Naar en van Nong Khai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

Naar en van Nong Khai

#1 Bericht door cornelis » zaterdag 16 december 2006, 18:40

Nog een weekje, dan zitten we weer in Thailand 8) Dat het een drukke tijd is, is duidelijk te merken. Treinen en vluchten zitten nu al nokkievol, dus we zijn op zoek naar alternatieven. Wie kan ons daarmee helpen?

We gaan op 26/12 vanuit BKK naar Pak Chong en blijven daar twee nachten. Naar Pak Chong kunnen we diverse bussen nemen, ik hoop dat die niet allemaal vol zitten...

Op 28/12 reizen we door naar Nong Khai. De bedoeling was om dit met de nachttrein te doen, maar die zit dus al vol. Is deze reis ook per bus mogelijk? Volgens mij zou het via Khorat te doen moeten zijn, maar ik heb geen idee van vertrektijden etc. En moet c.q. kun je tickets voor de bus vooraf reserveren (liefst nog vanuit Nederland), of moeten we daarvoor wachten tot we in BKK zijn of kan het zelfs pas de dag zelf?

02/01 vertrekken we weer uit Nong Khai en willen dan naar Kanchanaburi. Dan hetzelfde verhaal; de treinen zittten vol, er vertrekken nog wel een paar vluchten vanaf Udon Thani naar BKK maar die vertrekken zo vroeg (rond 0800h) dat me niet haalbaar lijkt om daar op tijd te zijn als we vanuit Nong Khai moeten komen. Kunnen we hier dan een bus nemen en moeten we dan via BKK of misschien via Supaburi ofzo?

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen!
Groet,
Cornelis

pong

#2 Bericht door pong » zondag 17 december 2006, 03:07

je hebt de verkeerde keus qua data gedaan.
het zit bij mijn beste weten zo:
BUS BKk-PC: dat zijn de lijn 21 bussen naar Khorat, elke 10 min,(30 min van 0.00-6.00) en DAARNAAST nog de elke 15/20 min. rijdende 2e klas bussen (ook AC, maar geen service), die ook staanplaatsen doen.
Naar NKHai: ja vrijwel alle nachttreinen VANaf BKk vanaf 28/12 (en let op, na 2/1 NAAR BKK!) zitten volgeboekt, behalve 3e klas seat. Maar je hebt vanaf PC niet veel nacht meer over.
BUS: NACHTbussen BKK-NKhai kunen ook vooraf geboekt worden (zullen ook dan vol zitten, maar kunnen meest tot een dag of 2/3 voor DIE dagen tevoren nog geboekt worden, dus waarom niet even doen als je toch op de mochit bent?? vraag nar CHERDCHAi of CHANtour= NAAST de supergrote terminal!!), maar dat betekent terug naar BKK.
OF; dezelfe bus nr 21 verder nar Khorat (NIET laat op de dag doen!) dan rondvragen je vindt altijd wel wat, eventueel nogmaals changethebus in KhonKhaen of Udron, maar druk is+zal het zeker zijn.

pong

#3 Bericht door pong » zondag 17 december 2006, 03:11

deel 2: vanAF NKhai
bij AANkomst aldaar, als je toch daar 1/1 wil doen METEEN bus naar BKK boeken, eindigt Mochit (zal je bekend zijn??)
Sinds ruim 1 jaar ook direkte 2e klas bus nr 9918 naar Kan vanAF die Mochit! Ja, Thaild gaat steeds vooruit.
OF: MINIbus naar de SaiThai=southern terminal, NB: die sluit en verandert van plek soon in 2007!!, dan de 81 naar kan, elke 10/15 min (1e + 2e klas)
Via Suphan etc is de mijl op 7: 7x overstappen, 7x langer erover doen.

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#4 Bericht door cornelis » maandag 18 december 2006, 08:41

Hoi Pong,

Thx voor je uitgebreide antwoord. Inmiddels heb ik van de eigenaar van het guesthouse waar we in Nong Khai zullen verblijven, begrepen dat er een bus naar Udon gaat die ruim op tijd is voor de vlucht van Thai om 0820h. Heb de tickets naar BKK dus maar geboekt, in het vertrouwen dat het allemaal goed komt. Nu nog van Pak Chong naar Nong Khai zien te komen....
Groet,
Cornelis

akenv
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door akenv » maandag 18 december 2006, 09:24

hoi Cornelis,

waar kan ik kijken of er nog plek in een trein is? Ik moet namelijk de 29ste van Nakhom Pathon naar Chumphon met de trein!! Ik wilde dit in Bangkok gaan regelen als we volgende week aankomen misschien ben dan alleen al te laat!

Groet,
Fred

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#6 Bericht door cornelis » maandag 18 december 2006, 09:25

http://www.railway.co.th/seatcheck2/mainseat_E2.html

Alleen kun je niet boeken via die site :(
Groet,
Cornelis

pong

#7 Bericht door pong » woensdag 20 december 2006, 04:12

sawasdee Phimai dan voor je, nog en extraatje(wilde dit eerder doen, zit niet elke dag bij een computer); voor mij 1/1 in NL (heb free ticket op TG< enkel geldig in 2006)
Vnaf NonghKhai nu ook NIEUWE gele nachtbus direct naar AIRPORT=Busterminal, om 20.0o, zit haast nooit vol, maar je hebt al THAI geboekt, dus:
Bij aankomst WHITE shuttlebus naar diezelfde BUSterminal.
bus 556 (35 bt) gaat helemaal via motor/expressway naar de saiThai. duurt 70-90 min. vanaf daar plenty bussen naar Kan, zoals boven.

Gast

#8 Bericht door Gast » woensdag 20 december 2006, 04:14

akenv schreef:hoi Cornelis,

waar kan ik kijken of er nog plek in een trein is? Ik moet namelijk de 29ste van Nakhom Pathon naar Chumphon met de trein!! Ik wilde dit in Bangkok gaan regelen als we volgende week aankomen misschien ben dan alleen al te laat!

Groet,
Fred
Je bent al te laat.
BUS, BUS; hetzij via BKK (ik neem aan dat je daar eerder doorkomt, dus DAN glijk maar boeken), hetzij de tragere/veel stops en dan beslist overvolle 2e klas bussen, met diverse overstappen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”