Met trein van Krabi naar Koh Samui
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Met trein van Krabi naar Koh Samui
Kunnen jullie ons vertellen of dit een goede optie is of duurt het te lang met de trein? Zo ja wat zijn de kosten hiervan.
Groeten Devi-Mar
Groeten Devi-Mar
- pietk
- Expat
Re: Met trein van Krabi naar Koh Samui
Krabi - Koh Samui trein????Devi-Mar schreef:Kunnen jullie ons vertellen of dit een goede optie is of duurt het te lang met de trein? Zo ja wat zijn de kosten hiervan.
Groeten Devi-Mar

Je zal met de bus naar Surat Thani moeten, ca: 2,5 uur, daar is het dichtstbijzijnde treinstation. Maar vandaar vertrekt ook de boot naar Koh Samui ongeveer 6 uurtjes varen. Dus wat jij met een trein moet, ik weet het niet.
Aanschaf van een goede reisgids misschien een optie?

Succes,
PietK
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
6 uurtjes varen is toch ook wel overdreven, op minder als 3 uur ben je er wel met de overzetboot.pietk schreef: Maar vandaar vertrekt ook de boot naar Koh Samui ongeveer 6 uurtjes varen.PietK
- pietk
- Expat
Denhakke, je kan volkomen gelijk hebben. Ik weet wel dat wij toen met een nachtboot zijn over gevaren en dat die trip ca. 6 uur duurde.Denhakke schreef:6 uurtjes varen is toch ook wel overdreven, op minder als 3 uur ben je er wel met de overzetboot.pietk schreef: Maar vandaar vertrekt ook de boot naar Koh Samui ongeveer 6 uurtjes varen.PietK
Er zal dan een snellere boot varen, die uiteraard, de reistijd terug brengt.
Maar als ze een goede reisgids aanschaffen, komen ze er wel uit.

-
- Erelid
er rijden geen treinen van phuket naar suratthani, alleen bussen ..
vanaf surat naar samui kan je met de nachtboot , vertrekt dacht ik om 22.00
en is om 06.00 in samui..
je kan ook in een uurtje met de bus naar donsak, en daar de ferry naar samui nemen , die doet er wat minder dan 2 uur over..
het handigst is, vanaf surat met de bus naar samui, dan heb je voorrang op de ferry...
willem, nederthai
vanaf surat naar samui kan je met de nachtboot , vertrekt dacht ik om 22.00
en is om 06.00 in samui..
je kan ook in een uurtje met de bus naar donsak, en daar de ferry naar samui nemen , die doet er wat minder dan 2 uur over..
het handigst is, vanaf surat met de bus naar samui, dan heb je voorrang op de ferry...
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Dat kan kloppen Piet. Ik weet nog dat we toen( 7 jaar geleden) de keuze hadden tussen de nachtboot en overdag varen. Omdat de nachtboot volzet was hebben we de nacht doorgebracht in Surat thani en zijn we daarna met de wagen een stukje verder gereden en daar de wagen op de boot gezet.pietk schreef:Denhakke, je kan volkomen gelijk hebben. Ik weet wel dat wij toen met een nachtboot zijn over gevaren en dat die trip ca. 6 uur duurde.Denhakke schreef:6 uurtjes varen is toch ook wel overdreven, op minder als 3 uur ben je er wel met de overzetboot.pietk schreef: Maar vandaar vertrekt ook de boot naar Koh Samui ongeveer 6 uurtjes varen.PietK
Er zal dan een snellere boot varen, die uiteraard, de reistijd terug brengt.
Maar als ze een goede reisgids aanschaffen, komen ze er wel uit.![]()
- Ben
- Expat
Met de bus naar Surathani dan naar Donsak en dan de boot naar samui
ongeveer 2 uur met de boot .
Vanaf Surathani kan je wel met de trein naar Nakhon sri tamarat en Trang
dus neem ik aan dat je ook terug kan naar Surathani vandaar maar wel eerst met de bus van krabbi naar daar eerst .
ongeveer 2 uur met de boot .
Vanaf Surathani kan je wel met de trein naar Nakhon sri tamarat en Trang
dus neem ik aan dat je ook terug kan naar Surathani vandaar maar wel eerst met de bus van krabbi naar daar eerst .
-
- komt net kijken
Thanx
Bedankt voor jullie reactie en ja ik heb al een reisgids. Is het gemakkelijk om een hotel te vinden op Surat Thani of op Don Sak, stel dat de boot vol is en we niet mee kunnen? Ik kom ongeveer 23 januari aan op Surat Thani vanuit Krabi.
Gr. Devi-Mar
Gr. Devi-Mar