Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
visitor

Mahan lang vooraf boeken

#76 Bericht door visitor » donderdag 16 november 2006, 08:58

Hallo ben ook volop aan het kijken voor eventueel Mahan Air voor volgend jaar in July.
Maar als je de pers een beetje volgt met kernwapens enzo. Wat als dat verder uitloopt en Iran tegen dan in oorlog zit, ben je ook je tickets kwijt en je geld.

greetz

Edje
Expat
Expat

#77 Bericht door Edje » donderdag 16 november 2006, 18:27

Als je deze gedachte al hebt zou ik zeker voor een andere maatschap kiezen.
Groetjes; Edje

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Mahan lang vooraf boeken

#78 Bericht door jpjs » donderdag 16 november 2006, 20:24

Nee hoor, je bent je geld dan niet volledig kwijt. Ik heb navraag gedaan bij Mahan Air omtrent hun cancellation-policy. Als je annuleert voordat je eerste vlucht is, dan ben je maximaal 100,- euro kwijt (in hogere economy-klas is dat 50,-). De rest van je ticketprijs krijg je gewoon terugbetaald. Het afsluiten van een extra annuleringsverzekering zou ik dus ook nooit doen in dit geval:)

Bij de meeste andere maatschappijen (LTU uitgezonderd) heb je in deze prijsklasse 100% cancellation-fee.. Met andere woorden: je krijgt geen geld terug.

visitor schreef:Hallo ben ook volop aan het kijken voor eventueel Mahan Air voor volgend jaar in July. Maar als je de pers een beetje volgt met kernwapens enzo. Wat als dat verder uitloopt en Iran tegen dan in oorlog zit, ben je ook je tickets kwijt en je geld.

visitor

#79 Bericht door visitor » donderdag 16 november 2006, 23:05

Edje schreef:Als je deze gedachte al hebt zou ik zeker voor een andere maatschap kiezen.
Als de een vliegtuigticket boekt lange tijd op voorhand is het toch meer dan normaal dat ge verondersteld dat ge zeker bent dat ge kunt vertrekken, ik heb ook wel geen glazen bol om te kijken wat er allemaal zal gebeuren in de toekomst, kent ge de uitdrukking "waar rook is, is er vuur"

ik denk wel dat er meer mensen denken zoals ik.
Mahan is anders zeer vlug uitverkocht maar nu zijn er nog steeds veel beschikbaar.

Ik

aardappel

beetje krappe stoeltjes

#80 Bericht door aardappel » donderdag 30 november 2006, 12:12

Ben net terug van 3 weken Thailand en ook met Mahan Air gevlogen.

De vlucht tussen Dusseldorf en Teheran zit altijd vol en is wat krap. Eten normaal en het krantje wat je krijft ( Iran daily) ruikt heel erg naar benzine.(vreemde lucht voor een krant in ieder geval.

De tussenstop in Iran is wat saai. Het is echt een zaak van de tijd dooien. Er valt weinig te doen, al kan je met je bonnetjes wel wat lekker halen. Midden in de nacht stond mij het eten echter niet helemaal aan.

De 2e vlucht tussen Teheran en bangkok was een iets groter vliegtuig ( stoelverdeling 2-5-2) Deze zit over het algemeen niet zo vol. Je kan dan ook lekker 2 stoelen gebruiken om wat langeruit te liggen.
Op de terugvlucht had ik een probleem met de stoel die was mij was toegewezen. Ik ben niet overdreven lang (1.84) maar ik zat met mijn benen helemaal klem in de stoel. heb ik echt nog nooit zo meegemaakt. Kon gelukkig op een andere plaats zitten, maar was echt heel bizar zo'n klein plaatsje.

Je kunt het qua ruimte en comfort vergelijken met 2 lange chartervluchten van 5 en 8 uur richting zuiden van Europa. Weinig ruimte, maar ach.... het is goedkoper!

Zou zo weer met Mahan Air kunnen vliegen in ieder geval

Gast

#81 Bericht door Gast » donderdag 14 december 2006, 12:08

Hoi ,

Iemand hier ervaring met de business class van Mahan zag ergens een prijs van rond de 800 euro ,retour Bangkok .

Gr Willem

JipVaster

mahan Air

#82 Bericht door JipVaster » zondag 17 december 2006, 12:23

ben afgelopen jaar met mahan air naar bangkok geweest.
Positieve ervaring. Ze zijn een stuk goedkoper. Vliegen vanuit Duitsland is top. Rustige vluchthaven en plenty parkeerruimte tegen vast bedrag. Piloten worden opgeleid in Duitsland en vliegtuigen worden door Lufthansa onderhouden.
Eten is prima. Bediening redelijk.
Enige vervelende is dat je een lange tussenstop maakt in Teheran. Daar is geen reet te doen en in de avond is de airco van airport uit.

Maar ja, waar vlieg je nou voor 800,- business class en kun je gebruik maken van de businessruimtes op de airports. Geloof me met deze comfortabale stoelen kom je uitgerust aan in bangkok. het duurt alleen iets langer door de tussenstop. Ze vliegen gewoon met Airbussen. Vliegtuig op de heenweg had overigens twee verstopte toiletten. Niet echt top.

Gast

#83 Bericht door Gast » zondag 17 december 2006, 16:26

Dank voor je antwoord ,

de ruimte en de stoelen zijn dus wel ok .

Wel iets van een film aanboord of alleen van die propaganda films ?

Ja dat wachten tis een uur of 2 wachten dacht ik ,valt ook wel weer mee .

Als ik er toch ben maak ik in Teheran misschien wel een tussen stop voor een dag of 2 ,kost 50 euri meer ,heb ik dat ook weer eens gezien .

Willem

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#84 Bericht door jodokus » zondag 17 december 2006, 17:46

Zo te horen een tranendal dus.

Ik blijf maar bij China- Airlines, alles piekfijn voor elkaar, rechtstreeks, en een zeer scherpe prijs.

Nog 13 dagen, en dan mag ik weer.
Toch wel...

Gast

#85 Bericht door Gast » zondag 17 december 2006, 18:57

> Ik blijf maar bij China- Airlines, alles piekfijn voor elkaar, rechtstreeks, en een zeer scherpe prijs.

Kan wel wezen maar ik ben langer als de gemiddelde Nederlander en dan zit je ook bij China-Air niet prettig.

en een verstopt toilet heb ik ook met EVA (vliegen met ook oude toestelen)wel eens meegemaakt en dat soort dingen zijn niet prettig maar kan bij iedere maatschapij gebeuren .

Zie nog wel of Eva evergreen class of Mahan air business class

Gast

#86 Bericht door Gast » zondag 17 december 2006, 19:01

Welkom, ik ben 201 cm...

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#87 Bericht door jodokus » zondag 17 december 2006, 19:07

Nu wel goed????
3 x scheepsrecht :oops: :oops: :oops:
Toch wel...

Gast

#88 Bericht door Gast » zondag 17 december 2006, 19:40

Wekom ja ;-)

>Welkom, ik ben 201 cm...

Dan wil je mij toch niet vertellen dat je lekker zit bij China air of vlieg je Business of je zit bij de nooduitgang.

Stoel afstand in economy is nog minder als bij EVA scheelt 4 cm.

Willem

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door jodokus » dinsdag 19 december 2006, 21:06

Anonymous schreef:Wekom ja ;-)

>Welkom, ik ben 201 cm...

Dan wil je mij toch niet vertellen dat je lekker zit bij China air of vlieg je Business of je zit bij de nooduitgang.

Stoel afstand in economy is nog minder als bij EVA scheelt 4 cm.

Willem

Ja natuurlijk, ik zit altijd bij de nooduitgang met gestrekte (lange) benen.
Toch wel...

Gast

#90 Bericht door Gast » dinsdag 19 december 2006, 21:45

> Ja natuurlijk, ik zit altijd bij de nooduitgang met gestrekte (lange) benen

Ja dat zit lekker maar is nooit gegarandeerd daar wilde ik maar niet opgokken anders zit ik 12 uur lang opgevouwen .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”