Fijn dat er zo'n bord bestaat, hulde
Ik heb een vraag over welke visum ik het beste kan regelen en hoe ik dit het beste kan doen.
We gaan 11 december vanaf Nieuw Zeeland naar Singapore en trekken zo vanuit Singapore naar Thailand per trein. Dan willen we 2 maanden visum aanvragen voor Thailand. Die zitten we uit en vervolgens trekken we weer terug richting Singapore. (Misschien komen we wel weer voor 30 dagen terug, kan dat?) Gezien het feit dat we in Leeuwarden wonen vragen we ons af of het visum meteen klaar is als we er langs gaan, of dat we terug moeten komen om het op te halen. Of is het beter om een visumdienst in te schakelen? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor uw hulp,
vr. groet,
Dennis
Reis Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- pietk
- Expat
Dennis, Bij het consulaat in Amsterdam kan je meestal wachten op je visum. Zelf heb ik 1 maal meegemaakt dat de mevrouw die tekenbevoegd is, even niet aanwezig was. Paar uurtjes de stad in, maar wel dezelfde dag klaar.
Je kan altijd vooraf even bellen, nummer staat wel op hum website, even googelen.
Vanuit Leeuwarden naar Amsterdam hoeft geen probleem te zijn, 1,5 tot 2 uur rijden.
Vraag daar voor de zekerheid ook even hoe dat zit met julie tweede bezoek. De regels zijn sinds kort veranderd en daar moeten ze het weten.
Volgens mij kunnen julle Thailand gewoon bezoeken zonder speciaal visum, als jullie niet langer dan 30 dagen blijven, maar vraag dit voor de zekerheid even na.
In het luwarders segge su tot kiekes.

Je kan altijd vooraf even bellen, nummer staat wel op hum website, even googelen.
Vanuit Leeuwarden naar Amsterdam hoeft geen probleem te zijn, 1,5 tot 2 uur rijden.
Vraag daar voor de zekerheid ook even hoe dat zit met julie tweede bezoek. De regels zijn sinds kort veranderd en daar moeten ze het weten.
Volgens mij kunnen julle Thailand gewoon bezoeken zonder speciaal visum, als jullie niet langer dan 30 dagen blijven, maar vraag dit voor de zekerheid even na.
In het luwarders segge su tot kiekes.

-
- Erelid
je hebt helemaal geen visum nodig...
als je thailand binnenkomt krijg je een stempel in je pas, dat je 30 dagen in het koninkrijk mag verblijven..
na 30 dagen 1x even naar de grens van een buurland overwippen, (een zogenaamde visarun) en je krijgt weer een stempel voor 30 dagen..
veel geluk,
willem, nederthai
als je thailand binnenkomt krijg je een stempel in je pas, dat je 30 dagen in het koninkrijk mag verblijven..
na 30 dagen 1x even naar de grens van een buurland overwippen, (een zogenaamde visarun) en je krijgt weer een stempel voor 30 dagen..
veel geluk,
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend