Mae Hong Son of Chiang Rai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jan Klaassen
komt net kijken
komt net kijken

Mae Hong Son of Chiang Rai

#1 Bericht door Jan Klaassen » woensdag 27 december 2006, 11:29

In februari gaan mijn vriendin en ik naar Thailand. Op basis van informatie die ik vnl. op dit forum heb gevonden hebben we al een globaal reisplan gemaakt. Tot nu toe BKK --> Chiang Mai --> ??? --> strand. Zoals je kunt zien hebben wij tussen Chiang Mai en strand nog enkele dagen in te vullen. Nou twijfelen wij tussen Mae Hong Son en Chiang Rai. Wat kunnen wij volgens jullie het beste doen??? Of misschien heeft iemand een nog beter idee??? We horen het graag. Alvast bedankt.

pong

#2 Bericht door pong » vrijdag 29 december 2006, 14:10

bij je naam staat 'komt net kijken'ik ben net terug van reis nr 55+ oid.
Tja, als je geen idee geeft van wat je zelf leuk vindt/denkt te vinden dan blijft het gissen wat ''leuker'' is.
MHS is VER; zeker over de weg, en de vliegprijzen die voorheen erg laag waren zijn flink verhoogd. vanaf CMai zo'n 8 uur rijden, maar er zijn diverse lueke onderbrekingen, bvb PAI, SOPPONG, diverse hilltribedorpjes kijk eens die befaamde reisgids, MHS is NIET Thaild; vooral Birmaanse sfeer. de Thai gaan er heen vanwge de kou, grondmist en de zonneboemen.
CRai is klein Cmai: de tipiese 13 in dozijn Thaise provstad die er allemaal eender uitzien, de stad ZELF heeft amper attraxies, wel de reis erheen: vooral de NIETdirekte route via FANG-ThaTon, dan de boot, of verder via weg Mae Salong (oude sjinezen)-golden traingle=Chiang Saen, of de kans even Birma in te wippen at MaeSai.

Jan Klaassen
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Jan Klaassen » vrijdag 29 december 2006, 14:29

Hoi Pong,

We hopen voornamelijk andere dingen te zien / ondernemen dan in Bangkok en Chiang Mai. Kan op natuur-, cultuurgebied zijn. Begrijp uit jouw antwoord een beetje dat Chiang Rai toegankelijker is voor "beginnelingen" dan MHS??? Is Vervoer naar Chiang Rai goed te doen vanuit Chiang Mai? En kun je met Chiang Rai en omgeving 3-4 dagen vullen? Alvast bedankt.

pong

#4 Bericht door pong » donderdag 04 januari 2007, 15:24

had het te koud in BKK en is nu weer thuis/NL. (nee, grapje, ticket voor 2006 enkel)
Beginneling? amper van toepassing, gewoon de juiste bus nemen, beide oorden zitten op de juiste tijd vol toeristen
Bus CMai-Rai rijdt elke 30/45 min, duurt zon 3,5 uur, kaartje bij de gelddame.
Cmai-MHS ong elke 2 uur, afh van route (kijk in die gids/op kaart je kan een loop doen: heen PAI, terug Mae sariang), ook toeristenminibussen
Zoals ik ei: CR is soort miniCM, dus als je wat anders wil, met volop natuur ertussen, ga dan naar MHS als je de tijd hebt. Mjn zus (die net Thailand heeft ontdekt, 2e reis o.a. naar MHS) was er verrukt van. Voor mij alweer 5/6 jr geleden dat ik er was. MHS is gewoon een klein dorpje voor NL begrip.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door henkypenky » donderdag 04 januari 2007, 15:45

ik zou mhs aandoen vanuit / tijdens een verblijf in pai .
mhs is mooi gelegen maar ook een backpackersrommeltje aan het worden spijtig genoeg dus een hele dag is genoeg .
pai ( b.v. muang pai resort ) is zalig kalm :D
live and let live !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”