DENGUE - PAS OP

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

#16 Bericht door Ben » donderdag 14 december 2006, 11:45

Manuel schreef:
ireen123 schreef:Tip en voor sommige mensen een smakelijke...GIN.. elke dag wat gin en je bloed en zweet is onaantrekkelijke(R) voor muggen. :lol:
Je bedoelt Gin en Tonic...... Het is niet de Gin maar de Tonic die helpt. Tonic bevat quinine wat gebruikt werd om malaria te behandelen.

Maar de quinine is ervoor om de koorts te verlagen het is ook een koortsvelagend middel .

in indonesie wel eens een vrucht gehad die veel quinine bevatte en mijn
koorts was na een uur weg .

Ireen

#17 Bericht door Ireen » donderdag 14 december 2006, 11:46

Foutje sorry, het blijft beter voor de neus en mond dan DEET (DEET,drink je dan wel niet)

jumbo
Expat
Expat

#18 Bericht door jumbo » vrijdag 15 december 2006, 02:17

Ik dacht altijd dat quinine alleen voorkwam in bitter lemon, weer wat geleerd

Dus aan de GT dan maar de komende tijd als experiment, wellicht een aardige ervaring.
Is er nog een minimum hoeveelheid aanbevolen om in te nemen :P als dagelijkse dosis en wat is de incubatietijd?? :lol:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ben
Expat
Expat

#19 Bericht door Ben » vrijdag 15 december 2006, 05:16

jumbo schreef:Ik dacht altijd dat quinine alleen voorkwam in bitter lemon, weer wat geleerd

Dus aan de GT dan maar de komende tijd als experiment, wellicht een aardige ervaring.
Is er nog een minimum hoeveelheid aanbevolen om in te nemen :P als dagelijkse dosis en wat is de incubatietijd?? :lol:

J

Bitter lemmon helpt zeker als je koorts hebt net als caffeiene .
maar de oorzaak los je er niet mee op denk ik alleen koortsverlagend.

jumbo
Expat
Expat

#20 Bericht door jumbo » vrijdag 15 december 2006, 05:23

Ben schreef:
jumbo schreef:Ik dacht altijd dat quinine alleen voorkwam in bitter lemon, weer wat geleerd

J

Ja het werkt koortsverlagend, maar ik dacht dat ergens in de draad werd aangegeven dat het ook muskieten afweert (zoals de deetvormen) en het leek mij wel een prettige vorm van preventie

J

Ben
Expat
Expat

#21 Bericht door Ben » vrijdag 15 december 2006, 05:28

jumbo schreef:
Ben schreef:

J

Ja het werkt koortsverlagend, maar ik dacht dat ergens in de draad werd aangegeven dat het ook muskieten afweert (zoals de deetvormen) en het leek mij wel een prettige vorm van preventie

J

Lemon (citroen) daar houden muggen niet van dus altijd een goede preventie voor die krengetjes .

Simpel middel voor de avond als je buiten zit een beetje lemon op de huid vooral voeten .

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Nimnuan » vrijdag 15 december 2006, 23:47

Manuel schreef: Je bedoelt Gin en Tonic...... Het is niet de Gin maar de Tonic die helpt. Tonic bevat quinine wat gebruikt werd om malaria te behandelen.
Dus als je regelmatig Tonic drinkt zal je minder gestoken worden?
Hmm... dit ga ik zeker proberen als ik weer in Thailand ben.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

khonkaen
Erelid
Erelid

#23 Bericht door khonkaen » zaterdag 16 december 2006, 03:53

het isaan eten schijnt ook tegen muggenbeten te helpen ... waarschijnlijk omdat er pla raa in zit... de huisgenootjes worden ook niet gestoken

hoe maak je plaraa, plalaa ??
doe visjes met zout in een pot en laat dat een jaartje buiten de koelkast fermenteren...

plalaa is overal te koop in isaan , wat wel makkelijker is

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#24 Bericht door Gast » zaterdag 16 december 2006, 10:28

J
Ik weet het echt niet, want na de 10 de begon de onwetenheid :lol: :lol:
Vanavond dan maar opnieuw proberen.

jumbo
Expat
Expat

#25 Bericht door jumbo » zondag 17 december 2006, 01:23

khonkaen schreef:het isaan eten schijnt ook tegen muggenbeten te helpen ... waarschijnlijk omdat er pla raa in zit... de huisgenootjes worden ook niet gestoken

hoe maak je plaraa, plalaa ??
doe visjes met zout in een pot en laat dat een jaartje buiten de koelkast fermenteren...

plalaa is overal te koop in isaan , wat wel makkelijker is

willem
wij kennen het als ansjovis.......
maar daar komt het niet echt door, het is meer de lemongrass die de truck doet voor de Thai, maar dat moet je dan wel een jaartje of 10 eten en niet zoals een gemiddelde buitenlanders met een bepaalde regelmaat afwijken van het menu

J

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

Re: DENGUE - PAS OP

#26 Bericht door cornelis » donderdag 01 maart 2007, 13:16

Mart schreef:Ik ben erg blij dat ik dit verslag nog kan schrijven. Ik heb de ergste vorm van Dengue gehad.

...

Dus bij twijfel, een arts raadplegen !!!!!!!
Hi Mart,

Ik had jouw bericht al eens gelezen, maar er niet echt acht op geslagen. Nu ik zelf door dengue ben getroffen, kan ik me enigszins voorstellen wat je hebt meegemaakt.

Gelukkig zijn de symptomen die je beschrijft kenmerkend voor een tweede infectie met het dengue virus, ik heb nu de eerste infectie onder de leden. Een eerste keer dengue uit zich meestal in vrij onschuldige griep verschijnselen eventueel samen met spier- en gewrichtspijn. Ook uitslag is mogelijk. Zelden tot nooit uit een eerste infectie zich in de door jou genoemde shock en levensbedreigende toestanden.

Het grootste probleem is dat de meeste geinfecteerden niet weten dat ze dengue (gehad) hebben, omdat het zich ook in een zeer milde variant kan voordoen als een hele normale griep die binnen een week over is (in Nederland worden per jaar 20 gevallen van dengue geconstateerd). Het gevaar is dan wel groter dat je een tweede infectie niet snel genoeg in de gaten hebt, omdat je simpelweg niet weet dat je dengue gehad hebt en een groter risico loopt op de levensbedreigende verschijnselen.

Voor onze volgende reis naar Thailand zal ik er natuurlijk alles aan doen om een nieuwe infectie met een van de vier andere varianten van dengue te voorkomen.
Groet,
Cornelis

Mart
Erelid
Erelid

#27 Bericht door Mart » vrijdag 02 maart 2007, 12:09

Cornelis, gefeliciteerd dat je er ook nog bij bent.
Het is best mogelijk dat ik eerder ziek bent geweest ( een griepje of zo ) maar dat ik daar weinig of geen aandacht aan hebt geschonken, gewoon omdat ik niet zo gauw ziek ben. Dus doorgaan en er niet bij stil staan.

Bedankt voor je aanvulling.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”