van de River Kwai naar de tijgertempel

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Martine
komt net kijken
komt net kijken

van de River Kwai naar de tijgertempel

#1 Bericht door Martine » vrijdag 08 december 2006, 20:28

Hallo allemaal,

wij gaan in april een rondreis maken door thailand (georganiseerd). we hebben een dag ter vrije besteding bij de river kwai. Nu heb ik begrepen dat de tijgertempel niet ver daarvandaan ligt. Weten jullie of het mogelijk is om binnen een dag de tijgertempel te bezoeken en welke mogelijkheden hiervoor zijn?

Gast

#2 Bericht door Gast » vrijdag 08 december 2006, 21:26

Vanaf Kanchanaburi is het ongeveer 30/45 minuten rijden,te boeken bij alle burootjes aldaar,tis een halve dag tour.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

TIJGERTEMPEL

#3 Bericht door Inge » woensdag 13 december 2006, 13:11

Wij zijn hier afgelopen november geweest en is zeker de moeite waard.
Je kan inderdaad in Kanchanaburi overal een tranfer boeken( ik dacht 120 bath)
Het nadeel vonden wij dat je dan pas in de middag weggaat.
Wij hebben een scooter gehuurd, dat is +/- 1 uur rijden.Het is goed te doen om er zelf naartoe te gaan, een lange weg. Je kunt dan onderweg ook nog wat zien. Wij zijn op de weg naar de tijgertempel gestopt bij een restaurant en tevens natuurwinkel, (Thailandwisdom.com) waar ook de dokter van de tijgers was. Hij heeft ons allemaal prachtige foto´s laten zien en over z´n werk verteld.
Hij vertelde ons ook dat als we tussen 12.00 uur en 12.30 uur in de tijgertempel zijn , je dan alvast met een groep, de monnik, vrijwilligers en de tijgers naar de vallei loopt, en onderweg worden er dan alvast foto´s gemaakt. ( ze doen dat wel met je eigen camera, er is geen fotograaf!!) Als je een tranfer boekt, mis je dat dus!
Daarna kun je in de vallei op de foto met de tijgers (kost wel 1000 bath P/P, en je mag maar met 1 persoon op de foto, dus niet leuk samen op 1 foto helaas) Ze hebben bij ons wel 1,5 rolletje volgeschoten en prachtige foto´s. Zelf kun je ook nog wel fotograferen maar je moet dan wel achter een touw blijven, je mag niet zelf tussen de tijgers lopen. Je kunt het beste als iedereen al foto´s heeft laten maken en het wat rustiger wordt de foto´s laten doen, je kan zo vaak als je wilt.
Het is echt de moeite waard, en de kop van een tijger op je schoot gebeurd je nooit meer!!!
PS: de entree tot het park is 400 bath. en foto´s laten maken 1000 bath

Gast

#4 Bericht door Gast » woensdag 13 december 2006, 17:23

Dat is dan nieuw dat je voor die foto,s moet betalen toen ik er was hoefde je alleen maar entree te betalen ,gaat zo wel op geld klopperij lijken zeg ,tis ook nog een aardig bedrag ook zeg .Commerciele monniken ?

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Langelaan » woensdag 13 december 2006, 21:03

Ik ben er een maand geleden nog geweest en je hoeft alleen voor de foto's te betalen als je bijzondere foto's wilt hebben. Bijv. als je het hoofd van de tijger op je schoot wil hebben.

Groetjes,
Bianca

Danny-80
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door Danny-80 » donderdag 14 december 2006, 09:22

Klopt je hoeft alleen maar te betalen als je speciale foto's wil laten maken, als je dit niet wil kan je zo vaak als je wil in de rij gaan staan en fotos laten maken.

Mn vriendin wou toch speciale fotos van haar en de tijgers en moet zeggen dat dit echt hele mooie foto's zijn geworden.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Inge » donderdag 14 december 2006, 09:54

Ik ben er zelf vorige maand geweest en je moest zowiezo 1000 bath betalen als je met de tijgers in de vallei op de foto wilde. Je kan natuurlijk wel foto´s maken zonder dat je er zelf opstaat, en dat kon je gewoon achter het touw doen.
Het is inderdaag vrij duur, maar het geld word besteed aan een nieuw complex wat gebouwd word, en vergeet niet wat die beesten eten per dag, dat zal toch ook betaald moeten worden.

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring

#8 Bericht door Langelaan » donderdag 14 december 2006, 19:15

Inge, ik vind het erg vreemd dat je hebt moeten betalen, aangezien ik er zelf vorige maand ook ben geweest en niet hoefde te betalen.
Misschien komt het omdat wij er waren met een dagtour?

Groetjes,
Bianca

Gast

#9 Bericht door Gast » vrijdag 15 december 2006, 18:53

Wij zijn er in september geweest. We waren net op tijd om de start van de wandeling naar de vallei mee te maken. Onderweg mocht een ieder die dat wilde met de laatste tijger in de rij op de foto. Kwestie van als de tijger stil staat erbij gaan staan. Hand op de rug leggen (wist ie waar je was) en vlug een paar foto's schieten door het begeleidend personeel. En dan te bedenken dat er zo'n 40 personen achter de tijger aan liep. Al was er een deel van die mensen die niet op de foto wilde uit principe.

In de vallei inderdaad de kans om met de tijgers op de foto te gaan voor een vrijwillige donatie. Ik had begrepen dat bij een donatie van 1000 bth of meer je op de foto mocht met een tijger en de monnink die het project gestart was.

Zelf heb ik een donatie in de bus gedaan zonder het "circus" van aan de hand meegesleurd worden door een medewerker langs de tijgers. Dat vond ik net iets te ver gaan. Kreeg toen wel een "nagel" aan een koord als aandenken aan / bedankje voor de donatie.

Bij de entree kregen we ook een boekje met de toekomstplannen van het park. Ben blij dat we nu geweest zijn. Over een paar jaar is het 1 groot commercieel circus. Nu vond ik het net te doen.

SyBerk[/b]

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » vrijdag 15 december 2006, 19:22

Bij de entree kregen we ook een boekje met de toekomstplannen van het park. Ben blij dat we nu geweest zijn. Over een paar jaar is het 1 groot commercieel circus. Nu vond ik het net te doen.

SyBerk[/b][

ik denk dat het anders afloopt Tijgers blijven tijgers, wilde dieren ook al lijken ze mak .

Siegfried en Roy hadden ook makke tijgers en een heel circus eromheen
super comecieel totdat het mis ging .

Je kan er op wachten, en al die verhalen van die monniken hebben iets speciaals of wat mar dat hebben ze allemaal sommigen weten de loterij hier te voorspellen en het hele land gek te maken.

Olifanten zijn ook mak en tam maar zo nu en dan draait er ook wel eens een door en wordt ie terplekke afgeschoten na een aantal platte auto's
ed.

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#11 Bericht door SyBerk » maandag 18 december 2006, 18:11

Bovenstaand stukje van gast komt van mij. Was vergeten in te loggen en daarna problemen met inloggen.

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

3borg
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

tijgertempel

#12 Bericht door 3borg » vrijdag 05 januari 2007, 17:29

Ben er net voor kerst (2006) geweest ben 2 dagen achter elkaar geweest vond het schitterend, moest 300 bath intree betalen, kon de eerste dag niet de speciale foto laten maken (kop op je schoot) dit omdat de tijgers te wakker waren. wij waren toen om drie uur ter plaatse.
mocht wel zo vaak als ik wilde een rondje maken langs de tijgers aan de hand van een helper , hij maakte dan foto's met mijn toestel (gratis)
Ben de andere dag teruggegaan en was er toen om 1 uur .
moets toen even wachten tot de tijger sliep voor de speciale foto.
(moest hiervoor 1000 bath betalen als donatie) kreeg als extra een calender van 2007.

als je van wilde dieren houd is het zeer zeker de moeite waard,
ga er zeker nog een keer terug naar toe.

Michelle

tijger tempel

#13 Bericht door Michelle » zaterdag 24 maart 2007, 14:14

Ik heb in Kanchanaburi in het hotel gevraagd naar een taxi en chauffeur die de hele dag bij me bleef, kosten 800 bath en 45 minuten eer ik er was.
Ik ben er pas geweest in de tijger tempel entree is 300 bath, en je mag zo vaak op de foto als je wilt met alle tijgers.
Wil je een een special foto die kost 1000 bath, je krijgt dan een tijgerkop op schoot, een riem en een mapje met grote kaarten.
Ga op tijd na 2 uurtjes hebben de tijgers minder zin erin zeker de tijgers die aan de rechterkant zitten. Die liggen uren in de zon.
Ik moest 1,5 uur wachten voor die special foto gemaakt werd, tijger not in the mood. Maar ze zijn geweldig geworden en het is een ervaring hoor.
Ik was er om 1 uur dan kan je naast een loslopende tijger al lopend op de foto gaan. Ik had 3 rondes gemaakt in de tempel/grot zelf.
Je mag zo vaak als je wilt.
Ik dacht dat is leuk die ene tijger wordt op een rots gezet en krijg wat te eten,zo`n foto heb ik nog niet.
Alles gaat heel voorzichtig en rustig he.....
Nu ik werd ernaast gezet, tijger draait zich om en haalde toch uit op mijn borst. Achteraf kwam de schrik pas goed, het had mijn keel en gezicht ook kunnen zijn.
Mijn voorgevormde bh heeft me gered. Ik had wel schrammen en pijn de klap was hard.
Als je denkt dat je erna geholpen wordt heb je het helemaal mis, je wordt naar de zijkant afgevoerd en zoek het uit.
Mijn chauffeur ging water halen om het toch schoon te maken.
Mijn top is kapot de tijgerpoot is nog te zien op de top die ingelijst aan de muur hangt.
Ben blij dat ik de "special" foto al gedaan had, had ik na deze gebeurtenis nooit meer gedurfd! Tijger kon er niks aan doen vind ik 2,15 uur in de hete zon!
Je moet er snel overheen en daarom ging ik toch 3 dagen later alweer met luipaaarden op schoot kroelen en babytijgers de fles even.
Tip ga allen met de tijgers op de foto die in de schaduw liggen!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: tijger tempel

#14 Bericht door Jim » zaterdag 24 maart 2007, 15:01

Michelle schreef: Je moet er snel overheen en daarom ging ik toch 3 dagen later alweer met luipaaarden op schoot kroelen en babytijgers de fles even.
lol.. niets geleerd blijkbaar.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”