ja sorry weer een vraag over shoppen!!!!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
noortje 30

ja sorry weer een vraag over shoppen!!!!

#1 Bericht door noortje 30 » zaterdag 23 december 2006, 17:10

Ik ben maar een paar dagen in Bangkok. Wat mag ik als shopaholic zeker niet missen? Als ik het goed begrijp zijn er mega shoppingmalls. Zijn de merken die ze hier verkopen nep of echt (lees nl. verschillende berichten) en kan ik hier ook nog op afdingen of word ik dan de winkel uitgejaagd. Alvast bedankt!

Ben
Expat
Expat

Re: ja sorry weer een vraag over shoppen!!!!

#2 Bericht door Ben » zaterdag 23 december 2006, 17:30

noortje 30 schreef:Ik ben maar een paar dagen in Bangkok. Wat mag ik als shopaholic zeker niet missen? Als ik het goed begrijp zijn er mega shoppingmalls. Zijn de merken die ze hier verkopen nep of echt (lees nl. verschillende berichten) en kan ik hier ook nog op afdingen of word ik dan de winkel uitgejaagd. Alvast bedankt!

Siam Paragon Siam square en op div locaties The Mall hier zijn de merken wel echt maar dan hangt er ook een prijskaartje aan .
of dat nu zo echt geweldig is voor mij niet
ik ga liever naar JJ en klongtom nightmarket alles cheap en nep :lol: :lol: maar wel met veel meer sfeer zo zijn er nog vele locaties om te sjoppen in de bekende toeristenplaatsen zie je het vanzelf wel .

afdingen altijd nee heb je ja kan je krijgen .

Ach eigenlijk is heel Thailand eeeeeeeeeeeen markt :lol: :lol: :lol:

Denk aan je gewicht van de koffers op de terugreis en de douane in Dusseldorf alhoewel ze daar niet zo streng controleren als op schiphol

Sjop ze .

noortje 30

#3 Bericht door noortje 30 » zaterdag 23 december 2006, 23:50

Hoi Ben,

Wederom bedankt voor de tips! Als echte hollander ga ik natuurlijk voor cheap. Is de kwaliteit wel een beetje OK of kun je het na 1x wassen weggooien. Stomme vraag misschien maar wat is JJ?

Gr,

Noortje

pong

#4 Bericht door pong » zondag 24 december 2006, 04:27

KOUD is het hier in BKK
JJ is de nwe naam voor de weekendmarket= Thaise naam ChatuChak (zachte CH) wordt nu meest als Jatu-jak voor farang uitgeschreven, er is ook een huge nwe JJ-MALL klaargebouwd nog niet in geburuik at thebackside.
Samesame but diff/imitation (heet kop-pie in Thai) komt in versch prijsklassen/versch prijslevels. hoe beter the quality, hoe hoger de raka=price, gek he?
zeker hier in Thaild LOONT het NIET de allercheapste te kopen, dat werkt zo . alles heeft een minimumprijs, ook eten op straat, als het minder is is het altijd rotzooi of wat mee aan de hand

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » zondag 24 december 2006, 06:57

noortje 30 schreef:Hoi Ben,

Wederom bedankt voor de tips! Als echte hollander ga ik natuurlijk voor cheap. Is de kwaliteit wel een beetje OK of kun je het na 1x wassen weggooien. Stomme vraag misschien maar wat is JJ?

Gr,

Noortje
niet wassen????

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » zondag 24 december 2006, 07:09

noortje 30 schreef:Ik ben maar een paar dagen in Bangkok. Wat mag ik als shopaholic zeker niet missen? Als ik het goed begrijp zijn er mega shoppingmalls. Zijn de merken die ze hier verkopen nep of echt (lees nl. verschillende berichten) en kan ik hier ook nog op afdingen of word ik dan de winkel uitgejaagd. Alvast bedankt!
In aanvulling tot Ben zijn antwoord.
Natuurlijk is er ook MBK, maar deze naam is meestal al bekend. Ook een mooie mall is het Emporium aan Sukhumvit en natuurlijk ook de Central malls. Ook een grote mall is Seacon Square.

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » zondag 24 december 2006, 07:14

Manuel schreef:
In aanvulling tot Ben zijn antwoord.
Natuurlijk is er ook MBK, maar deze naam is meestal al bekend. Ook een mooie mall is het Emporium aan Sukhumvit en natuurlijk ook de Central malls. Ook een grote mall is Seacon Square.
Seacon is echt mega en ook een goede IT afdeling in de kelder
Alle merken zijn te koop tegen merkenprijzen, voor kopie moet ernaast zijn in Seri Center, klein, gezellig en voornamelijk voor de Thai
Op een 5 minuten heb je Central BangNa, ook een toppertje

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#8 Bericht door PaulV » zondag 24 december 2006, 11:36

Noortje schreef:
Wederom bedankt voor de tips! Als echte hollander ga ik natuurlijk voor cheap. Is de kwaliteit wel een beetje OK of kun je het na 1x wassen weggooien.
De meeste nepkwaliteiten zijn zo slecht nog niet. Koop zelf regelmatig golfpolo's. Bij een beetje stevig afdingen betaal je daar tussen de 150 en 200 bath voor. De echte kosten in de sportshops in de malls tussen de 800 en 1500 bath. Na een keer of 20/30 wassen beginnen ze wel te pillen, maar dat valt niet echt tegen denk ik. De meeste mensen dragen ze misschien niet eens zo vaak, maar ja, ik koop natuurlijk de neppers omdat ik een zuinige natuur heb. Mijn vrouw koopt doorgaans alleen de originele merken (meestal Esprit of Lacoste) in de malls. Dat is soms wel (Lacoste) ruim minder dan de helft van de prijs in NL (1200 bath = € 25,-voor een polo met korte mouwen, tegen € 80-100 voor het zelfde type polo in NL).

MBK heeft veel 2e en 3e rangs en onbekende merken tegen behoorlijk lage prijzen. Is, begrijpelijk, een zeer drukke mall.
SIAM Discovery heeft betere merken, maar is klein en heeft een beperkt aantal winkels. SIAM Paragorn en Emporium hebben de topklasse winkels (Louis Vutton, Prada, Cucci etc) en de prijzen liggen maximaal 20 tot 30% lager dan in Nederland en in absolute zin is dat nog steeds veel geld.
World Central Plaza bestaat grotendeels uit tussenmerken (Benetton, Esprit, Mango, Zara etc.) op een prijsnivo van 70 á 90% van de Nederlandse prijzen. De meesten hebben op dit moment nog een kerstkorting van 15%.
World Central is sinds de verbouwing onze favoriet. Lekker rustig winkelen, weinig drukte, zeer ruim opgezet en heel veel keuze tussen veel kledingwinkels, sportshops, lifestyle en woninginrichting. Tevens een uitstekende internationale foodplaza bovenin de mall.

veel plezier,
Paul

GOJIRA3D
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door GOJIRA3D » zondag 24 december 2006, 17:50

noortje 30 schreef:Hoi Ben,

Gr,

Noortje
hallo Noortje

ik heb van mijn kennis uit thailand een zwart shirt opgestuurt gekregen
dat is echt hele goed kwaliteit ziet er naar veel wassen nog heel goed uit.
textiel komt van deze landen vandaan. lol

groetjes Edwin

noortje 30

#10 Bericht door noortje 30 » maandag 25 december 2006, 10:25

OH wauw bedankt voor jullie zeer uitgebreide reacties. :D :D :D Weet nu al dat ik in ieder geval naar MBK en Central World Plaza ga. Voor de avondmarkt moet ik dus naar Patpong? Kan iemand mij nog vertellen van hoelaat tot hoelaat deze markt duurt. Kan ik het vergelijken met China Town in Kuala Lumpur? Veel nep shirtjes, horloges, DVD's e.d.

Thaifreak
kenner
kenner
Contacteer:

#11 Bericht door Thaifreak » maandag 25 december 2006, 12:11

noortje 30 schreef:Voor de avondmarkt moet ik dus naar Patpong?
Voor te kopen moet je zeker hier niet zijn, je betaald hier gemakkelijk het dubbele van ergens anders en de verkopers zijn alles behalve vriendelijk te noemen. Om er eens over te lopen is het wel leuk (als je je niet stoort aan de meisjes van plezier), maar kopen zou ik ergens anders doen.

Als je voor april naar Thailand gaat, neem dan eens een kijkje op de Suan Lum Night Bazar Night Plaza aan Lumphini Park, is niet zo ver van Patpong Road. Veel gezelliger, maar spijtig genoeg maar tot april.

Ben
Expat
Expat

#12 Bericht door Ben » maandag 25 december 2006, 13:08

noortje 30 schreef:OH wauw bedankt voor jullie zeer uitgebreide reacties. :D :D :D Weet nu al dat ik in ieder geval naar MBK en Central World Plaza ga. Voor de avondmarkt moet ik dus naar Patpong? Kan iemand mij nog vertellen van hoelaat tot hoelaat deze markt duurt. Kan ik het vergelijken met China Town in Kuala Lumpur? Veel nep shirtjes, horloges, DVD's e.d.

Patpong BKK en China town KL niet te vergelijken toen ik china town
kl bezocht vond ik de verkooptactiek er vrij argressief op patpong is het een stuk relaxter . afdingen op patpong normaal en als je niet wil kopen even goede vrienden china town KL daarintegen afdingen en dan toch niet kopen leid tot problems van uitschelden en handgemeen .

noortje 30

#13 Bericht door noortje 30 » maandag 25 december 2006, 15:33

Klongtom dan of waar moet ik 's avonds zijn en tot hoe laat zijn deze markten geopend?

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » maandag 25 december 2006, 15:47

noortje 30 schreef:Klongtom dan of waar moet ik 's avonds zijn en tot hoe laat zijn deze markten geopend?

Zaterdag avond rond 21.00 bingint het op de straat tot 2.00 uur middernacht.
omgeving Yawarat road en Charoenkrung road

noortje 30

#15 Bericht door noortje 30 » maandag 25 december 2006, 22:36

OH is het alleen op zaterdagavond? Dan ben ik helaas al weer vertrokken uit Bangkok. Kan ik nergens anders terecht 's avonds. Ik vond de avondmarkt in Chinatown wel heel erg leuk in KL maar dat is wel alweer een aantal jaren geleden dus misschien dat het er nu anders aan toe gaat maar toen was het erg leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”