Koh Chang

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Yvette
komt net kijken
komt net kijken

Koh Chang

#1 Bericht door Yvette » zaterdag 16 december 2006, 20:41

HOi, we zijn vorig jaar op Koh Samui geweest en willen nu komend jaar naar Koh Chang wie kan mij van alles vertellen over dit eiland. Bv. Waar is het mooiste strand etc....

jumbo
Expat
Expat

Re: Koh Chang

#2 Bericht door jumbo » zondag 17 december 2006, 01:15

Yvette schreef:HOi, we zijn vorig jaar op Koh Samui geweest en willen nu komend jaar naar Koh Chang wie kan mij van alles vertellen over dit eiland. Bv. Waar is het mooiste strand etc....
Het is verschillend voor iedereen maar ik vond KC niet zo mooi als verwacht.
Samui vond ik overigens ook niet echt top, er zijn betere locaties in Thailand

Maar de mooiste stranden van Koh Chang vind je aan White Sand Beach
Vergeet niet te vragen bij boeking of ze aan het bouwen zijn of eventueel bij de buren.....
Ik vond KC overprijst en overgewaardeerd voor wat ze te bieden hebben

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Yvette
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Yvette » zondag 17 december 2006, 09:19

welke eilanden zijn dan wel de moeite waard om te relaxen aan prachtige stranden, goede restaurants etc..

willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door willem » zondag 17 december 2006, 12:15

ik ben er 2 keer geweest,en ben het helemaal met jumbo eens.en ik vind dat het er wel erg vaak zwaar bewolkt is en regent.maar somige vinden het helemaal het einde.geef mij samui maar.maar wat het mooiste is,dat is erg persoonlijk.
vroeger komt nooit meer terug.

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » maandag 18 december 2006, 02:11

Prachtige stranden; Krabi, PhiPhi
goede restaurants; beetje afhankelijk van je eigen kwalificatie, maar eigenlijk kan je overal genieten van goede restaurants met Thai voedsel

J

Yvette
komt net kijken
komt net kijken

regenzseizoen

#6 Bericht door Yvette » maandag 18 december 2006, 07:40

hoe zit dit met krabi en phi phi wij gaan namelijk door de kinderen altijd in het regenseizoen ivm schoolvakantie's. En op Koh Samui die kant is het regenseizoen pas in oktober zodat we op het einde van onze vakantie toch een paar mooie dagen hebben op Koh Samui gehad

jumbo
Expat
Expat

Re: regenzseizoen

#7 Bericht door jumbo » maandag 18 december 2006, 07:55

Yvette schreef:hoe zit dit met krabi en phi phi wij gaan namelijk door de kinderen altijd in het regenseizoen ivm schoolvakantie's. En op Koh Samui die kant is het regenseizoen pas in oktober zodat we op het einde van onze vakantie toch een paar mooie dagen hebben op Koh Samui gehad
Koh Samed is nog meer naar het noorden, dus minder regen, tegenover Rayong, mooi strand van en paar honderd meter en erg overzichtelijk met kinderen, veel buitenlanders met kinderen in die periode

J

Yvette
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Yvette » maandag 18 december 2006, 09:50

Dus Koh Samed is ook een mooi eiland met mooie stranden.?

jumbo
Expat
Expat

#9 Bericht door jumbo » maandag 18 december 2006, 10:07

Yvette schreef:Dus Koh Samed is ook een mooi eiland met mooie stranden.?
Het is een klein eiland met een paar stranden en 1 'hoofdstrand'
persoonlijk vind ik het 'white sand beach' zijn naam eer aan doen, de hotels zijn redelijk geprijsd en er zijn activiteiten te plannen zoals snorkelen, duikn, rondje om het eiland of een speedboat huren en dan naar 1 van de kleinere eilanden of andere stranden gaan.
Het is allemaal erg persoonlijk en bovenstaande is derhalve mijn persoonlijke mening.
Er is ook een aardig stuk strand aan Jomtien beach aan Pattaya vast en Rayong zelf vanaf zeg maar Ban Phe Cabana met allerlei hotels, luxere/duurdere zoals het Novotel en middenklasse hotels zoals Baan Siri.

J

Yvette
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Yvette » maandag 18 december 2006, 10:25

HOi ik heb net eens gekeken via Greenwoodtravel naar hotels op Koh Samet. Ik denk toch dat ons meer Koh Chang trekt er is ook nog vanalles te doen. En het zal zeker niet de laatste keer zijn dat weer naar Thailand gaan dus ik denk dat onze relax dagen aan het strand gaan plaats vinden komend jaar bij Koh Chang

Nanda

koh chang

#11 Bericht door Nanda » woensdag 27 december 2006, 19:30

Ik ben afgelopen zomer (augustus) naar Koh Chang geweest. Echt heerlijk. Ik zat in het Koh Chang paradise resort (klong proa beach). Je bent hier echt in een klein paradijsje. Slingerpaden door een tropische tuin op weg naar je bungalow. Hartstikke goede bungalows met een mooie inrichting/badkamer. Het resort ligt pal aan het strand (baai) waar je een eind kan weglopen of op een van de bankjes kan zitten of schommelen. Voor het nachtleven moet je op white sand beach zijn, die met een taxi (soort witte pick up trucks) binnen 10 minuten bereikbaar is voor 40 a 50 THB pp. Maar ook al is het op Klong prao beach wat rustiger ook hier kan je lekkere restaurantjes op loopafstand vinden. Op max 5 min. lopen bevindt zich ook een klein winkelcentrum met o.a. een supermarkt. Dit resort is een goede uitvalbasis voor het ondernemen van excursies/tripjes. Tips: de Klong Plu waterval is vanuit dit resort goed te lopen (ongv 5 km van resort vandaan) en de snorkel tour is echt een aanrader (3 snorkellokaties en 1 onbewoond eiland strand aandoen). Als je nog meer info wilt, laat maar horen.

Yvette
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door Yvette » woensdag 27 december 2006, 19:43

Hoi, mag ik vragen van waaruit je naar Koh Chang bent gekomen?? Dus ben je vertrokken vanuit Pattaya naar Koh Chang of vanuit Bangkok??

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”