naar Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeflien
komt net kijken
komt net kijken

naar Kanchanaburi

#1 Bericht door eeflien » woensdag 25 oktober 2006, 09:19

Hello,

Binnen een goeie maand vertrekken we eindelijk naar Thailand. Bij aankomst in Bangkok willen we direct naar Kanchanaburi. Na de lange vlucht, willen we zo min mogelijk sukkelen (en aangezien we allemaal wat sukkels zijn op het gebied van de weg vinden…) om op onze eerste bestemming te komen. Vandaar deze vraag:

Op de site thailandvoorbeginners las ik dat je bij aankomst in de (nieuwe) luchthaven een shuttle express kan nemen die je naar het PTC (passenger transport centrum) brengt. Van daaruit kan je onder andere bussen nemen naar het centrum en andere delen van de provincie. Nu vraag ik me af of er iemand hier al gebruik van gemaakt heeft en weet of er daar ook bussen staan die rechtstreeks naar Kanchanaburi rijden? Als we zo kunnen vermijden dat we eerst naar Bangkok centrum moeten om onze bus te vinden, zou dit wel handig zijn.

Thanx!
Thailand, here we come!

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring

#2 Bericht door ed2000 » donderdag 26 oktober 2006, 10:55

als je niet wil sukkelen en gelijk zo snel mogelijk door wil gaan, zou ik een taxi nemen.

goed de prijs afspreken als je in taxi stapt.

Ik denk dat je dit ongeveer 2000 baht kost. 2 jaar geleden vanaf oude vliegveld was het dacht ik iets van 1500-1700 baht.

veel plezier in thailand

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » donderdag 26 oktober 2006, 18:04

Vanaf de luchthaven is er GEEN directe verbinding naar Kanchanaburi, dus eerst met de bus naar SAI TAI, vervolgens met een bus naar Petchaburi ( Cha-am ) en daar een bus naar Kanchanaburi.

Het is dus een gesukkel 8)

Inderdaad een taxi is een goede optie, alleen de prijzen die genoemd zijn is verleden tijd, kost tegnwoordig IETS MEER :!:

Reistijd bus/bus/bus =lang
Reistijd taxi, ca 2 uur.

Een fijne vakantie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

eeflien
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door eeflien » vrijdag 27 oktober 2006, 08:29

oei, inderdaad toch een gesukkel!
Taxi misschien de beste oplossing en aangezien we met 4 zijn, kunnen de kosten nog meevallen.

Bedankt voor de antwoorden!

grts

pong

Mart is GEEN expert

#5 Bericht door pong » maandag 30 oktober 2006, 02:41

zoals zijn betitelin zegt.
bus 556 rijdt in ongeveer 1 ur-75 min direct vanaf het busstation airport naar sai thai (opgelet; later dit jaar kom er een NIEUWE SaiThai!!)
nix nodig naar phetburi, DIREKTE bussen nar Kan rijden tenminste 6x per uur: keuze uit de blauw witte 1e klas en de met stops lokle. ook me AC, wit/oranje. Laatste bus rond 20.00 af BKK

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door ingrid358 » maandag 30 oktober 2006, 10:54

dus eerst met de bus naar SAI TAI (is dat in Bangkok?? misschien een stomme vraag, maar wij zijn ook in BKK en willen ook naar Kan, vervolgens met een bus naar Petchaburi ( Cha-am ) en daar een bus naar Kanchanaburi?
Hoeveel tijd neemt dit in totaal in beslag, dus hoe laat moeten we uit BKK weg.. Gezien wij de floating hotels in Kan nog moeten regelen. Wat is meer gaaf om in Kan te overnachten? Die drijvende hotals daar wil ik ZEKER naartoe maar als dat vol is wat is dan de optie??

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door ingrid358 » maandag 30 oktober 2006, 10:54

dus eerst met de bus naar SAI TAI (is dat in Bangkok?? misschien een stomme vraag, maar wij zijn ook in BKK en willen ook naar Kan, vervolgens met een bus naar Petchaburi ( Cha-am ) en daar een bus naar Kanchanaburi?
Hoeveel tijd neemt dit in totaal in beslag, dus hoe laat moeten we uit BKK weg.. Gezien wij de floating hotels in Kan nog moeten regelen. Wat is meer gaaf om in Kan te overnachten? Die drijvende hotals daar wil ik ZEKER naartoe maar als dat vol is wat is dan de optie??

eeflien
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door eeflien » dinsdag 31 oktober 2006, 09:00

Bedankt Pong! Zeer handige info!

Als ik het goed voor heb, is Sai Tai het Zuidelijke busstation van Bangkok.

grts,
eeflien

Nonje

Kanchanaburi

#9 Bericht door Nonje » dinsdag 31 oktober 2006, 12:07

Je kunt je als je vroeg aankomt op het vliegveld ook een taxi nemen naar het treinstation Bangkok-Noi... Hier vertrekt om 07.30 en 13.30 uur een trein richting kanchanaburi... Kosten zijn 25 bath pp... De trein reis duurt ongeveer 3 uurtjes, maar is wel een hele ervaring...

pong

#10 Bericht door pong » zondag 05 november 2006, 05:22

Sai Thai= (de zuidelijke weg)= de BKKse naam voor het busstation richting zuiden, thans aan de Chao praya en de nakorn Chaisri Road.
de TREINEN hebben ANDERE vertrekken gekregen en de OCHtend trein kost nu 100 baht voor farang= special car. OOk het STATION is van plaats veranderd en NIET waar elke reisgids zegt dat die is! (=was!), of een reis op harde houten banken met sreewende Grieken die naar de Watervallen/River Kwai-deathbridge in kanburi gaan nu zo'n leuke belevenis is na 12 uur vliegen+jetlag??
Tussen ELK koppel grotere plaatsen en ELKE provinciestad vanaf BKK is een DIRECTE freqeunte lokale bus. In de direkte omgeving hier van BKK meest 4-6 xper UUR, tot het donker wordt. Van Kan naar Peth: OVERstappen in RATCHAburi, en door naar Hua HIn; nog eens in Phet (leuke plaats trouwens) OF 1 maal en via nakorn pathom reizen) ik realiseer me nu ook dat advies van Mart nog stommer was, omdat er zelfs geen bus kan-Phet is!

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » maandag 06 november 2006, 17:05

Geachte heer PONG,

Als U persoonlijk gaat worden, wil ik graag persoonlijk kennis maken met U. U gaat iets te ver.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”