noorden of zuiden
Moderator: Loempia
noorden of zuiden
Ik ben heel erg aan het denken over een reis naar thailand. Ik ben zo ver dat ik weet dat ik wil gaan alleen .... waar naar toe. Ik wil gaan rondreizen en moet dan gaan kiezen, ga ik naar het noorden (vanuit bankok) of ga ik richting het zuiden.
Wie kan me helpen om de knoop door te hakken?
- Ben
- Expat
Re: noorden of zuiden
yvettejane schreef:Ik ben heel erg aan het denken over een reis naar thailand. Ik ben zo ver dat ik weet dat ik wil gaan alleen .... waar naar toe. Ik wil gaan rondreizen en moet dan gaan kiezen, ga ik naar het noorden (vanuit bankok) of ga ik richting het zuiden.
Hoe lang ga je en wat is je budged en dan is het makkelijk .
-
- Veel ervaring
Inderdaad, hoe lang ga je, wat is je budget en waar liggen je interesses ??
Ook de seizoen dat je gaat is van enig belang (onrustige zee cq overstromingen in de berggebieden).
Beide regio's zijn absoluut het bezoek waard, echter ook weer heel erg verschillend van elkaar.
Noorden: natuur, cultuur, oudheden, traditioneel thailand.
Zuiden: eilanden, stranden.
Ook de seizoen dat je gaat is van enig belang (onrustige zee cq overstromingen in de berggebieden).
Beide regio's zijn absoluut het bezoek waard, echter ook weer heel erg verschillend van elkaar.
-
- Expat
- Contacteer:
Wow, dat is wel heel erg kort door de bocht en zwart/wit...!jpjs schreef:Beide regio's zijn absoluut het bezoek waard, echter ook weer heel erg verschillend van elkaar.
Natuurlijk zijn er verschillen tussen noord en zuid maar die verschillen zijn niet op deze manier weer te geven. OK, het zuiden heeft eilanden en stranden maar zeker ook cultuur, oudheden, natuur en een ander traditioneel Thailand.
Het noorden kan een hogere concentratie hebben van bepaalde zaken zo het zuiden een hogere concentratie van andere kan hebben.
Beide gebieden hebben een eigen identiteit en zijn de moeite waard te bezoeken.
-
- Veel ervaring
Ja, ik weet ook wel dat het heel erg kort door de bocht is.. Echter voor de meeste toeristen die voor de eerste keer naar Thailand op vakantie gaan, wordt dit wel hiermee geassioceerd. Kijk zelfs maar eens in de reisgidsen hier.
Laten we eerlijk zijn: mensen die de bergvolkeren, het traditionele Thailand (= Isaan) of cultuur (Ayutthaya, Sukothai, Buriram) willen zien, gaan toch allemaal richting Noord-Thailand. En mensen voor de stranden, eilanden en mangroves gaan richting Zuid-Thailand.
Natuurlijk heeft Z-Thailand ook zijn eigen cultuur en oudheden. Maar voor de gemiddelde toerist is dit meer "dat pik ik even mee nu ik er toch ben" dan dat hij er echt voor gekozen heeft tijdens zijn verblijf in Z-Thailand.
Elke streek en regio in Thailand heeft zijn eigen unieke schoonheid en uitstraling. Mijn advies naar reizigers is dan ook altijd om niet kriskras door Thailand te gaan reizen, maar gewoon één bepaalde regio uit te kiezen en daar rustig alles te gaan bekijken. Tijdens een volgende vakantie kan dan weer een andere regio bezocht worden.
Laten we eerlijk zijn: mensen die de bergvolkeren, het traditionele Thailand (= Isaan) of cultuur (Ayutthaya, Sukothai, Buriram) willen zien, gaan toch allemaal richting Noord-Thailand. En mensen voor de stranden, eilanden en mangroves gaan richting Zuid-Thailand.
Natuurlijk heeft Z-Thailand ook zijn eigen cultuur en oudheden. Maar voor de gemiddelde toerist is dit meer "dat pik ik even mee nu ik er toch ben" dan dat hij er echt voor gekozen heeft tijdens zijn verblijf in Z-Thailand.
Elke streek en regio in Thailand heeft zijn eigen unieke schoonheid en uitstraling. Mijn advies naar reizigers is dan ook altijd om niet kriskras door Thailand te gaan reizen, maar gewoon één bepaalde regio uit te kiezen en daar rustig alles te gaan bekijken. Tijdens een volgende vakantie kan dan weer een andere regio bezocht worden.
Manuel schreef:Wow, dat is wel heel erg kort door de bocht en zwart/wit...!
Natuurlijk zijn er verschillen tussen noord en zuid maar die verschillen zijn niet op deze manier weer te geven.
- Ben
- Expat
-
- Volwaardig lid