kanchanaburi tour?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
akenv
komt net kijken
komt net kijken

kanchanaburi tour?

#1 Bericht door akenv » donderdag 14 december 2006, 10:10

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat voor ons (wij rond 30, ouders rond 65) de beste tour is en hoe deze te nemen?

Ik ga van de 28ste december tot de 29 naar Kanchanaburi we overnachten in het River Kwai Village hotel en willen op de 28ste vanuit Bangkok vertrekken om een tour te maken naar en door kanchanaburi vervolgens zullen wij in het hotel overnachten om de volgende dag de trein van 16.05 uur vanaf Nakhon Pathom naar Chumphorn te nemen om de volgende dag de boot naar Koh Tao te nemen :D .

Wij willen in ieder geval de River Kwai bridge en de war cemetery zien en ik heb begrepen dat ons hotel dicht bij de Sai Yok watervallen gevestigd is. Als het mogelijk is willen wij ook de Narawan watervallen zien, deze blijken echter niet echt in de buurt te zijn :?: :?:

Mogelijk heeft iemand van jullie deze tour wel eens gedaan of heeft iemand suggesties.

Alvast bedankt voor alle info!!!

Oja bijna vergeten, na ons verblijf op Koh Tao gaan we naar Samui tot de 7e daarna nog geen plannen maar we hebben nog 4 dagen over eventuele suggestie zijn natuurlijk hiervoor ook welkom :wink:

NOG MAAR EEN WEEKJE EN DAN GAAN WE AL :lol: :lol:

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Inge » donderdag 14 december 2006, 12:01

Het river kwai hotel ligt schuin tegenover de begraafplaats ( heel schuin)
En de brug is goed te doen met taxi of tuktuk( 10 min.) dus daar heb je niet de hele dag voor nodig. Rechts van de brug ligt een restaurant beneden waar je heerlijk kunt eten en heel gezellig zit. Bij de brug is een soort markt, die weer sluit als het donker word.
De erawan watervallen hebben wij met de scooter gedaan +/- 1.5 uur. Ze zijn wel de moeite waard, maar het is wel een hele klim naar boven ( 7 verdiepingen)
Je kunt in Kanchanaburi overal tripjes boeken, en iets georganiseerd zit er vast wel bij.
Kijk ook eens wij het topic tijgertempel. Vond ik persoonlijk veel gaver dan de watervallen.
Er zijn wel meer mooie plekken om watervallen te bekijken,maar dat met de tijgers maak je nooit meer mee!

Gast

#3 Bericht door Gast » donderdag 14 december 2006, 13:30

bedankt voor info, tijgertempel wil mijn vriendin niet heen (vind ze zielig :? ). Narawan watervallen is dus wel een mogelijkheid :P Is de brug echt maar 10 minuten :?: bij het hotel staat dat kanchanaburi stad 72km van het hotel vandaan is :!: Enig idee wanneer het donker wordt ivm marktje :?:

Weet je toevallig ook hoelang het is van het hotel naar het treinstation van Nakhom Pathon :?:

in ieder geval al hartelijk bedankt :!: :!:

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Inge » donderdag 14 december 2006, 15:23

Kijk voor de zekerheid even bij de hotels, bijv. op sawadee.com.
Ons hotel heet River Kwai Hotel, jij schreef River Kwai village hotel.
Misschien zijn het toch 2 verschillende??
Die van ons lag in iedergeval in de stad.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Inge » donderdag 14 december 2006, 15:29

Nog even vergeten: Dat van de tijgertempel , ze zijn echt niet zielig. Ze lopen wel niet los, maar zitten ook niet de hele dag in een hok. De beesten worden zeer goed behandeld, wij hebben zelf met de dokter van het park gesproken. Ze hebben het beter als de beesten in een dierentuin of circus.
Het is trouwens Erawan watervallen en niet narawan.
Naar Nakhom Pathon weet ik niet meer, zal thuis even kijken of ik het opgeschreven heb, dan laat ik het nog wel horen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”