Binnenlandse vlucht noord naar zuid

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chantie

Binnenlandse vlucht noord naar zuid

#1 Bericht door Chantie » maandag 30 oktober 2006, 23:48

Ik hoor iedereen wel praten over binnenlandse vluchten van Bangkok naar het zuiden, maar heeft er ook iemand ervaring met "goedkope" vluchten van bijv Chiang Mai naar Phuket of Krabi?
Is het mogelijk om ter plaatse een paar dagen vantevoren nog een vlucht te boeken? Hoe zijn de ervaringen?

Gr Chantal

pietk
Expat
Expat

Re: Binnenlandse vlucht noord naar zuid

#2 Bericht door pietk » dinsdag 31 oktober 2006, 03:05

Chantie schreef:Ik hoor iedereen wel praten over binnenlandse vluchten van Bangkok naar het zuiden, maar heeft er ook iemand ervaring met "goedkope" vluchten van bijv Chiang Mai naar Phuket of Krabi?
Is het mogelijk om ter plaatse een paar dagen vantevoren nog een vlucht te boeken? Hoe zijn de ervaringen?

Gr Chantal
Vanaf Chiang Mai kan je met low cost airliners vliegen naar het zuiden, echter altijd met een overstap in Bangkok.

http://www.fly12go.com/en/main.shtml
http://www.airasia.com/site/en/home.jsp
http://www.nokair.com/nokconnext/aspx/w ... lang=en-US

Check wel even hoeveel kilo bagage je mee mag nemen. Uit mijn hoofd bij Nok Air 15 kg. economy class. Extra kosten voor overgewicht zijn erg laag.

Rechtstreeks kan met Thai Airways naar Phuket en met Bangkok Airways naar Kh Samui, beide geen low cost maatschappijen

PietK

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » dinsdag 31 oktober 2006, 04:59

Absoluut aan te bevelen om direct te vliegen, zolas bijv Chiang Mai naar Phuket. De tijdwinst is zeker de extra kosten waard.

chantie

#4 Bericht door chantie » dinsdag 31 oktober 2006, 10:49

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb even op de verschillende sites gekeken en probeer de kosten zo laag mogelijk te houden, dus idd low-cost carrier is beter!
Ik zag dat je dus wel 2 tickets moet kopen van Chiang Mai naar Bkk en Bkk naar Phuket. Je kunt dus niet 1 ticket kopen met een overstap in Bkk?

Op zich overweeg ik ook nog een paar dagen naar Koh samet te gaan dus dan moet ik vanzelf in Bkk eruit. Is Koh Samet de moeite waard?

Gr Chantal

davenuman
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door davenuman » dinsdag 31 oktober 2006, 22:03

De lowcost-airlines bieden tarieven per enkele reis aan. Aangezien deze lowcost-carriers nog niet non-stop van Chiang Mai (CNX) naar Phuket (HKT) of Krabi (KBV) vliegen, moeten er dus 2 enkele reis tickets gekocht worden en kan dit niet in 1 ticket.

Persoonlijk vind ik Ko Samet echt een topper. Er hangt een gezellige, ongedwongen sfeer en je vindt hier geen grote toeristenhotels. Prima strand, leuke, redelijk geprijsde bungalows en 's avonds kan je erg leuk dineren op het strand.
Ook is het goed bereikbaar vanuit Bangkok.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » woensdag 01 november 2006, 04:54

chantie schreef:Ik zag dat je dus wel 2 tickets moet kopen van Chiang Mai naar Bkk en Bkk naar Phuket. Je kunt dus niet 1 ticket kopen met een overstap in Bkk?
Correct, alleen one-way tickets kunnen geboekt worden. Het zal dan ook waarschijnlijk betekenen dat je in C Mai incheckt, dan in BKK bagage ophalen en weer inchecken. Al met al een tijdrovende reis. Rechtstreeks naar Phuket met TG is zeker, nogmaals, aan te raden.

pietk
Expat
Expat

#7 Bericht door pietk » woensdag 01 november 2006, 05:54

Ik ben het met Manuel eens om rechtstreeks met Thai Airways te vliegen.
Is in verhouding maar iets duurder, kwalitatief beter en een veel tijdwinst.

maikel

#8 Bericht door maikel » woensdag 01 november 2006, 10:47

Ja, maar hoe zit het met ( thai air) in de omgekeerde richting, dus van - Phuket naar Chiangmai - bestaat géén rechtstreekse vlucht ? Ik veronderstel dat de bagage doorgechekt wordt naar het bestemmingspunt ( althans hoop ik dit) maar hoe verloopt heel dat transit gedoe in en met die nieuwe luchthaven ?

( ik ben ooit naar Thailand geweest … maar dat is 15 jaar geleden en 15 jaar vol heimwee en verlangen… maar nu is het menens ! :D )

pietk
Expat
Expat

#9 Bericht door pietk » woensdag 01 november 2006, 12:02

maikel schreef:Ja, maar hoe zit het met ( thai air) in de omgekeerde richting, dus van - Phuket naar Chiangmai - bestaat géén rechtstreekse vlucht ? Ik veronderstel dat de bagage doorgechekt wordt naar het bestemmingspunt ( althans hoop ik dit) maar hoe verloopt heel dat transit gedoe in en met die nieuwe luchthaven ?

( ik ben ooit naar Thailand geweest … maar dat is 15 jaar geleden en 15 jaar vol heimwee en verlangen… maar nu is het menens ! :D )
Je hebt inderdaad gelijk dat er geen rechtstreekse vlucht vanaf Phuket naar Chiang Mai gaat. Volgens de site van Thai airways gaan alle vluchten via Bangkok. Ik kon er alleen niet uit opmaken of er een overstap moet worden gemaakt of een tussenlanding. Gezien de reistijd hangt het van de vlucht af. Je bagage wordt bij Thai Airways zo wie zo door gelabeld naar de plaats van bestemming.

Voor wat betreft de nieuwe luchthaven, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”