Laos
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- pietk
- Expat
Zijn er nog: http://www.laoairlines.comhenkypenky schreef:er waren ( zijn ? ) vluchten van chiang-mai naar luang-prabang :!::!:
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
- serpay
- Volwaardig lid
Ok ko chai!serpay schreef:waar meerdere rugzak toeristen komen liefst het goedkoopst mogelijk en ook nog om een goed bed vragen.Bartje schreef:Vientianne en L.Prabang zijn de moeite, maar wat bedoel je met "backpacker plaatsen"?
Wel in bovengenoemde steden zie ze wel eens op de grond zitten. Ook zijn er barretjes waar je kunt liggen en naar de zonsondergang kunt kijken. Probeer eens een "happy shake" zou ik zeggen, maar pas op met de heroine en andere middelen daar

Bedankt voor de reacties!!
Bartje, je zegt 3 minuten en dan ben je in Laos? Het begin? Of weet iemand in uren aan te geven hoe lang die boottocht duurt en waar je dan in Noord Thailand opstapt? Hoor ook veel verhalen dat die zogenaamde uitgeholde boomstammen als bootje best gevaarlijk zijn...Nog andere opties? Ben wel avontuurlijk, maar ik kies voor veiligheid
Gr Silke
Bartje, je zegt 3 minuten en dan ben je in Laos? Het begin? Of weet iemand in uren aan te geven hoe lang die boottocht duurt en waar je dan in Noord Thailand opstapt? Hoor ook veel verhalen dat die zogenaamde uitgeholde boomstammen als bootje best gevaarlijk zijn...Nog andere opties? Ben wel avontuurlijk, maar ik kies voor veiligheid
Gr Silke
Waar wil je naar toe in Laos? Ik neem aan Vientianne en Lung prabang! Ga je eerst naar Vientianne dan reis je af naar NongKai gaat over de friendship brug en je bent in Laos, minibusjes brengen je naar Vientianne. Vanaf daar kun je met de bus naar Luang Prabang. Of reis naar Chiang Kong en daar met de boot over, een paar minuten (of 0,05 uur) en je bent in Laos, vanaf daar verder met de bus al naar gelang je reisdoel. Je kunt ook met een soort speedboot verder reizen maar neem dan wel oordoppen mee, want je bent stokdoof bij aankomst bestemming. En inderdaad dit is leuk, avontuurlijk maar niet zonder risico's. Trouwens met busjes rijden zelfde laken een pakSilke schreef:Bedankt voor de reacties!!
Bartje, je zegt 3 minuten en dan ben je in Laos? Het begin? Of weet iemand in uren aan te geven hoe lang die boottocht duurt en waar je dan in Noord Thailand opstapt? Hoor ook veel verhalen dat die zogenaamde uitgeholde boomstammen als bootje best gevaarlijk zijn...Nog andere opties? Ben wel avontuurlijk, maar ik kies voor veiligheid![]()
Gr Silke

Suc6
BTW je kunt ook vliegen vanaf Chiang Mai!!!
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Serpay
serpay schreef:waar meerdere rugzak toeristen komen liefst het goedkoopst mogelijk en ook nog om een goed bed vragen.Bartje schreef:Vientianne en L.Prabang zijn de moeite, maar wat bedoel je met "backpacker plaatsen"?
Wat een onzin zeg, ik ga ook met rugzak, maar slaap wel voor 1500 bath ofzo.
Vindt je je zelf niet beetje generaliserend als je zo over rugzaktouristen praat?
-
- Zeer veel ervaring
Wat is een backpacker? Iemand die met een rugzak de toerist uithangt? Beetje simplistisch!
Ik denk dat de meeste het er over eens zijn dat backpackers er moeite voor doen om meer te zien/doen voor minder geld en daarbij de zin naar avontuur als motivatie hebben (gebrek aan financiële middelen kan ook een reden zijn, en dat is niet iets waar anderen denegrerend over moeten doen).
Op de snelste manier in Laos willen geraken, is net als een film versneld bekijken. Laos is een land om te bereizen, echte highlights zijn er niet. Het noorden en het zuiden lenen zich voor de doorsnee reizigers het beste om ten volle van het land te genieten. Tenzij je een dringende reden hebt, doe je het rustig aan en geef je al je zintuigen de kost.
Indien je niet in "die zogenaamde uitgeholde boomstammen" de Mekong wil afscheuren, kan je thuis ook nog een dvd'tje kijken ... of de bus nemen, wat zoals Bartje zei, ook niet altijd zonder risico's is. Dit is Nederland niet hé!
Een indicatie van het hoe en wat, wordt je verschaft door bvb de Lonely Planet, ook wel de "bijbel voor de backpacker" genoemd. Aan de andere kant ... iemand die het daar uitgestippelde "off the beaten track" traject volgt, zal al snel het gevoel krijgen dat ie zich ook in een georganiseerde groepsreis bevindt.
Daarom: reis je eigen reis! Vergeet de kritiek die hier wordt gegeven, maar neem de goede raad ter harte.
Ik denk dat de meeste het er over eens zijn dat backpackers er moeite voor doen om meer te zien/doen voor minder geld en daarbij de zin naar avontuur als motivatie hebben (gebrek aan financiële middelen kan ook een reden zijn, en dat is niet iets waar anderen denegrerend over moeten doen).
Op de snelste manier in Laos willen geraken, is net als een film versneld bekijken. Laos is een land om te bereizen, echte highlights zijn er niet. Het noorden en het zuiden lenen zich voor de doorsnee reizigers het beste om ten volle van het land te genieten. Tenzij je een dringende reden hebt, doe je het rustig aan en geef je al je zintuigen de kost.
Indien je niet in "die zogenaamde uitgeholde boomstammen" de Mekong wil afscheuren, kan je thuis ook nog een dvd'tje kijken ... of de bus nemen, wat zoals Bartje zei, ook niet altijd zonder risico's is. Dit is Nederland niet hé!
Een indicatie van het hoe en wat, wordt je verschaft door bvb de Lonely Planet, ook wel de "bijbel voor de backpacker" genoemd. Aan de andere kant ... iemand die het daar uitgestippelde "off the beaten track" traject volgt, zal al snel het gevoel krijgen dat ie zich ook in een georganiseerde groepsreis bevindt.
Daarom: reis je eigen reis! Vergeet de kritiek die hier wordt gegeven, maar neem de goede raad ter harte.