terug naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#16 Bericht door jumbo » woensdag 25 oktober 2006, 01:58

Ben schreef:
dutch schreef:Onteigening gebeurt (overigens net als in Holland).
Er is vaak wel het een en ander aan de hand met de landcertificaten in Thailand.
Als er problemen zijn is het toch het beste om een Thaise advocaat in handen te nemen.

Ik denk dat je vragen , te veel andere vragen oproepen.Er is te weinig bekend van je prive omstandigheden.

Onteigening is zeker mogelijk maar dat ligt aan de eigenaar of die nu het land uit is of niet het gaat erom wat er met het land gebeurt is.
Als er na een bepaalde tijd niets mee gedaan wordt door de eigenaar
en dit betekend visueel, kan de overheid het land terug nemen vorderen

Dit zijn geen enge verhalen het is de wet .
Zal mij benieuwen of ze Thaksin ook zo aanpakken??
Is het criteria hier wat er met het land gebeurt is. en due niet de gemoedstoestand of status (nationaliteit) van de eigenaar??
Dan kunnen ze half Thailand, inclusief landgoederen in bezit van de koninklijke familie, wel gaan terugvorderen.....
Ben, ik denk toch dat er andere of meerdere criteria aan ten grondslag liggen...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

#17 Bericht door Gast » woensdag 25 oktober 2006, 10:27

jumbo schreef:
Ben schreef:
dutch schreef:Onteigening gebeurt (overigens net als in Holland).
Er is vaak wel het een en ander aan de hand met de landcertificaten in Thailand.
Als er problemen zijn is het toch het beste om een Thaise advocaat in handen te nemen.

Ik denk dat je vragen , te veel andere vragen oproepen.Er is te weinig bekend van je prive omstandigheden.

Onteigening is zeker mogelijk maar dat ligt aan de eigenaar of die nu het land uit is of niet het gaat erom wat er met het land gebeurt is.
Als er na een bepaalde tijd niets mee gedaan wordt door de eigenaar
en dit betekend visueel, kan de overheid het land terug nemen vorderen

Dit zijn geen enge verhalen het is de wet .
Zal mij benieuwen of ze Thaksin ook zo aanpakken??
Is het criteria hier wat er met het land gebeurt is. en due niet de gemoedstoestand of status (nationaliteit) van de eigenaar??
Dan kunnen ze half Thailand, inclusief landgoederen in bezit van de koninklijke familie, wel gaan terugvorderen.....
Ben, ik denk toch dat er andere of meerdere criteria aan ten grondslag liggen...

J



Een geboren Thai ook een Mix, krijgt als hij geboren wordt een nr dit zal hij levenslang behouden .
Vanaf 15 jaar kan hij een Thaise ID kaart krijgen en daarmee ook een Thais paspoort .

In nederland heeft men meerdere identiteits bewijzen om te tonen
Paspoort ID kaart Rijbewijs ed, maar net waarvoor men gekozen heeft .

in Thailand is voor de Thai maar een ding geldig zijn ID kaart .
men vraagt een Thai nooit naar zijn paspoort om zich te identificeren.

Gaat een thaise burger zijn land uit en trouwt bv in Nederland
heeft hij tot nu toe 2 mogelijk heden Nederlandse ID kaart en thais paspoort zijnThaise identiteitskaart behoud hij/zij.

Wel als nu de nederlandse regering besluit voor een nationaliteit is dat leuk maar voor een thai veranderd er eigenlijk weinig .

Als men in Nederland zegt oke hier heb je een Nederlands paspoort je bent tot Nederlander geneutraliseert en we vershuren je Thaise paspoort en Knippen je Thaise ID kaart stuk hoeft de Tahi zich geen zorgen te maken .

Als de Thai dan op dat moment Nederlands staatsburger terug wil naar Thailand kan hij gewoon gaan ook al kan hij/zij op dat moment niet aantonen Dat hij Thai is, wel een Nederlands staatburger mag 30 dagen in Thailand verblijven in de tussen tijd terug naar geboorte plaats en op Amphur een nieuwe ID kaart hale,n Hij /zij blijft wel tot een Etnische groep horen omdat hij/zij Nederlander is maar met die ID kaart weer alle rechten en plichten verkrijgen net als elke Thai omdat hij/zij een uniek Thais geboorte nr heeft .

Een 100% NederThai , en een bevoorrecht mens Niemand zal hem/haar vragen naar Nationaliteit dat intreseerd niet hij/zij is een Nederlandse burger met alle Thaise privileges.

Over land bezittingen als men het chanot bezit voordat men neutraliceerde tot een ander staatsschap en de jaarlijkse belasting netjes betaald heeft kan nooit en niemand dit land tot zich eigenen.


wel echter komen veel gekke dingen voor met grondbezit meerdere namen op chanot familie erven en noem maar op, daar zal door de rechter bepaald worden wie de eigenlijke eigenaar is .

Over het visuele wat ik schreef heeft meer met bebouwing te maken
net als de vergunningen in Nederland daar zit ook een tijdslimit aan .
Ook dit is in Thailand heeft men grond en vergunning om er iets te bouwen .
En en start met bouwen en stop in tussentijd en er gebeurd na 10 jaar niets kan het gebeuren dat men dit grondstuk onteigenen . en ik benadruk kan .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#18 Bericht door Ben » woensdag 25 oktober 2006, 10:30

Anonymous schreef:
jumbo schreef:
Ben schreef:
Onteigening is zeker mogelijk maar dat ligt aan de eigenaar of die nu het land uit is of niet het gaat erom wat er met het land gebeurt is.
Als er na een bepaalde tijd niets mee gedaan wordt door de eigenaar
en dit betekend visueel, kan de overheid het land terug nemen vorderen

Dit zijn geen enge verhalen het is de wet .



Zal mij benieuwen of ze Thaksin ook zo aanpakken??
Is het criteria hier wat er met het land gebeurt is. en due niet de gemoedstoestand of status (nationaliteit) van de eigenaar??
Dan kunnen ze half Thailand, inclusief landgoederen in bezit van de koninklijke familie, wel gaan terugvorderen.....
Ben, ik denk toch dat er andere of meerdere criteria aan ten grondslag liggen...

J



Een geboren Thai ook een Mix, krijgt als hij geboren wordt een nr dit zal hij levenslang behouden .
Vanaf 15 jaar kan hij een Thaise ID kaart krijgen en daarmee ook een Thais paspoort .

In nederland heeft men meerdere identiteits bewijzen om te tonen
Paspoort ID kaart Rijbewijs ed, maar net waarvoor men gekozen heeft .

in Thailand is voor de Thai maar een ding geldig zijn ID kaart .
men vraagt een Thai nooit naar zijn paspoort om zich te identificeren.

Gaat een thaise burger zijn land uit en trouwt bv in Nederland
heeft hij tot nu toe 2 mogelijk heden Nederlandse ID kaart en thais paspoort zijnThaise identiteitskaart behoud hij/zij.

Wel als nu de nederlandse regering besluit voor een nationaliteit is dat leuk maar voor een thai veranderd er eigenlijk weinig .

Als men in Nederland zegt oke hier heb je een Nederlands paspoort je bent tot Nederlander geneutraliseert en we vershuren je Thaise paspoort en Knippen je Thaise ID kaart stuk hoeft de Tahi zich geen zorgen te maken .

Als de Thai dan op dat moment Nederlands staatsburger terug wil naar Thailand kan hij gewoon gaan ook al kan hij/zij op dat moment niet aantonen Dat hij Thai is, wel een Nederlands staatburger mag 30 dagen in Thailand verblijven in de tussen tijd terug naar geboorte plaats en op Amphur een nieuwe ID kaart hale,n Hij /zij blijft wel tot een Etnische groep horen omdat hij/zij Nederlander is maar met die ID kaart weer alle rechten en plichten verkrijgen net als elke Thai omdat hij/zij een uniek Thais geboorte nr heeft .

Een 100% NederThai , en een bevoorrecht mens Niemand zal hem/haar vragen naar Nationaliteit dat intreseerd niet hij/zij is een Nederlandse burger met alle Thaise privileges.

Over land bezittingen als men het chanot bezit voordat men neutraliceerde tot een ander staatsschap en de jaarlijkse belasting netjes betaald heeft kan nooit en niemand dit land tot zich eigenen.


wel echter komen veel gekke dingen voor met grondbezit meerdere namen op chanot familie erven en noem maar op, daar zal door de rechter bepaald worden wie de eigenlijke eigenaar is .

Over het visuele wat ik schreef heeft meer met bebouwing te maken
net als de vergunningen in Nederland daar zit ook een tijdslimit aan .
Ook dit is in Thailand heeft men grond en vergunning om er iets te bouwen .
En en start met bouwen en stop in tussentijd en er gebeurd na 10 jaar niets kan het gebeuren dat men dit grondstuk onteigenen . en ik benadruk kan .
Oeps daar ging wat mis die GAST was ik Gr Ben

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#19 Bericht door jumbo » donderdag 26 oktober 2006, 02:18

Ben schreef:
Anonymous schreef:
jumbo schreef:


Zal mij benieuwen of ze Thaksin ook zo aanpakken??
Is het criteria hier wat er met het land gebeurt is. en due niet de gemoedstoestand of status (nationaliteit) van de eigenaar??
Dan kunnen ze half Thailand, inclusief landgoederen in bezit van de koninklijke familie, wel gaan terugvorderen.....
Ben, ik denk toch dat er andere of meerdere criteria aan ten grondslag liggen...

J



Een geboren Thai ook een Mix, krijgt als hij geboren wordt een nr dit zal hij levenslang behouden .
Vanaf 15 jaar kan hij een Thaise ID kaart krijgen en daarmee ook een Thais paspoort .

In nederland heeft men meerdere identiteits bewijzen om te tonen
Paspoort ID kaart Rijbewijs ed, maar net waarvoor men gekozen heeft .

in Thailand is voor de Thai maar een ding geldig zijn ID kaart .
men vraagt een Thai nooit naar zijn paspoort om zich te identificeren.

Gaat een thaise burger zijn land uit en trouwt bv in Nederland
heeft hij tot nu toe 2 mogelijk heden Nederlandse ID kaart en thais paspoort zijnThaise identiteitskaart behoud hij/zij.

Wel als nu de nederlandse regering besluit voor een nationaliteit is dat leuk maar voor een thai veranderd er eigenlijk weinig .

Als men in Nederland zegt oke hier heb je een Nederlands paspoort je bent tot Nederlander geneutraliseert en we vershuren je Thaise paspoort en Knippen je Thaise ID kaart stuk hoeft de Tahi zich geen zorgen te maken .

Als de Thai dan op dat moment Nederlands staatsburger terug wil naar Thailand kan hij gewoon gaan ook al kan hij/zij op dat moment niet aantonen Dat hij Thai is, wel een Nederlands staatburger mag 30 dagen in Thailand verblijven in de tussen tijd terug naar geboorte plaats en op Amphur een nieuwe ID kaart hale,n Hij /zij blijft wel tot een Etnische groep horen omdat hij/zij Nederlander is maar met die ID kaart weer alle rechten en plichten verkrijgen net als elke Thai omdat hij/zij een uniek Thais geboorte nr heeft .

Een 100% NederThai , en een bevoorrecht mens Niemand zal hem/haar vragen naar Nationaliteit dat intreseerd niet hij/zij is een Nederlandse burger met alle Thaise privileges.

Over land bezittingen als men het chanot bezit voordat men neutraliceerde tot een ander staatsschap en de jaarlijkse belasting netjes betaald heeft kan nooit en niemand dit land tot zich eigenen.


wel echter komen veel gekke dingen voor met grondbezit meerdere namen op chanot familie erven en noem maar op, daar zal door de rechter bepaald worden wie de eigenlijke eigenaar is .

Over het visuele wat ik schreef heeft meer met bebouwing te maken
net als de vergunningen in Nederland daar zit ook een tijdslimit aan .
Ook dit is in Thailand heeft men grond en vergunning om er iets te bouwen .
En en start met bouwen en stop in tussentijd en er gebeurd na 10 jaar niets kan het gebeuren dat men dit grondstuk onteigenen . en ik benadruk kan .
Oeps daar ging wat mis die GAST was ik Gr Ben
Ben, dank je vrouw voor de toelichting :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#20 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 04:32

Is al gebeurd. youre welcome mai pen rai. :lol:

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#21 Bericht door ed2000 » donderdag 26 oktober 2006, 11:15

bij naturalisatie tot nederlander is het op dit moment zo dat je afstand moet doen van je thaise nationaliteit. uizondering hierop is als ten tijde van je aanvraag getrouwd ben met een nederlander. (zijn nog een paar andere uitzonderingen zie hiervoor http://www.ind.nl) wat wel belangrijk is dat je gelijk bij je aanvraag aangeeft dat je geen afstand wil doen van je thaise nationaliteit omdat je getrouwd ben met een nederlander (of wat voor reden dan ook). ook moet je niet je verklaring tot afstand op het gemeentehuis tekenen ten tijde van je aanvraag.

doe je dit niet dan ben je verplicht alsnog afstand te doen van je thaise nationaliteit bij de thaise ambassade. De IND verwacht dat jij een copie van de thaise staatscourant laat zijn waarin staat dat je afstand heb gedaan van je thaise nationaliteit. voorheen nam de thaise ambassade je paspoort in en gaf een verklaring dat je geen thais paspoort meer heb, maar dit wordt niet meer geaccepteerd.

Ben hier zelf mee weg gekomen door fouten die de IND / gemeente hebben gemaakt.

door de eisen die de IND nu steld moet je dus de officiele weg volgen en dus bij de thiase ambassade afstand doen. voordat daadwerkelijk afstand heb gedaan kan dit wel een 1 jaar tot 2 jaar duren volgens ambassade personeel.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#22 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 12:06

ed2000 schreef:bij naturalisatie tot nederlander is het op dit moment zo dat je afstand moet doen van je thaise nationaliteit. uizondering hierop is als ten tijde van je aanvraag getrouwd ben met een nederlander. (zijn nog een paar andere uitzonderingen zie hiervoor http://www.ind.nl) wat wel belangrijk is dat je gelijk bij je aanvraag aangeeft dat je geen afstand wil doen van je thaise nationaliteit omdat je getrouwd ben met een nederlander (of wat voor reden dan ook). ook moet je niet je verklaring tot afstand op het gemeentehuis tekenen ten tijde van je aanvraag.

doe je dit niet dan ben je verplicht alsnog afstand te doen van je thaise nationaliteit bij de thaise ambassade. De IND verwacht dat jij een copie van de thaise staatscourant laat zijn waarin staat dat je afstand heb gedaan van je thaise nationaliteit. voorheen nam de thaise ambassade je paspoort in en gaf een verklaring dat je geen thais paspoort meer heb, maar dit wordt niet meer geaccepteerd.



Ben hier zelf mee weg gekomen door fouten die de IND / gemeente hebben gemaakt.

door de eisen die de IND nu steld moet je dus de officiele weg volgen en dus bij de thiase ambassade afstand doen. voordat daadwerkelijk afstand heb gedaan kan dit wel een 1 jaar tot 2 jaar duren volgens ambassade personeel.
Bedankt Ed Deze hadden wij inderdaad nog niet gelezen dit is inderdaad de laatste ontwikkeling.
Maar als ik goed lees hoeft een Thaise met een Nederlander gehuwd dit helemaal niet te doen , zie uitzonderingen.

We Zullen in de komende week proberen uit te zoeken in hoe verre de Thai evt zijn of alle rechten hier evt verliest of zelf weer terug kan krijgen , na het plubliceren .

Gefeliciteerd met de fouten die ze daar gemaakt hebben lucky :lol:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#23 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 12:43

Ben schreef:
ed2000 schreef:bij naturalisatie tot nederlander is het op dit moment zo dat je afstand moet doen van je thaise nationaliteit. uizondering hierop is als ten tijde van je aanvraag getrouwd ben met een nederlander. (zijn nog een paar andere uitzonderingen zie hiervoor http://www.ind.nl) wat wel belangrijk is dat je gelijk bij je aanvraag aangeeft dat je geen afstand wil doen van je thaise nationaliteit omdat je getrouwd ben met een nederlander (of wat voor reden dan ook). ook moet je niet je verklaring tot afstand op het gemeentehuis tekenen ten tijde van je aanvraag.

doe je dit niet dan ben je verplicht alsnog afstand te doen van je thaise nationaliteit bij de thaise ambassade. De IND verwacht dat jij een copie van de thaise staatscourant laat zijn waarin staat dat je afstand heb gedaan van je thaise nationaliteit. voorheen nam de thaise ambassade je paspoort in en gaf een verklaring dat je geen thais paspoort meer heb, maar dit wordt niet meer geaccepteerd.



Ben hier zelf mee weg gekomen door fouten die de IND / gemeente hebben gemaakt.

door de eisen die de IND nu steld moet je dus de officiele weg volgen en dus bij de thiase ambassade afstand doen. voordat daadwerkelijk afstand heb gedaan kan dit wel een 1 jaar tot 2 jaar duren volgens ambassade personeel.
Bedankt Ed Deze hadden wij inderdaad nog niet gelezen dit is inderdaad de laatste ontwikkeling.
Maar als ik goed lees hoeft een Thaise met een Nederlander gehuwd dit helemaal niet te doen , zie uitzonderingen.

We Zullen in de komende week proberen uit te zoeken in hoe verre de Thai evt zijn of alle rechten hier evt verliest of zelf weer terug kan krijgen , na het plubliceren .

Gefeliciteerd met de fouten die ze daar gemaakt hebben lucky :lol:

Nu wordt mij de vraag gesteld waarom zou een Thai zijn Nationaliteit opgeven om een Nederlands paspoort te verkrijgen .

Men kan toch elke 5 jaar de verblijfsvergunning verlengen en kan men in Nederland blijven en bezit men nog alle Thaise previleges .

Ik geef mijn Nationaliteit ook niet op en verblijf in Thailand en verleng elk jaar mijn NON O Visa.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#24 Bericht door Jim » donderdag 26 oktober 2006, 14:05

om te verkomen dat als de relatie met de nederlander over is dat je dan niet met kop en kont op de deportatie trein wordt gezet misschien? ;)

iig kan je dan langer dan 6 maanden buiten europa verblijven zonder dat je het recht tot toegang tot de EU verliest.
dat is toch wel een heel groot voordeel.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#25 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 15:27

Jim schreef:om te verkomen dat als de relatie met de nederlander over is dat je dan niet met kop en kont op de deportatie trein wordt gezet misschien? ;)

iig kan je dan langer dan 6 maanden buiten europa verblijven zonder dat je het recht tot toegang tot de EU verliest.
dat is toch wel een heel groot voordeel.

De laaste kan ik wel een beetje volgen maar ze kunnen ook een visa aanvragen .

Maar dat eerste dat snap ik verrekte goed maar in 90 %van de gevallen wordt de relatie door de Thai verbroken omdat het gras ergens anders
groener is en dat is heel gemakkelijk te realiseren met een Nederlands

paspoort met een verblijfsvergunning wordt dat al weer lastiger.

Daarom zou ik tegen verdonk zeggen oke trouwen mogelijk dan kan je hier blijven is de liefde over en komt er een scheiding ga dan maar terug
dat zou een betere regeling zijn alleen ter bescherming van de Nederlandse man want laten we wel wezen een heel groot aantal is erop uit om dit te realiseren . met niets gekomen en met niets terug lijk mij wel zo eerlijk je kan iemand wel voor het hoofd kijken maar niet erin .

En degene die nu gaan zeggen dat het niet zo is hebben een flinke pak boter op hun hoofd :wink:
Laatst gewijzigd door Ben op donderdag 26 oktober 2006, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#26 Bericht door Jim » donderdag 26 oktober 2006, 15:46

> ze kunnen ook een visa aanvragen .

yup, je moet dan opnieuw een mvv aanvragen (830 euro) en dus het inburgeringsexamen op de ambassade in bangkok weer doen (400 euro).
de referent in nederland moet dan weer aan de inkomenseisen voldoen en je moet in nederland weer een vtv aanvragen (190 euro).
het eerste jaar mag je dan natuurlijk niet werken (????? euro).
ook moet je weer alle documenten met legalisaties en vertalingen gaan regelen.

je kan natuurlijk zeggen, gewoon zorgen dat je binnen de 180 dagen weer terug bent.
maar ja, je bent toch geen tbs-er met meldplicht oid ;)

gewoon 2 paspoorten is een stuk makkelijker en ik heb eigenlijk niemand nog een goed argument zien aandragen waarom dat nou zo'n groot probleem is.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#27 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 16:08

Jim schreef:> ze kunnen ook een visa aanvragen .

yup, je moet dan opnieuw een mvv aanvragen (830 euro) en dus het inburgeringsexamen op de ambassade in bangkok weer doen (400 euro).
de referent in nederland moet dan weer aan de inkomenseisen voldoen en je moet in nederland weer een vtv aanvragen (190 euro).
het eerste jaar mag je dan natuurlijk niet werken (????? euro).
ook moet je weer alle documenten met legalisaties en vertalingen gaan regelen.

je kan natuurlijk zeggen, gewoon zorgen dat je binnen de 180 dagen weer terug bent.
maar ja, je bent toch geen tbs-er met meldplicht oid ;)

gewoon 2 paspoorten is een stuk makkelijker en ik heb eigenlijk niemand nog een goed argument zien aandragen waarom dat nou zo'n groot probleem is.
Ja lekker makkelijk 6 maanden Thailand en dan 6 maanden Nederland
ik ken er inderdaad een paar die dat doen en manlief in Nederland moet het bekostigen en accepteren en soms mag hij ook een maand mee,en anders pech gehad dan ben ik wegvoor jou 10 anderen .

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#28 Bericht door Jim » donderdag 26 oktober 2006, 18:30

mwah, ik had het iets anders in m'n hoofd.

een sabbatical van een jaartje en lekker met vrouwlief met m'n kont op 't strand op phuket ;)
of een jaartje werken in mexico en dan terug kunnen komen zonder vrouwlief achter te moeten laten :)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#29 Bericht door Ben » donderdag 26 oktober 2006, 18:34

Jim schreef:mwah, ik had het iets anders in m'n hoofd.

een sabbatical van een jaartje en lekker met vrouwlief met m'n kont op 't strand op phuket ;)
of een jaartje werken in mexico en dan terug kunnen komen zonder vrouwlief achter te moeten laten :)
Mwa ben blij dat ik in Thailand woon :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”