mijn vraag is of iemand weet waar ik moet zijn om een trip te boeken die in thailand begint het gaat over de rivier mekong. ik weet niet of deze rivier ook zo heet in thailand. maar ik wil dus via deze rivier door laos naar cambodja naar vietnam. ik wil graag weten of dit mogelijk is en of iemand weet waar ik dit kan boeken of hier in nederland of in thailand
groetjes erika
trip via thailand naar laos , cambodja, vietnam door mekong
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Zeer veel ervaring
Je hebt het over "een trip die in Thailand begint" . Bedoel je hiermee dat er zo een trip bestaat, of is het iets wat je zelf hebt bedacht?
Of je het hele traject over de Mekong kan afreizen is namelijk afhankelijk van het seizoen.
In het regenseizoen staat het water in sommige gedeelten te hoog zodat het te gevaarlijk is wegens de stromingen. In het droge seizoen daarentegen, staat het water op bepaalde plaatsen te laag om bevaarbaar te zijn. En op andere plaatsen moet je je dan weer verlaten op de goodwill van schippers, mensen die een centje aan je willen verdienen of vrachtvervoer.
Je kan hoe dan ook al niet via de Mekong de grens over van Laos met Cambodja, dat moet je over land doen.
Of je het hele traject over de Mekong kan afreizen is namelijk afhankelijk van het seizoen.
In het regenseizoen staat het water in sommige gedeelten te hoog zodat het te gevaarlijk is wegens de stromingen. In het droge seizoen daarentegen, staat het water op bepaalde plaatsen te laag om bevaarbaar te zijn. En op andere plaatsen moet je je dan weer verlaten op de goodwill van schippers, mensen die een centje aan je willen verdienen of vrachtvervoer.
Je kan hoe dan ook al niet via de Mekong de grens over van Laos met Cambodja, dat moet je over land doen.