Brommertje huren?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Brommertje huren?
Wij gaan eind januari voor het eerst naar Thailand. Waarschijnlijke bestemmingen: de eilanden Koh Samui en Koh Pangan. Daarna mogelijk naar Krabi en omgeving.
Omdat op onze vakanties het tuffen op een brommertje één van onze grote genoegens is, de vraag of het op onze geplande bestemmingen uberhaupt mogelijk is om een scootertje te huren? Alle aanvullende tips over brommerhuur in Thailand zijn ook zeer welkom.
Groeten
Peter
Omdat op onze vakanties het tuffen op een brommertje één van onze grote genoegens is, de vraag of het op onze geplande bestemmingen uberhaupt mogelijk is om een scootertje te huren? Alle aanvullende tips over brommerhuur in Thailand zijn ook zeer welkom.
Groeten
Peter
- willem
- Volwaardig lid
zeker op koh samui lijkt het wel een nationale sport om een scooter{motorbike} te verhuren.je struikelt over de verhuurbedrijfjes,lijkt het.mischien is het verstandig om een international rijbewijs mee te nemen.en doe rustig aan,het woord verzekering hebben ze nog niet uitgevonden.farang is altijd fout.als je een beetje uitkijkt en niet raar doet met die scooter,kun je een leuke vakantie hebben.veel plezier.
vroeger komt nooit meer terug.
-
- Erelid
er wordt vaak naar je paspoort als onderpand gevraagd...
maar als je laatste bladzij van je pas leest, zie je dat het verboden is om je pas aan een brommerverhuurder af te geven.. een copie paspoort of een borgsom worden soms wel geaccepteerd..
als je een brommer (motosy) huurt kijk hem dan wel goed na of er geen beschadigingen aan zijn ..,. anders kan jij daarvoor betalen..
de prijs varieert van 150 thb per dag, tot 100 thb voor langere termijn..
verzekeren is wel mogelijk als je een internationaal motorrijbewijs hebt..
nog een waarschuwing , kleed je goed aan , spijkerbroek en spijkerjack met lange mouwen, dichte schoenen , want als je alleen in een kort broekje aantrekt en in een bocht onderuit gaat , kom je geschaafd in het ziekenhuis terecht..
rij ook niet harder dan 40... en hou afstand zodat je op tijd kan remmen.
zoals al eerder gezegd , houdt Samui het trieste record van de meeste dodelijke motorongelukken..
willem, nederthai
maar als je laatste bladzij van je pas leest, zie je dat het verboden is om je pas aan een brommerverhuurder af te geven.. een copie paspoort of een borgsom worden soms wel geaccepteerd..
als je een brommer (motosy) huurt kijk hem dan wel goed na of er geen beschadigingen aan zijn ..,. anders kan jij daarvoor betalen..
de prijs varieert van 150 thb per dag, tot 100 thb voor langere termijn..
verzekeren is wel mogelijk als je een internationaal motorrijbewijs hebt..
nog een waarschuwing , kleed je goed aan , spijkerbroek en spijkerjack met lange mouwen, dichte schoenen , want als je alleen in een kort broekje aantrekt en in een bocht onderuit gaat , kom je geschaafd in het ziekenhuis terecht..
rij ook niet harder dan 40... en hou afstand zodat je op tijd kan remmen.
zoals al eerder gezegd , houdt Samui het trieste record van de meeste dodelijke motorongelukken..
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
- jumbo
- Expat
Ik ben een maandj terug op Samui geweest en kan me voorstellen dat er daar veel ongelukken gebeuren.
Ik had zowel een motor (een serieuze motor geen motorcy) als een auto gehuurd en was blij da ik dat laatste ook had gedaan
De wegen zijn ronduit slecht en erg bochtig zodat er regematig thaise kamikazen op jouw weghelft aan komen razen en uitwijken op een toch al slechte weg is gewoong gevaarlijk.
Ik adviseer je als je tussen Chaweng en pawekg BoPhut blijft huur dan een motorcy , ga je verder weg neem dan een autootje, voldoende kleinere goedkope suzuki jeeps te koop.
Ik werd ook nog 'motionsick' van al die bochten en hellingen/dalen, burp, uiteraard was het bier van de avond ervoor wel een katalysator
J
Ik had zowel een motor (een serieuze motor geen motorcy) als een auto gehuurd en was blij da ik dat laatste ook had gedaan
De wegen zijn ronduit slecht en erg bochtig zodat er regematig thaise kamikazen op jouw weghelft aan komen razen en uitwijken op een toch al slechte weg is gewoong gevaarlijk.
Ik adviseer je als je tussen Chaweng en pawekg BoPhut blijft huur dan een motorcy , ga je verder weg neem dan een autootje, voldoende kleinere goedkope suzuki jeeps te koop.
Ik werd ook nog 'motionsick' van al die bochten en hellingen/dalen, burp, uiteraard was het bier van de avond ervoor wel een katalysator
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Ben
- Expat
Nee ik kreeg ze gisteren via mial van een kennis uit Chiang mai .jumbo schreef:En die foto;s heb je normaal op je PC staan Ben![]()
![]()
![]()
J
maar ze tonen nog maar eens hoe gevaarlijk het in sommige gebieden of plaatsen het kan zijn , vooral vrachtauto's zijn soms uiterst gevaarlijk
daar de chauffeurs nog al eens gedrogeerd zijn om maar door te kunnen rijden je gaf zelf ook al aan dat het link is .
Het risico dat het hier gebeurt is vele malen hoger dan in Nederland.
Op mijn pc staan veel schonere pic's dan dit

-
- komt net kijken
Brommertje huren nu vanaf 130 Baht/dag
Suzuki jeepje vanaf 700 Baht/dag (Lees het contract voor je tekent !!!!)
Deze zijn huidige prijzen op Samui.
Good luck en rij veilig (draag een helm)
Thaibel Asia
P.S. Mocht je hulp nodig hebben mag je ons altijd contacteren, wij wonen grotendeels van de tijd op Samui en helpen je graag verder. 8)
Suzuki jeepje vanaf 700 Baht/dag (Lees het contract voor je tekent !!!!)
Deze zijn huidige prijzen op Samui.
Good luck en rij veilig (draag een helm)
Thaibel Asia
P.S. Mocht je hulp nodig hebben mag je ons altijd contacteren, wij wonen grotendeels van de tijd op Samui en helpen je graag verder. 8)
"Your partner for finding a quality home in paradise."