Chiang Khong- Chiang Rai/Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
lianne

Chiang Khong- Chiang Rai/Mai

#1 Bericht door lianne » zondag 05 november 2006, 10:27

Wie kan mij vertellen of het nog mogelijk is om in Chiang Rai (of zelfs Chiang Mai) te geraken na aankomst met de slowboat vanuit Laos.
We komen dan -denk ik- aan het eind van de middag aan in Houai Xai in Laos, gaan de Mekong over naar Chiang Khong,
.............en dan????????..........................

Is daar dan nog een (mini) bus te verkrijgen om naar Chiang Rai te gaan, of kan je maar beter daar op zoek gaan naar een guesthouse?

Lianne :roll:

Bartje

#2 Bericht door Bartje » zondag 05 november 2006, 10:53

Is mogelijk, mits je bereid bent een lange tijd te reizen. In Chiang Kong kun je erg leuk aan de rivier overnachten en is zeker de moeite waard! Voor de hand liggender is na aankomst naar Chang Saen en de Gouden driehoek te reizen en daar te overnachten.

Groetjes

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door henkypenky » maandag 06 november 2006, 14:13

zo goed als ieder guesthouse daar heeft ofwel zelf een transportmogelijkheid of kent een chauffeur met een minivan . ter plaats kun je nog beslissen of je blijft overnachten of verder wilt reizen .
ook in huai-xai kun je wel vernachten trouwens , is nog goedkoper maar niet veel keuze helaas .
live and let live !

lianne

#4 Bericht door lianne » dinsdag 07 november 2006, 10:49

Bedankt voor het meedenken allebei!
Dus in principe is het voor de hand liggender om daar te overnachten (ook minder gestress) en dan de volgende dag door met een minibus.
Denken jullie dat je van daar uit een minibus zou kunnen regelen direct naar Pai? Want ik zou alleen naar Chiang Rai/ Mai reizen om van daar uit een bus/minibus te nemen naar Pai.
We reizen met 5 personen, dus misschien is een minibus met chauffeur een optie, als dat tenminste daar mogelijk is.
Nog absolute aanraders voor een leuk guesthouse in Chiang Khong?

Groetjes Lianne :wink:

Bartje

#5 Bericht door Bartje » dinsdag 07 november 2006, 11:00

Langs de rivier zitten verscheidene leuke accomodaties, gewoon effe shoppen ter plaatse!

suc6

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”