is 2 nachten Chiang Mai de moeite waard

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
noortje 30

is 2 nachten Chiang Mai de moeite waard

#1 Bericht door noortje 30 » zondag 17 december 2006, 19:06

Wij gaan in februari 11 dagen naar Thailand. 1e 3 nachten Bangkok zijn geboekt de rest wil ik nu ook al gaan boeken omdat het dan hoogseizoen. Vanuit Bangkok wil ik eigenlijk 4 nachten naar Phuket en ben aan het overwegen om dan nog 2 nachten naar Chiang Mai te gaan. Doordat we bijna 1 hele dag kwijt zijn met reizen (2 vluchten en tussendoor natuurlijk wachten) ben ik aan het twijfelen of het eigenlijk wel de moeite waard is om deze trip te maken. Heb wel een leuke excursie gezien met olifanten en raften. Wie kan mij vertellen of dit de moeite waard is of wie heeft er andere tips voor mij. Ik vind persoonlijk 6 dagen strand weer net iets te lang. Alle tips zijn van harte welkom!

Ben
Expat
Expat

Re: is 2 nachten Chiang Mai de moeite waard

#2 Bericht door Ben » zondag 17 december 2006, 19:37

noortje 30 schreef:Wij gaan in februari 11 dagen naar Thailand. 1e 3 nachten Bangkok zijn geboekt de rest wil ik nu ook al gaan boeken omdat het dan hoogseizoen. Vanuit Bangkok wil ik eigenlijk 4 nachten naar Phuket en ben aan het overwegen om dan nog 2 nachten naar Chiang Mai te gaan. Doordat we bijna 1 hele dag kwijt zijn met reizen (2 vluchten en tussendoor natuurlijk wachten) ben ik aan het twijfelen of het eigenlijk wel de moeite waard is om deze trip te maken. Heb wel een leuke excursie gezien met olifanten en raften. Wie kan mij vertellen of dit de moeite waard is of wie heeft er andere tips voor mij. Ik vind persoonlijk 6 dagen strand weer net iets te lang. Alle tips zijn van harte welkom!

In CM en omgeving kan je wel 11 dagen blijven en dat is nog niet lang
genoeg, dus 2 a 3 dagen wel erg kort maar ja dat is je hele vac naar Thailand .

11 dagen 3 dagen BKK vlieg dan s'morgens naar CM blijf 3 dagen in CM
en vlieg s'morgens naar Phuket non stop, 4 dagen Phuket en vlieg op de laatste dag vroeg naar BKK want daar vertrekt jullie vogeltje net na de middag naar dusseldorf .

In heel Thailand zijn olifanten te zien maar de trekkings en ritjes en ook het raften zijn in het noorden mooier .

Ach ja zie maar het is allemaal wel mooi .

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Mystic » zondag 17 december 2006, 21:48

Wow Noortje, dat zou ik niet doen, dan ben je 11 dagen aan het reizen!

Ik zou 4 dagen BKK doen, en 5 dagen Phuket,
Op phuket kun je meer doen dan alleen op het strand hangen, het is een heel veelzijdig eiland!
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

noortje 30

is 2 nachten Chiang Mai de moeite waard?

#4 Bericht door noortje 30 » zondag 17 december 2006, 23:00

Bedankt voor jullie reacties. Ja erg ben ik he! Ik zou ook graag langer blijven maar mijn vriend kan niet langer vrij krijgen van zijn werk vandaar die 11 dagen. Nou ja, beter iets dan niets denk ik dan maar. Ik vind de tip van Ben nog geeneens zo gek. Ik had al gekeken bij Thai Airways daar hadden ze 3 tickets voor 169 dollar. Ik weet alleen niet of de taxen hierbij zijn inbegrepen. Weet iemand dit misschien? Heb al een email gestuurd maar een foutmelding teruggekregen.

Ben
Expat
Expat

Re: is 2 nachten Chiang Mai de moeite waard?

#5 Bericht door Ben » maandag 18 december 2006, 00:10

noortje 30 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ja erg ben ik he! Ik zou ook graag langer blijven maar mijn vriend kan niet langer vrij krijgen van zijn werk vandaar die 11 dagen. Nou ja, beter iets dan niets denk ik dan maar. Ik vind de tip van Ben nog geeneens zo gek. Ik had al gekeken bij Thai Airways daar hadden ze 3 tickets voor 169 dollar. Ik weet alleen niet of de taxen hierbij zijn inbegrepen. Weet iemand dit misschien? Heb al een email gestuurd maar een foutmelding teruggekregen.

Van waar naar waar Noortje :?:

pietk
Expat
Expat

#6 Bericht door pietk » maandag 18 december 2006, 01:00

Voordat ik hier kwam wonen was ik al een keer of 15 hier geweest, ook voor langere periode.
Ben nu nog niet uitgekeken en ontdek iedere keer weer wat nieuws.
Het is ook wat je eigen interesses zijn uiteraard.

Je kan wel rechtstreeks van Chiangmai naar Phuket vliegen, andersom is helaas niet moelijk.
Mocht je toch overwegen om in deze korte periode naar het noorden te gaan, kun je met het andersom doen van het rondje tijd besparen.

noortje 30

#7 Bericht door noortje 30 » maandag 18 december 2006, 07:16

Ben,

Van Bangkok naar Chiang Mai van Chiang Mai naar Phuket en van Phuket naar Bangkok maar zoals ik het op de site kan zien maakt het niet uit waar je naartoe vliegt (3 binnenlandse vluchten voor 169 dollar) als dit incl. taxen is is dit natuurlijk heel interessant als dit niet zo is wordt het wel erg prijzig.

Gr,

Noortje

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » maandag 18 december 2006, 07:53

noortje 30 schreef:Ben,

Van Bangkok naar Chiang Mai van Chiang Mai naar Phuket en van Phuket naar Bangkok maar zoals ik het op de site kan zien maakt het niet uit waar je naartoe vliegt (3 binnenlandse vluchten voor 169 dollar) als dit incl. taxen is is dit natuurlijk heel interessant als dit niet zo is wordt het wel erg prijzig.

Gr,

Noortje

Leuke promotie wel ex tax 169 + 47 216 dollar iets van 165 euro totaal
voor 3 vluchten niks mis mee .

probeer het maar .

noortje 30

#9 Bericht door noortje 30 » maandag 18 december 2006, 13:02

Hoi Ben,

Dit zou ik dus heel graag willen boeken maar heb geen idee hoe dit moet :oops: :oops: Als ik op de site krijg krijg ik alleen de prijzen voor een enkele vlucht. Heb jij enig idee hoe ik dit kan boeken?

Mvg,

Myra

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » maandag 18 december 2006, 13:35

noortje 30 schreef:Hoi Ben,

Dit zou ik dus heel graag willen boeken maar heb geen idee hoe dit moet :oops: :oops: Als ik op de site krijg krijg ik alleen de prijzen voor een enkele vlucht. Heb jij enig idee hoe ik dit kan boeken?

Mvg,

Myra

:lol: :lol: :lol: daarom schreef ik al probeer het maar want ik kon het dus ook niet vinden zo vlug

ik zal later nog ff proberen het uit te vissen .

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » maandag 18 december 2006, 13:56

Heb het nog eens bekeken beetje vreemd hoe en wat

ik zou gewoon ff bellen met

AMSTERDAM
Reservation & Ticketing
Office: THAI AIRWAYS INTERNATIONAL(RESERVATION AND TICKTINGS)
Address: SARPHATI PLAZA RHIJNSPOORPLEIN 24
1018 TX AMSTERDAM
THE NETHERLANDS
Phone: (31-20) 514-1810
Fax: (31-20) 514-1815
E-mail: info@thaiairways.nl

succes Ben

noortje 30

#12 Bericht door noortje 30 » maandag 18 december 2006, 21:39

Hoi Ben,

Ik heb gebeld maar de rechtstreekse vlucht van Chiang Mai naar Phuket zit al vol op de dag dat wij willen gaan. Ik denk dat we nu toch maar 5 nachten op Phuket blijven en dan nog 1 nacht naar Bangkok. Anders zijn we weer 1 hele dag kwijt met reizen. Wel jammer was graag naar Chiang Mai gegaan maar ja dan hebben we wel een goede reden om weer terug te gaan. Heb je nog een goede tip voor een hotel dat goed gelegen is t.o.v. de luchthaven en de stad (Bangkok). Nog tips voor in Bangkok of Phuket. De 1e 3 dagen gaan we trouwens naar het Royal Princess hotel in Bangkok weet je of dit een beetje centraal ligt. Ik lees tegenstrijdige berichten.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#13 Bericht door Greuf » dinsdag 19 december 2006, 07:55

Waarom ga je op zo'n korte vakantie zoveel reizen? Als ik jou was zou ik het verblijf op Phulet combineren met 2 nachten Khao Sok Nationaal Park. Dan kun je ook van super mooie natuur genieten (waarschijnlijk mooier dan Chiang Mai) en je zit op "steenworpafstand" van Phuket. Als ik jou was zou ik de volgende vakantie naar Chiang Mai gaan, en wat langer in Thailand blijven haha!

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » dinsdag 19 december 2006, 11:03

noortje 30 schreef:Hoi Ben,

Ik heb gebeld maar de rechtstreekse vlucht van Chiang Mai naar Phuket zit al vol op de dag dat wij willen gaan. Ik denk dat we nu toch maar 5 nachten op Phuket blijven en dan nog 1 nacht naar Bangkok. Anders zijn we weer 1 hele dag kwijt met reizen. Wel jammer was graag naar Chiang Mai gegaan maar ja dan hebben we wel een goede reden om weer terug te gaan. Heb je nog een goede tip voor een hotel dat goed gelegen is t.o.v. de luchthaven en de stad (Bangkok). Nog tips voor in Bangkok of Phuket. De 1e 3 dagen gaan we trouwens naar het Royal Princess hotel in Bangkok weet je of dit een beetje centraal ligt. Ik lees tegenstrijdige berichten.

Lijkt me sterk dat ze vol zitten ik heb de dat 16. 17.18 02-2007 ingevoerd daar is nog voldoende plaats .

Maar aangezien het korte verblijf van 11 dagen en al evt 4 in BKK

want de aankomst op 11 omstreeks 10.00 uur doe je die dag niet veel meer en de laatste dag vertrek je al om 12.15 3 uur van te voren op airport zorg dat je een beetje in de buurt van de airport een plaats hebt
voor 9 uur is het erg druk in de stad en is een trip van centrum naar de airport van 2 uur normaal zodat je al om 7 uur uit je hotel moet .

uiteindelijk maar 9 dagen over 4 in Bkk en 5 op phuket is eigenlijk wat er van over blijft .

mochten jullie de plaats bij LTU niet besproken hebben zorg dan dat je er
vroeg genoeg bij bent dan kun je evt nog uitzoeken waar je wilt zitten
probeer in elk geval voor de motoren te zitten dat is wel wat rustiger dan er achter bij een airbus A330 200 waar jullie mee vliegen
neem je eigen koptelefoon mee bij LTU kosten deze 2.50 euro .

De terugvlucht met LTU is geheel in daglicht donker zal het niet zijn en slapen daar komt hoogstwaarschijnlijk niet veel van .

goeie reis. en fijne vac

noortje 30

#15 Bericht door noortje 30 » dinsdag 19 december 2006, 12:59

Wederom bedankt voor jullie goede tips. Ik ga even uitzoeken waar Kao Sok ligt (of kan iemand mij dat vertellen) en kijken of het mogelijk is om daar nog 1 of 2 nachten te verblijven. De vlucht was nog niet vol 20 februari maar de plaatsen die bij dit tarief hoorde waren wel al bezet (helaas). Weet er iemand misschien een goed hotel in de buurt van het vliegveld waar vandaan we ook nog gemakkelijk een beetje kunnen shoppen de laatste avond.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”