huur thailand en rijden in omliggende landen
Moderator: Loempia
- Edje
- Expat
Mart.
Over die brug in Mukdahan heb ik niets vernomen in het Nieuws. Ik ging er vanuit dat hij klaar was omdat het op mijn kaart staat aangegeven.
Mukdahan is voor mij ook te ver om naar Immigration te gaan, maak liever gebruik van Nong Khai. Zo te zien heb je goed advies gegeven, is een hele klus geweest gezien de foto's.
Jumbo.
Die afwijzing ligt daar niet aan. Ze hebben niet eens naar papieren gevraagd maar werd toch geweigerd.
Iedereen.
De geen die wel weet hoe ik dit kan regelen, gaarne advies.
Wij willen best wel eens een paar dagen op de motor door Laos.
Over die brug in Mukdahan heb ik niets vernomen in het Nieuws. Ik ging er vanuit dat hij klaar was omdat het op mijn kaart staat aangegeven.
Mukdahan is voor mij ook te ver om naar Immigration te gaan, maak liever gebruik van Nong Khai. Zo te zien heb je goed advies gegeven, is een hele klus geweest gezien de foto's.
Jumbo.
Die afwijzing ligt daar niet aan. Ze hebben niet eens naar papieren gevraagd maar werd toch geweigerd.
Iedereen.
Groetjes; Edje
- jumbo
- Expat
Dan denk ik toch dat het aan het type vervoermiddel ligt, of de bekende willekeur van de customofficer in kwestie, de auto is absoluut geen probleemEdje schreef:Mart.
Jumbo.
Iedereen.
Ik zal eens voor je navragen
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Ben
- Expat
in Dec moet het zover zijnMart schreef:Edje
En de nieuwe brug ? Ben je zolang niet in de Isaan geweest en/of volg je niet het nieuws ?
Men had een verkeerde aannemer ingeschakeld, gevolg de brug is gedeeltelijk in elkaar gezakt. Aangezien ik zeer regelmatig op 70 km van de brug verblijf en er dus regelmatig ga kijken hebben ze mijn advies opgevolgd en zie hier het resultaat.
http://www.2bangkok.com/2bangkok/Bridge ... ahan.shtml
Maar niet verder vertellen dat ik af en toe een beetje zwart werk.
New bridge to increase Thai, Lao travel
Bangkok (dpa) - The second bridge across the Mekong River dividing Thailand and Laos is scheduled to open in December and lead to increased tourism in the region, the government-run Thai News Agency quoted Thailand's ambassador to Vietnam Kittipong Na Ranong as saying Saturday.
Kittipong said the second Mekong River bridge 530 kilometres north-east of Bangkok will serve as an essential part of the road linking Mukdaharn in Thailand, Savannakhet in Laos, and Quang Tri in Vietnam.
About 80,000 Thais visited Vietnam last year and the number is expected to increase to more than 100,000 this year. And about 100,000 Vietnamese tourists visit Thailand last year, he said.
With the bridge and joint tourism promotions by Thailand, Laos and Vietnam the numbers should continue to increase, he said.
The first bridge over the Mekong River linking Thailand and Laos was opened in 1994 about 500 kilometres northeast of Bangkok and just 30 kilometres south of the Lao capital Vientiane.
- Ben
- Expat
Ja hoor nu is het toch zoverMart schreef:Edje
En de nieuwe brug ? Ben je zolang niet in de Isaan geweest en/of volg je niet het nieuws ?
Men had een verkeerde aannemer ingeschakeld, gevolg de brug is gedeeltelijk in elkaar gezakt. Aangezien ik zeer regelmatig op 70 km van de brug verblijf en er dus regelmatig ga kijken hebben ze mijn advies opgevolgd en zie hier het resultaat.
http://www.2bangkok.com/2bangkok/Bridge ... ahan.shtml
Maar niet verder vertellen dat ik af en toe een beetje zwart werk.
New bridge to Laos opens today
WALLAPA TREEPRAPAKORN ONNUCHA HUTASINGH
Mukdahan _ Villagers gathered on the banks of the Mekong river near the second Thai-Lao Friendship Bridge yesterday to worship the Naga, a mythical serpent believed to be the guardian of the river. They performed Buddhist and Brahman rituals to worship the Naga and ask the creature to bless the new bridge set to open today.
- jumbo
- Expat
Ik heb dus begrepen dat indien je huurt/leased dat je dan een veklaring kunt krijgen waarmee je de grens overkunt
Motoren schijnt ook te kunnen, waardoor ik nog steeds niet begrijp waarom Edje de grens niet overkwam, kan wellicht een dwarsliggende douanier zijn die misschien de regels niet kent.
Edje of volgende keer je helm afzetten?? Of je vrouw laten rijden omdat het haar motor is???
J
Motoren schijnt ook te kunnen, waardoor ik nog steeds niet begrijp waarom Edje de grens niet overkwam, kan wellicht een dwarsliggende douanier zijn die misschien de regels niet kent.
Edje of volgende keer je helm afzetten?? Of je vrouw laten rijden omdat het haar motor is???
J
-
- Expat
- Contacteer:
- jumbo
- Expat
Ik heb het via thaivisa vernomen als reaktie op een vraag hierover.Manuel schreef:Interessant, waar is de info te vinden?jumbo schreef:Ik heb dus begrepen dat indien je huurt/leased dat je dan een veklaring kunt krijgen waarmee je de grens overkunt
Niet getest, maar we kunnen natuurlijk een huurbedrijf navragen of dat overlaten aan de OP.
J
- Ben
- Expat
jumbo schreef:Ik heb het via thaivisa vernomen als reaktie op een vraag hierover.Manuel schreef:Interessant, waar is de info te vinden?jumbo schreef:Ik heb dus begrepen dat indien je huurt/leased dat je dan een veklaring kunt krijgen waarmee je de grens overkunt
Niet getest, maar we kunnen natuurlijk een huurbedrijf navragen of dat overlaten aan de OP.
J
Maar als je er dan over komt vergeet niet aan de andere kant te gaan rijden in LAOS rijden ze RECHTS

- jumbo
- Expat
Met je stuur aan de rechterkant....Ben schreef:jumbo schreef:Ik heb het via thaivisa vernomen als reaktie op een vraag hierover.Manuel schreef: Interessant, waar is de info te vinden?
J
Maar als je er dan over komt vergeet niet aan de andere kant te gaan rijden in LAOS rijden ze RECHTS![]()
Ik heb het gedaan, was wel een leuke ervaring, maar ja Vientiane is niet echt een metropool
J
Nu ik daar effe bij stil sta, dat was een karretje van de zaak en die heeft mij op papier toestemming gegeven om over te steken, weet echter niet meer of mijn kenteken was vertaald, volgens mij niet
J