farang-thai huwelijk successtory?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#46 Bericht door Nimnuan » vrijdag 15 december 2006, 23:33

rogerphayao schreef: Ik zie ook dat huwelijken met Thaise, Filipijnse, Braziliaanse, Russische en ga zomaar verder... vrouwen vaker en vaker voorkomen, dat het precies een modegrill aan het worden is. Zo van haal eens een stukje exotiek in huis... terwijl de consequenties nauwelijks worden ingeschat. En dit natuurlijk langs de twee kanten. Ik wil geen onheilsprofeet zijn hoor maar gewoon mensen laten nadenken.
Een multicultureel huwelijk moge dan interessant en spannend zijn de moeilijkheidsgraad is te verhogen met factor drie.
Als je perse een multiculturele relatie wilt en hier naar op zoek bent is het gedoemd om te mislukken.
Als je elkaar spontaan tegenkomt is het een ander verhaal. Als je echt van elkaar houd kun je de cultuurverschillen (want die zijn er) accepteren en elkaar in de waarde houden.
rogerphayao schreef: Ze zal nooit aan die kille verzuurde afstandelijke gestresseerde robotten wennen. Daarom snakken wij samen naar de dag dat we dit tranendal hier kunnen achterlaten.
Rogerphayao
Volgens mij ben je zelf ook nogal gefrustreerd geraakt, want robotten zijn we zeker niet - die geven niet zoveel commetaar :wink:
En een tranendal is het ook niet, maar misschien zit het wel in de Nederlandse c.q. Belgische aard om te klagen en ergens anders groener gras te zien. Ik dacht trouwens dat het vooral een Nederlandse aard was...
Ook ik verlang wel naar een (beter) leven in Thailand, maar niet omdat het hier nou zo verschikkelijk is.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

khonkaen
Erelid
Erelid

#47 Bericht door khonkaen » zaterdag 16 december 2006, 03:32

aha Edje , dat is nog eens een goed bericht....
het water loopt mij reeds uit de mond...

groetjes,

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

rogerphayao
kenner
kenner

#48 Bericht door rogerphayao » donderdag 21 december 2006, 18:39

Kan iemand eens informeren naar het standpunt van de vrouwen? Wat waren hun verwachtingen? Zijn die dromen werkelijkheid geworden? Zouden ze het nog eens over doen mochten ze de kans krijgen? Kortom is hun huwelijk met hun farang een successtory of een drama in 7 bedrijven geworden?

Ik probeer het onderwerp, waar toch zoveel over te zeggen en te schrijven, valt nieuw leven in te blazen.
Zal het lukken?

Sommigen op dit firum dreigen namelijk na een tijdje in een soort banale chatstijl te vervallen. Ik heb daar geen boodschap aan maar misschien ben ik de enige. MSN is er toch ook nog dacht ik?

Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Ben
Expat
Expat

#49 Bericht door Ben » donderdag 21 december 2006, 19:32

rogerphayao schreef:Kan iemand eens informeren naar het standpunt van de vrouwen? Wat waren hun verwachtingen? Zijn die dromen werkelijkheid geworden? Zouden ze het nog eens over doen mochten ze de kans krijgen? Kortom is hun huwelijk met hun farang een successtory of een drama in 7 bedrijven geworden?
Ik heb ff geinformeerd alhoewel ik me daar niet mee bezig houdt normaal
antwoordt van mvr Ben niet te veel denken en genieten van het leven
Sommigen op dit firum dreigen namelijk na een tijdje in een soort banale chatstijl te vervallen. Ik heb daar geen boodschap aan maar misschien ben ik de enige. MSN is er toch ook nog dacht ik?
Een beetje humor hoort erbij Roger .

Natuurlijk wilde ze dit zelf en natuurlijk had zij ook haar eigen redenen maar het leven hier in Europa is hard en de mensen hier zijn helemaal anders als ze dat vroeger gewend was. Ze zal nooit aan die kille verzuurde afstandelijke gestresseerde robotten wennen. Daarom snakken wij samen naar de dag dat we dit tranendal hier kunnen achterlaten.
Ee dit tranendal achterlaten, als ze zoveel moeite heeft met alles daar
en straks terugkeerd naar Thailand hoop ik voor jou dat ze niet 100%
omdraaid en anders gaat leven als jij van haar gewend bent je zou wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

jumbo
Expat
Expat

#50 Bericht door jumbo » vrijdag 22 december 2006, 02:18

Ik heb het ook effe nagevraagd aan Mrs. J ;
'You're the best thing that ever happened to me.......'
Well what can I say......hehehe, ze knipoogde er wel bij trouwens en ze vroeg ok ; 'who is asking you these stupid questions??'

En dan moet je niet vergeten dat zij selfsupporting is en mij nog nimmer om geld heeft gevraagd en gewend is haar eigen financien en financieringen te regelen. Uiteraard is het onzin om iets op financiering te kopen als ik het geld heb liggen....dus ik help wel, maar niet omdat ze zichzelf niet kan bedruipen

Ik denk dat deze min of meer gelijkwaardigheid in onze relatie ons een andere insteek geeft dan de dames die meer afhankelijk zijn.
En ik heb wat ervaringen in relaties met westerse dames ook en deze relatie wijkt op allerlei eerger genoemde cruciale punten af...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

rogerphayao
kenner
kenner

#51 Bericht door rogerphayao » dinsdag 02 januari 2007, 17:01

Iedereen een gelukkig en gezond 255O toegewenst!!!

Willen we het nog eens proberen?
Dit onderwerp : het thai/farang huwelijk en de bedenkelijke slaagkans ervan blijft me boeien. Ik had gehoopt op antwoorden en posts die iets afstandelijk beredeneerd zouden zijn. Dat Henk, Joop en andere Fredjes een GEWELDIG huwelijk hebben met hun Thaise partner is fijn om weten maar draagt niet bij tot de essentie van de discussie. Pom mie kwaamsoek laew doei, so what? Ik zie het in mijn omgeving zoals ik al zei en er doen allarmerende cijfers de ronde. Misschien eens navragen op de respectievelijke ambassades? Vrouwelijke zowel als de mannelijke partners zijn na een aantal huwelijksjaren ontgoocheld in hun aanvankelijke verwachtingspatronen. Hier eerlijk onze mening over durven uiten heeft misschien een afschrikkingseffect voor kandidaat trouwlustigen die te impuslief zijn.. Bovendien kan het mensen helpen die zelf de moeilijkheden niet zien aankomen zodat hun bootje nog opgekallafaterd kan worden... er zijn sowieso hoge golven gemeld aan de Thaise kusten.
Doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is beste forumleden klinkt mij zeer ongeloofwaardig in de oren.

Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door Mystic » woensdag 03 januari 2007, 11:26

Jaa ook voor iedereen een spetterend 2007!!!!
Roger,
Ik denk dat de huwelijksbreuk tendens slechts deels met de culturele verschillen te maken heeft, en voor de rest iets ehmm maatschappelijks (een trend?) is.
Vorig jaar scheidden er op mijn werk 7 paren in een tijdsbestek van ongeveer een maand! Voor je referentie, er werken ongeveer 250 man.
Dat is toch van de zotte?
Ik heb meer het idee dat het te maken heeft met het niet meer hoeven/willen knokken cq vechten voor een relatie, en dat bij de eerste onweerswolken de relatie pijp aan maarten wordt gegeven.
Dat er sneller problemen bij een Thais/Hollandse relatie kunnen onstaan is wel duidelijk, deze relaties zijn natuurlijk veel complexer..... aan de andere kant kan dat ook weer in het voordeel werken als de beide partners daarvan doordrongen zijn, en dus van te voren weten dat ze meer tandjes bij moeten zetten om de relatie te laten slagen, in tegenstelling tot een 'gewone' relatie waarvan toch vaak gedacht wordt dat de rozengeur en maneschijn uit de lucht komt vallen....

Tis maar een idee.....

Groetjes Mys
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

jumbo
Expat
Expat

#53 Bericht door jumbo » donderdag 04 januari 2007, 02:18

Mystic schreef:Jaa ook voor iedereen een spetterend 2007!!!!
Roger,
Ik denk dat de huwelijksbreuk tendens slechts deels met de culturele verschillen te maken heeft, en voor de rest iets ehmm maatschappelijks (een trend?) is.
Vorig jaar scheidden er op mijn werk 7 paren in een tijdsbestek van ongeveer een maand! Voor je referentie, er werken ongeveer 250 man.
Dat is toch van de zotte?
Ik heb meer het idee dat het te maken heeft met het niet meer hoeven/willen knokken cq vechten voor een relatie, en dat bij de eerste onweerswolken de relatie pijp aan maarten wordt gegeven.
Dat er sneller problemen bij een Thais/Hollandse relatie kunnen onstaan is wel duidelijk, deze relaties zijn natuurlijk veel complexer..... aan de andere kant kan dat ook weer in het voordeel werken als de beide partners daarvan doordrongen zijn, en dus van te voren weten dat ze meer tandjes bij moeten zetten om de relatie te laten slagen, in tegenstelling tot een 'gewone' relatie waarvan toch vaak gedacht wordt dat de rozengeur en maneschijn uit de lucht komt vallen....

Tis maar een idee.....

Groetjes Mys
Het is een trend en dan versterkt door de culturele, taal en complexere start situaties, goed gezien
Verder komt het hier wat vaker uit de lucht vallen omdat de aziaten anders met problemen omgaan en niet zoals wij gewend zijn aan een relatie te werken en veel dames hun 'meerwaarde' wel weten in te schatten tijdens een relatie....en dat gebruiken voor een nieuwe relatie
Ik heb vaak genoeg gehoord dat indien een maat van me problemen had met zijn vriendin ze doodleuk zijn vrienden belden of die misschien in de markt waren......

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid

#54 Bericht door khonkaen » zondag 04 februari 2007, 13:15

als je de haring in de bagage ruimte vervoert, komen ze in thailand bevroren aan ...
een gedeelte in de vriezer en stuk of 10 een nachtje in de koeling ... zo zijn ze de volgende dag prima te eten ...
in de koeling blijven ze ook wel een week goed

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”