal binnenlandse vluchten niet opvoerd zal de keuze minder worden voor de toerist om een vlucht te krijgen naar Suvarnabhumi voor een aansluitende internatioanale vlucht of het wordt een extra taxie rit van Don Muang Naar Suvarnabhumi .
Goed om weten, dan zal ik zeker maar wachten met het boeken van mijn binnenlandse vluchten voor juli.
Vermits ik van Brussel-London naar Bangkok vlieg en dan een verbinding moet hebben naar Ubon Ratchathani heb ik geen zin om de hele stad te moeten doorkruisen.

De dure taxiritten zullen lowcost maatschappijen ook minder aantrekkelijk maken.

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Totender » vrijdag 12 januari 2007, 12:36

Zo duur zal een (meter) taxi rit tssn de ports niet zijn hoor, maar laat u niet bezeiken door die flat fee taxi's. Je kan ook de gratis bus nemen tot het centrum en dan van daaruit met de taxi naar DM.
Get Rich or Die Tryin'

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » vrijdag 12 januari 2007, 12:57

Totender schreef:Zo duur zal een (meter) taxi rit tssn de ports niet zijn hoor, maar laat u niet bezeiken door die flat fee taxi's. Je kan ook de gratis bus nemen tot het centrum en dan van daaruit met de taxi naar DM.
Don Muang Suvarnabhumi ongeveer 300 tot 350 bath ex tolway + tolway 65 bath km afstand 45 km

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door JohanS » vrijdag 12 januari 2007, 13:45

Totender schreef:Zo duur zal een (meter) taxi rit tssn de ports niet zijn hoor, maar laat u niet bezeiken door die flat fee taxi's. Je kan ook de gratis bus nemen tot het centrum en dan van daaruit met de taxi naar DM.
Het zal vooral haasten zijn ofwel later vluchten nemen wat niet altijd mogelijk is.

pong

#6 Bericht door pong » maandag 15 januari 2007, 14:28

1. er is GEEN gratis bus naar het ''centrum'' dat BKK trouwens niet echt heeft. er is enkel een FREE SHUTTLE bus Airport terminal- BUS station, en daar zijn @ 35 bt elke 5 min. stadsbussen naar Don muang (die vooral vliegveldworkers vervoeren, want die woonden daar volop ook.....
2. CIJFERS: van de pax op Lowcost airlines stapt nog geen 10 &% direkt over (dus het overgrote merendeel start/begint in BKK, OF stapt ONDERling over: bvb NOK CMX-BKK en dan AirAsia naar HaadYai oid, dus die hebben er niet echt voor/nadeel bij. Bvb veel bekpekkers die AirAsia naar VNam of zo boeken, blijven eerst paar daagjes in BKK: sjoppen, visum regelen etc, dus die hebben er ookn iet echgt last van/ al moeten ze dan beter opletten, wat al een hele klus is voor die net de birchangontdekt hebben.
3.THAI/domestic BLIJFT vliegen van naar Suv.poom, dus mr. Johan kan gewoon ietsje meer betalen en met service naar Ubon vliegen

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door JohanS » maandag 15 januari 2007, 15:15

Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Behalve 3 lijnen (Chiang Mai, Phuket en 1 lijn in Isaan) opdat hier teveel internationale verbindingen op zijn.
Ik blijf erbij dat twee luchthavens geen echt goede oplossing zijn.

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » maandag 15 januari 2007, 15:36

JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Behalve 3 lijnen (Chiang Mai, Phuket en 1 lijn in Isaan) opdat hier teveel internationale verbindingen op zijn.

Yep tot nu toe 15 maart de 2e HUB

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Mystic » maandag 15 januari 2007, 21:33

JohanS schreef:Ik lees op Thaivisa dat Thai Aorways met alle binnenlandse vluchten zo snel mogelijk terug naar Don Muang gaat.
Huh? Lees je daar ook vanaf wanneer?
Ik heb drie binnenlandse vluchten de komende maand, waarvan twee met Thai.....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door JohanS » maandag 15 januari 2007, 22:43

Mystic schreef:
In het artikel stond 'zo snel als de regering toestemming geeft om Don Muang terug te openen'.

jumbo
Expat
Expat

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 16 januari 2007, 02:33

Mystic schreef:
Thai airlines vluchten met connecting international flights blijft voorlopig op het nieuwe vliegveld evenals die van andere low budget carriers
Zonder verbindingen gaan naar Don Muang per 15 maart (geplanned) maar wellicht later en zeker niet eerder
dus ik denk dat je safe zit

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Mystic » dinsdag 16 januari 2007, 06:33

Ik ook Jumbo, want mijn post was een beetje ondoordacht, ik vlieg n.l. maar 1x vanUIT BKK, met 12go, en de andere twee zijn vanuit CM en Krabi, en dan maakt het niet uit op welk vlieveld ik aan kom.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door JohanS » dinsdag 16 januari 2007, 08:55

jumbo schreef:
Mystic schreef:
Thai airlines vluchten met connecting international flights blijft voorlopig op het nieuwe vliegveld evenals die van andere low budget carriers
Zonder verbindingen gaan naar Don Muang per 15 maart (geplanned) maar wellicht later en zeker niet eerder
dus ik denk dat je safe zit

J
Ja maar het zou alleen om de vluchten richting Phuket, Chiang Mai en Kon Kaen zijn.

Ik moet een connectie hebben naar Ubon in Juli en zal dus eerst naar Don Muang moeten.

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » dinsdag 16 januari 2007, 09:20

Ja maar het zou alleen om de vluchten richting Phuket, Chiang Mai en Kon Kaen zijn.

Ik moet een connectie hebben naar Ubon in Juli en zal dus eerst naar Don Muang moeten.
Don Muang Suvarnabhumi ongeveer 300 tot 350 bath ex tolway + tolway 65 bath km afstand 45 km
Met de Taxi Johan

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door JohanS » dinsdag 16 januari 2007, 09:38

Ben schreef:

Met de Taxi Johan
Ik weet het maar het probleem is de tijd, zoals het er nu naar uit ziet zal ik eerst een nachtje in Bangkok moeten verblijven en pas de volgende dag naar Ubon vertrekken.
Het zij zo; het was gewoon gemakkelijker als alles in 1 luchthaven was.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”