het weer in januari / februari
Moderator: Loempia
het weer in januari / februari
Welk weer kunnen we verwachten in januari / februari. Wat raden jullie aan om mee te nemen wat betreft kleren?
- Jim
- Volwaardig lid
> Welk weer kunnen we verwachten in januari / februari.
warm
> Wat raden jullie aan om mee te nemen wat betreft kleren?
ligt er aan wat je wilt gaan doen.
iemand die de hele vakantie op het strand ligt te bakken heeft andere 'kleren' nodig dan iemand die de hele vakantie in het oerwoud loopt te hiken.
over het algemeen kan je uitgaan van zo weinig mogelijk en in thailand je koffers volproppen met goedkope kleding voor in nederland.
warm

> Wat raden jullie aan om mee te nemen wat betreft kleren?
ligt er aan wat je wilt gaan doen.
iemand die de hele vakantie op het strand ligt te bakken heeft andere 'kleren' nodig dan iemand die de hele vakantie in het oerwoud loopt te hiken.
over het algemeen kan je uitgaan van zo weinig mogelijk en in thailand je koffers volproppen met goedkope kleding voor in nederland.
-
- Volwaardig lid
Zwemtemperatuurtje? Je gaat naar de tropen! Wat denk je zelf?
In het noorden van Thailand (en dus in de bergen) kan het in de avond wel wat afkoelen, zodat je een longsleeve, of een licht jackje nodig bent.
Laos weet ik niet zo,
Ik zou voor een rondreis lichte katoenen kleding meenemen, met een paar lekkere sneakers, lange mouwen is sowieso lekker s'avonds tegen steekmuggen,
Kijk ook eens op http://www.wunderground.com daar kun je grote plaatsen invullen, en vervolgens via hystory data in het verleden invullen, en zien wat de temperatuur was afgelopen jaar, en de jaren daarvoor op de plekken die je gaat bezoeken,
In het noorden van Thailand (en dus in de bergen) kan het in de avond wel wat afkoelen, zodat je een longsleeve, of een licht jackje nodig bent.
Laos weet ik niet zo,
Ik zou voor een rondreis lichte katoenen kleding meenemen, met een paar lekkere sneakers, lange mouwen is sowieso lekker s'avonds tegen steekmuggen,
Kijk ook eens op http://www.wunderground.com daar kun je grote plaatsen invullen, en vervolgens via hystory data in het verleden invullen, en zien wat de temperatuur was afgelopen jaar, en de jaren daarvoor op de plekken die je gaat bezoeken,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
-
- Volwaardig lid
ok maar dan spreek je volgens mij wel over een zeker hoogte, op zeeniveau is het gewoon warm (zomer) volgens onze normen, ik was er in februari niet zover van laos en als ik s'nachts buiten naar het toilet ging deed ik dat gewoon naakt, dus zeker niet koud, in de bergen kan het inderdaad sterk afkoelen, elders overdag 30-34 graden, s'nachts 17-23 voor de isan streek in januari februari.Bartje schreef:In Noord Thailand kan het s'nachts vriezen, omgeving van CM en CR kan het in december en januari steen koud zijn. Daar tegen over is het overdag warm!
chok dee