iemand enig idee welke de snelste route is van pattaya naar aranyaprathet met de bus?
Pattaya - rayong - chantaburi - AP of beter via bangkok?
en hoelang zou dit duren?
ik heb begrepen dat de tocht poipet naar siem reap een ware calvarie is maar dat heb ik er wel voor over, when in rome ...
pattaya naar siem reap (aranyaprathet)
Moderator: Loempia
-
- kenner
-
- Expat
- Contacteer:
Indien het voor een visa run is is het beter (wel iets verder) om naar Pong Nam Ron te gaan wat in Chantaburi provincie ligt. Hier is het niet zo druk als in Poipet en wordt op het moment gebruikt door meeste visa companies.
Uit mijn hoofd is het denk ik het snelste om naar Chantaburi te rijden en vandaar noordelijk.
Uit mijn hoofd is het denk ik het snelste om naar Chantaburi te rijden en vandaar noordelijk.
-
- Volwaardig lid
met de bus via chantaburi of via bkk en sa kaeo , beiden doe je er zeker 7 - 9 uur over . met de trein via bkk nog langer .
je kunt ook om bkk te ontwijken een bus pakken direkt naar via chonburi en dan chachoengsao en dan met de trein van daaruit naar aranyapratet .
alles zeer tijdrovend . met meerdere personen kun je beter een busje/van met driver huren zodat je na 3 uur rijden 's morgens vroeg al aan de grens staat en meteen verder kunt reizen naar siep-reap of battambang .
de duivelse weg over-land is trouwens al iets minder duivels geworden sinds 2 jaar
groeten en veel ' plezier ' :!:
henk .
je kunt ook om bkk te ontwijken een bus pakken direkt naar via chonburi en dan chachoengsao en dan met de trein van daaruit naar aranyapratet .
alles zeer tijdrovend . met meerdere personen kun je beter een busje/van met driver huren zodat je na 3 uur rijden 's morgens vroeg al aan de grens staat en meteen verder kunt reizen naar siep-reap of battambang .
de duivelse weg over-land is trouwens al iets minder duivels geworden sinds 2 jaar

groeten en veel ' plezier ' :!:
henk .
live and let live !
-
- Volwaardig lid
inderdaad en vooral erg plezant omdat al die minibusjes uit bkk , pattaya en rayong ongeveer tegelijkertijd met de ochtendtrein aan de grens bij aran aankomen :-) kun je dus zalig kletsen met al die lui tijdens het staan wachten in die lange rij waar ze het visum verstrekken :-Dpong schreef:dat hoeft natuurlijk allemaal niet zo moeilijl:
gewoon dag tevoren seat in minibus reserveren, direkt naar de border. elke dag, en elk hotel/guesthse/reisburo doet dat, pick-up at your place.
natuurlijk niet zo'n ramp als je enkel meteen weer rechtsomkeer wilt maken om een nieuw thai-visum te krijgen .
maar wil je nog naar siem-reap of battambang verder reizen , dan geef ik je de goedgemeende raad om te proberen rond 8 uur aan de grens te staan zodat je meteen ' aan de beurt bent ' :-) en tevens om tijdens je doorreis niet te veel ' tegenliggers ' te hebben gedurende het begin van het traject naar je bestemming .
have fun

live and let live !