Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
GOJIRA3D
- Veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door GOJIRA3D » donderdag 28 december 2006, 08:06
hallo bert en ben
als ik vanuit bangkok de eerste week langs kwai en tiger tempel ga
wat is dan slim om die laaste week te gaan zien en realisties.
sta graag open voor sugesties.
wat moet ik gezien hebben.
groetjes Edwin

-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » donderdag 28 december 2006, 08:59
GOJIRA3D schreef:hallo bert en ben
groetjes Edwin

Honden tijgers en crocodile heb je al gezien zo te lezen een dieren gek
ik zou zeggen ga lekker naar het noorden met als Basis Chiang mai
chiang mai zoo de panda's kijken olifanten kamp of trekking in chiang Rai slangenfarm er is daar zoveel moois te zien en te beleven in het noorden . het zou zonde zijn als je dat overslaat .
Ik zou niet zoveel in Samut Prakan blijven of je moet er voor iets of iemand willen zijn maar samut Prakan sorry als ik het zeg is zowat de smerigste plek van Thailand . er liggen wel wat leuke plekjes maar dan heeft Thailand 10 x beter te bieden dan dat.
-
ed2000
- Veel ervaring

Bericht
door ed2000 » donderdag 28 december 2006, 12:08
hallo Edwin,
Ik kan je maar 1 ding zeggen
Neem de tijd voor alles!
ik denk dat je teveel wilt in een te korte periode. Thailand is geen Nederland. Openbaar vervoer verbindingen zijn niet altijd even optimaal en sommige gan maar een paar per dag.
Ik ben zelf wel in de meeste plaatsen geweest die jij noemt, maar nooit zo kort. Neem de tijd om de omgeiving te verkennen en mensen te ontmoeten. Als je zoals je aangeeft met een sneltreinvaart door thailand gaat, zie je alleen maar de plaatsen die je op elke internetsite van thailand ziet en thailand heeft zoveel meer mooie en leuke plaatsen te bieden.
voor bangkok en omgeving kan je wel een aantal dagen uittrekken.
Kanchnaburi, zeer mooie omgeving, ben daar zelf 2 jaar geleden geweest voor 3 dagen en heb geen moment stil gezeten
Chaingmai, moet je ook zeker de tijd voor nemen, toch minimaal 2-3 dagen.
Ik denk dat de ervaren thailand reizigers het hier wel mee eens zijn. Neem je tijd voor je vakanatie en plan niet teveel. dingen lopen altijd anders dan dat je denkt, zeker in Thailand
In ieder geval wens ik je heel veel plezier met je reis naar Thailand. Ik weet zeker dat je het erg leuk gaat krijgen
Edwin
-
GOJIRA3D
- Veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door GOJIRA3D » donderdag 28 december 2006, 15:45
Ben schreef:GOJIRA3D schreef:hallo bert en ben
groetjes Edwin

Honden tijgers en crocodile heb je al gezien zo te lezen een dieren gek
ik zou zeggen ga lekker naar het noorden met als Basis Chiang mai
chiang mai zoo de panda's kijken olifanten kamp of trekking in chiang Rai slangenfarm er is daar zoveel moois te zien en te beleven in het noorden . het zou zonde zijn als je dat overslaat .
Ik zou niet zoveel in Samut Prakan blijven of je moet er voor iets of iemand willen zijn maar samut Prakan sorry als ik het zeg is zowat de smerigste plek van Thailand . er liggen wel wat leuke plekjes maar dan heeft Thailand 10 x beter te bieden dan dat.
een kennis van mijn woon in samut prakan vandaar dat ik in hun gezin ben en daar blijf slapen .
bedankt ben voor de tips
-
GOJIRA3D
- Veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door GOJIRA3D » donderdag 28 december 2006, 15:48
ed2000 schreef:hallo Edwin,
Ik kan je maar 1 ding zeggen
Neem de tijd voor alles!
ik denk dat je teveel wilt in een te korte periode. Thailand is geen Nederland. Openbaar vervoer verbindingen zijn niet altijd even optimaal en sommige gan maar een paar per dag.
Ik ben zelf wel in de meeste plaatsen geweest die jij noemt, maar nooit zo kort. Neem de tijd om de omgeiving te verkennen en mensen te ontmoeten. Als je zoals je aangeeft met een sneltreinvaart door thailand gaat, zie je alleen maar de plaatsen die je op elke internetsite van thailand ziet en thailand heeft zoveel meer mooie en leuke plaatsen te bieden.
voor bangkok en omgeving kan je wel een aantal dagen uittrekken.
Kanchnaburi, zeer mooie omgeving, ben daar zelf 2 jaar geleden geweest voor 3 dagen en heb geen moment stil gezeten
Chaingmai, moet je ook zeker de tijd voor nemen, toch minimaal 2-3 dagen.
Ik denk dat de ervaren thailand reizigers het hier wel mee eens zijn. Neem je tijd voor je vakanatie en plan niet teveel. dingen lopen altijd anders dan dat je denkt, zeker in Thailand
In ieder geval wens ik je heel veel plezier met je reis naar Thailand. Ik weet zeker dat je het erg leuk gaat krijgen
Edwin
hallo edwin bedankt ook voor de tip.
zal zeker wat dingetjes schrapen probeer in het als ik naar de trip in het noorden ga wat dingetjes te schrapen om zo een rustiger verloop te hebben en is het denk ik ook beter om dingetjes te doen vanuit chiang mai.
probeer ik in de eerste week wel naar river kwai te gaan een dag trip is toch wel te doen
groetjes Edwin