vlucht chang mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sharon_j
komt net kijken
komt net kijken

vlucht chang mai

#1 Bericht door sharon_j » zondag 12 november 2006, 22:28

Over een paar dagen is het zover en vlieg ik samen met mn vriend naar bangkok. Nou wil ik eigenlijk meteen door naar Chang Mai maar ben een beetje huiverig dat ik met mijn vlucht vanuit amsterdam vertraging zal krijgen zodat ik de aansluiting mis.

Iemand nog een suggestie hoeveel uur later ik een vlucht kan nemen en welke maatschappij het makkelijkst is om een latere vlucht te nemen als ik de eerste heb gemist? We komen om 13.00 aan (als het goed is :roll: ).

Alvast bedankt! Sharon

pietk
Expat
Expat

#2 Bericht door pietk » maandag 13 november 2006, 00:51

Sharon, Boek zelf nooi en vlucht vooraf naar chiangmai als wij uit Nederland terug komen. Als wij aankomen, boek ik in Bangkok op het vliegveld voor een vlucht naar Chiangmai Er gaan een stuk of 25 vluchten per dag en ik heb het nog nooi mee gemaakt dat wij niet mee konden.
Hiermee loop ik niet het rsico om bij evt. vertragingen onze aansluiting te missen.

Je hebt de keus uit Thai Airways - Nok air - Oriental Thai (one 2 go) en eventueel air asia.

Veel plezier in Thailand,
PietK

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Okie » maandag 13 november 2006, 08:31

Thai air heeft de meeste vluchten naar CM per dag dus de beste kans om weg te komen als je eventuele vertraging hebt. Nok air kan je ook mee, die doen code sharing met Thai air.
Maar ik zou inderdaad bij aankomst een ticket kopen bij een van de airliners, Thai air, Bangkok air, Nok air, Air asia, 1- 2 Go. Er zijn zo'n 24 vluchten per dag das je komt echt wel weg.

13.00 uur is je aankomst hou dan rekening met 2 tot 3 uur later een aansluitende binnenlandse vlucht. Ja ik weet dat je binnen een uur weg kan zijn als je mazzel hebt :lol:

Okie

lianne

#4 Bericht door lianne » maandag 13 november 2006, 20:40

Zou dit ook nog te doen zijn eind juni? Wij zijn een gezin met 3 kids en zouden toch graag in hetzelfde vliegtuig naar Chiang Mai zitten.
Wij komen aan op zaterdag 30 juni om 13.30 uur in Bangkok.
Zien jullie het zitten om de gok dan te wagen of beter toch vooraf te regelen?

Hoe gaat dit praktisch gezien in zijn werk? Ik neem aan eerst rugzakken ophalen, en heb je dan daar ook weer een vertrekhal met balies om tickets te kopen . Of eerst door de douane heen en daarna weer naar een vertrekhal- Domestic flights?
Ik heb dit in de praktijk nog nooit gedaan ter plekke een ticket kopen, dus vandaar deze misschien rare vraag?
Toch alvast bedankt! :roll:

Edje
Expat
Expat

#5 Bericht door Edje » dinsdag 14 november 2006, 17:15

Als je hier je vlucht boekt naar Chiang Mai, dus niet eerst een ticket BKK en vervolgens Chiang Mai, dan maak je in BKK een transfer. Je koffers worden dan door gelabeld en je hoeft ook niet via PP controle.
Chiang Mai is een international Airport en daar krijg je de bagage en PP controle.
Groetjes; Edje

lianne

#6 Bericht door lianne » woensdag 15 november 2006, 11:45

Hallo Ed,
Ik heb de vlucht Dusseldorf- Bangkok reeds geboekt, en daarna pas bedacht dat ik mijn route om moest gaan gooien en dus naar Chiang Mai wilde vliegen. De vlucht Bangkok- Chiang Mai heb ik dus nog niet. En mocht ik die binnenkort nog wel gaan boeken (bv met ThaiAir of zo) dan denk ik niet dat mijn bagage vanaf Dusseldorf doorgelabeld gaat worden naar Chiang Mai.
Dus vandaar de vraag. In de praktijk heb ik dit nog nooit zo gedaan.
Ik denk dat als ik de vlucht Bangkok Chiang Mai hier ga boeken ik dan toch eerst de rugzakken moet ophalen en daarna weer ergens anders in moet gaan checken.
Is het ook nog zo dat je je vluchten een dag tevoren of zo moet herbevestigen of is dat niet meer aan de orde?
:?: :?: :?:

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Okie » woensdag 15 november 2006, 14:04

Ja dan zul je in Bangkok door de emigratie moeten en je bagage moeten ophalen. Dan wandel je naar domestic airport, dacht dat je naar boven moet op het nieuwe vliegveld(1 van de andere leden hier al ervaring mee?), daar inchecken voor je vervolg vlucht. Hou rekening met 2-2,5 uur overstap tijd. In Chiang Mai wandel je dan zo naar buiten, eerst je bagage even ophalen natuurlijk;)
Omdat jullie met z'n vijfen zijn lijkt het me verstandig om de vluchten al te boeken om teleurstelling te voorkomen. Doe dit online en betaal met je credit kaart, scheelt weer administratie kosten hier in Nederland;). Als je dit een paar weken van te voren doet ben je ruim op tijd en hou de websites van diverse maatschappijen in de gaten, ze hebben soms leuke aanbiedingen:P

Okie

pietk
Expat
Expat

#8 Bericht door pietk » vrijdag 17 november 2006, 00:52

Okie schreef:Ja dan zul je in Bangkok door de emigratie moeten en je bagage moeten ophalen. Dan wandel je naar domestic airport, dacht dat je naar boven moet op het nieuwe vliegveld(1 van de andere leden hier al ervaring mee?), daar inchecken voor je vervolg vlucht. Hou rekening met 2-2,5 uur overstap tijd. In Chiang Mai wandel je dan zo naar buiten, eerst je bagage even ophalen natuurlijk;)
Omdat jullie met z'n vijfen zijn lijkt het me verstandig om de vluchten al te boeken om teleurstelling te voorkomen. Doe dit online en betaal met je credit kaart, scheelt weer administratie kosten hier in Nederland;). Als je dit een paar weken van te voren doet ben je ruim op tijd en hou de websites van diverse maatschappijen in de gaten, ze hebben soms leuke aanbiedingen:P

Okie
Correct, inderdaad moet je naar boven toe. Je moet twee etages hoger. De eerste etage zitten restaurantjes en koffie tentjes, de etage daarboven is de vertrekhal domestic met verkoopkantoortjes luchtvaartmaatschappijen.
Alles staat goed aangegeven en is prima te doen.
Het lijkt mij inderdaad ook verstandig om voor 5 personen vooraf te boeken en voldoende overstaptijd te nemen.

PietK

lianne

#9 Bericht door lianne » vrijdag 17 november 2006, 10:18

Bedankt allemaal voor de nuttige info!
Ik ga de websites van de vliegmaatschappijen zeker in de gaten houden de komende tijd.
De reden dat ik niet direct voor een vlucht naar Chiang Mai heb geboekt is dat ik recent mijn reisschema om heb moeten gooien. Het blijkt voor ons achteraf toch logischer om in Chiang Mai te beginnen en niet in Bangkok. En daarom moet ik dus nog op zoek naar een "losse "vlucht.
Ik ken Chiang Mai Airport, dat is klein en overzichtelijk, we waren daar al eerder.

:wink: :wink:

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Okie » vrijdag 17 november 2006, 15:08

Ook op CM airport zijn ze aan het uitbreiden op het ogenblik, weet niet wanneer het nieuwe gedeelte open gaat, dacht eigenlijk 1 dezer dagen. Maar het blijf lekker overzichtelijk ondanks de uitbreiding.

Okie

pietk
Expat
Expat

#11 Bericht door pietk » zaterdag 18 november 2006, 01:36

Okie schreef:Ook op CM airport zijn ze aan het uitbreiden op het ogenblik, weet niet wanneer het nieuwe gedeelte open gaat, dacht eigenlijk 1 dezer dagen. Maar het blijf lekker overzichtelijk ondanks de uitbreiding.

Okie
Okie, is al open. Nieuwe gebouw is voor international. tevens hebben ze de baan verlengd zodat nu alle soorten vliegtuigen kunnen landen. Ze hebben er alles aan gedaan om internationaal meer aan de bak te kunnen. Maar, zoals zo vaak in Thailand, moeten er nog wel klanten komen, er zijn tot op heden niet meer internationale vluchten dan voorheen.
Maar ze zijn er klaar voor.

PietK

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”