Onze reis, wie heeft tips!??

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ingrid358
komt net kijken
komt net kijken

Onze reis, wie heeft tips!??

#1 Bericht door ingrid358 » donderdag 26 oktober 2006, 12:06

Wij gaan binnenkort 3 weken backpacken door thailand.
We beginnen 2 dagen in BKK en willen dan richting Kanchanaburi en vervolgens ook de Erawan watervallen gaan zien.
Dan zakken we weer naar benden naar de eilanden!
Eerst Koh Phi Phi en Krabi en dan naar Koh Phangan (evt halve moon, weet iemand wanneer dat is??) en dan Koh Samui, maar over de laatste hoor ik wat "neg" berichten... Niet aan te raden als laatste eiland.

Wat wij zoeken is gezellige boomhutjes op het strand, leuke feestjes op het strand, en mooie natuur en strand uiteraard, maar soms ook wel die heerlijke rust (lekker lastig, haha!)

Alvast onwijs bedankt voor het meedenken!! :lol:

Mart
Erelid
Erelid

#2 Bericht door Mart » donderdag 26 oktober 2006, 18:10

Goed plan, gewoon doen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

davenuman
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Onze reis, wie heeft tips!??

#3 Bericht door davenuman » donderdag 26 oktober 2006, 20:04

ingrid358 schreef:Eerst Koh Phi Phi en Krabi en dan naar Koh Phangan (evt halve moon, weet iemand wanneer dat is??) en dan Koh Samui, maar over de laatste hoor ik wat "neg" berichten... Niet aan te raden als laatste eiland.
Wat voor negatieve berichten hoor je dan precies over Samui ?! Ben erg benieuwd....ik persoonlijk vind het een heerlijk eiland.
Ao Nang (Krabi) is ook erg leuk, neem vanaf Ao Nang Beach ook vooral eens een bootje naar Railay Beach of Phra Nang Beach !

pietk
Expat
Expat

#4 Bericht door pietk » vrijdag 27 oktober 2006, 00:53

Als je doet zoals gepland, zal het jullie goed gaan bevallen. Ik weet niet wat er met Samui mis is, maar smaken verschillen en ik zou toch eerst met eigen ogen wilen kijken. Tot nog toe zijn er meer positieve dan negatieve reacties op Samui.
En inderdaad zoals Dave zegt vanaf Ao Nang naar Railay Beach. Kan je alleen per boot komen en is fantastisch.

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door ingrid358 » maandag 30 oktober 2006, 10:48

ik hoorde dat als je in Kho Phi Phi en Krabi geweest was dat dan Koh Samui heel erg tegenviel... Net Lloret de Mar (horen zeggen he)
Maar wat mijn plan dan is is eerst naar samui en koh phan nang en dan phiphi en krabi en met de boot naar dat strand kunnen we zeker doen!!
We gaan sowieso vanuit bangkok weer met de trein naar Sarut thani en van daar verder!
Heb er onwijs zin in!
Ik heb al wat Thaise bath besteld en verder neem ik euro's mee... handig wel he??

pietk
Expat
Expat

#6 Bericht door pietk » maandag 30 oktober 2006, 11:16

Phi phi en Krabi zijn anders dan Samui. Maar de ervaring zal leren wat jullie het leukste vinden, smaken verschillen.
Thai Bath haal je hier zo uit de flappentap met je Nederlandse pas en een paar euro's achter de hand is geen probleem. Maar je kan nagenoeg overal geld uit de muur halen en dat begint al op het vliegveld.
Bestellen in Nederland is meestal erg duur t.o.v de geldende koers.

alvast een heel goede reis.

Pietk

khonkaen
Erelid
Erelid

#7 Bericht door khonkaen » dinsdag 31 oktober 2006, 04:34

wij hebben 7 jaar op samui gewoond en zijn 2 1/2 jaar geleden verhuisd naar khonkaen in isaan... omdat samui op benidorm begon te lijken.... het zou best kunnen dat het nu op lloret de mar lijkt...
nou ja, ieder zijn meug , er valt iig genoeg te beleven en als je de weg weet zijn er nog stille strandjes te vinden...
trouwens alle bekende eilanden worden door toeristen overspoeld , behalve koh k ut , waar het vochtig en warm is met weinig begroeiing.. maar daar zijn weer veel vieze ouwe mannetjes..
het is overal wat...
voor de paradijs eilandjes ben je 15 jaar te laat...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”