Aardige tips op route Bangkok-Surat Thani?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Aardige tips op route Bangkok-Surat Thani?
In februari voor de eerste keer naar Thailand. Na een paar dagen Bangkok willen we per trein naar het zuiden afzakken naar Surat Thani om van daaruit over te steken naar Ko Phangan.
Zitten in dubio of we dat traject non stop zullen doen of opdelen in twee of drie etappes.
Daarom onze vraag: zijn er op het traject Bangkok-Surat Thani goede redenen om tussentijds onze treinreis te onderbreken? We denken dan aan aardige, niet al te toeristische plaatsen of stranden die toch op of langs die route liggen. Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
Peter
Zitten in dubio of we dat traject non stop zullen doen of opdelen in twee of drie etappes.
Daarom onze vraag: zijn er op het traject Bangkok-Surat Thani goede redenen om tussentijds onze treinreis te onderbreken? We denken dan aan aardige, niet al te toeristische plaatsen of stranden die toch op of langs die route liggen. Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
Peter
-
- Expat
- Contacteer:
-
- komt net kijken
Hoi Peter, ik ga de 25ste okt. tot 22 nov. samen met mijn moeder van 78 en ik splits de reis ook op.
Ben zelf nooit in Chaam geweest, wel in Hua-hin en Chumpon. Naar Chumpon daar wil ik zeker naar terug, het stadje vind ik niet veel aan maar waar we zaten was echt een paradijsje, heel rustig en heerlijk eten , enz.
Lijkt me een goed plan, zo zie je ook wat meer vind ik. Succes.
Ben zelf nooit in Chaam geweest, wel in Hua-hin en Chumpon. Naar Chumpon daar wil ik zeker naar terug, het stadje vind ik niet veel aan maar waar we zaten was echt een paradijsje, heel rustig en heerlijk eten , enz.
Lijkt me een goed plan, zo zie je ook wat meer vind ik. Succes.
Gr. Hadassa
Ik huilde omdat ik geen schoenen had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
-
- Erelid
ik vind dat toch zo mooi van je Hadassa dat jij met je moeder naar thailand gaat... ik had dat ook wel willen doen, maar mijn moeder was een stuk ouder en niet meer zo goed bij de tijd... 'wat moet ik in Atjeh doen' sprak zij ' nee ga jij maar alleen jongetje'
Chumpon is ook voor mij altijd een tussenstop geweest , als wij met de auto van samui naar isaan gingen .. zowel op de heen- als terugreis..
en dat jij huilde omdat jij geen hoedje als beatrix had, tot jij iemand zag , die geen hoofd had.. getuigt ook van een sociale inslag...
ik wens jullie een plezierige vacantie en veel geluk,
willem, nederthai
Chumpon is ook voor mij altijd een tussenstop geweest , als wij met de auto van samui naar isaan gingen .. zowel op de heen- als terugreis..
en dat jij huilde omdat jij geen hoedje als beatrix had, tot jij iemand zag , die geen hoofd had.. getuigt ook van een sociale inslag...
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
-
- komt net kijken
Bedankt voor jullie reacties. Wij lezen op Internet nogal uiteenlopende dingen over Hua-Hin en Chaam. Iemand zulke positieve ervaringen en/of tips dat daar van de trein stappen voor ons een absolute must is? Zelfde vraag geldt eigenlijk voor Prachuap Kirikan.
En Hadassa waar zat je dan in Chumphon dat jouw bezwaren tegen het stadje wegvielen?
Wij zaten namelijk ook Chumphon te overwegen omdat je vandaar met een boot naar Koh Tao schijnt te kunnen en vandaar uit weer kunt oversteken naar onze eindbestemming Ko Phangan. Iemand daar ervaring mee?
Groeten
Peter
En Hadassa waar zat je dan in Chumphon dat jouw bezwaren tegen het stadje wegvielen?
Wij zaten namelijk ook Chumphon te overwegen omdat je vandaar met een boot naar Koh Tao schijnt te kunnen en vandaar uit weer kunt oversteken naar onze eindbestemming Ko Phangan. Iemand daar ervaring mee?
Groeten
Peter
-
- komt net kijken
khonkaen schreef:ik vind dat toch zo mooi van je Hadassa dat jij met je moeder naar thailand gaat... ik had dat ook wel willen doen, maar mijn moeder was een stuk ouder en niet meer zo goed bij de tijd... 'wat moet ik in Atjeh doen' sprak zij ' nee ga jij maar alleen jongetje'
willem, nederthai
Thanks Willem
Gr. Hadassa
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
-
- komt net kijken
Hoi Peter, we zaten net iets buiten Chumpon, het heet Chumpon Cabana Resort. Je kan er een bungalow of een hotelkamer huren, het is heerlijk rustig daar. De prijs voor een 2pers. kamer is ong. 1100 bath voor z'n tweeen, inc. ontbijt, heerlijk aan het strand. Het is er werkelijk prachtig, alles wat je daar eet is van eigen kweek en de ecologische tuinen zijn prachtig. Ik was er afgelopen februari en zag het als een tussenstop maar ben er een week langer gebleven, als je van drukte houd moet je er niet naar toe.Peter & Marianne schreef:En Hadassa waar zat je dan in Chumphon dat jouw bezwaren tegen het stadje wegvielen?
Groeten
Peter
Ik heb wel een paar foto's, moet alleen zien hoe ik die op het forum krijg, zal het proberen.
Gr. Hadassa
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
- JohanS
- Volwaardig lid
Ik zou ook graag de foto's zien want Chumpon staat op mijn lijstje voor een van de volgend jaren.hadassa schreef:Hoi Peter, we zaten net iets buiten Chumpon, het heet Chumpon Cabana Resort. Je kan er een bungalow of een hotelkamer huren, het is heerlijk rustig daar. De prijs voor een 2pers. kamer is ong. 1100 bath voor z'n tweeen, inc. ontbijt, heerlijk aan het strand. Het is er werkelijk prachtig, alles wat je daar eet is van eigen kweek en de ecologische tuinen zijn prachtig. Ik was er afgelopen februari en zag het als een tussenstop maar ben er een week langer gebleven, als je van drukte houd moet je er niet naar toe.Peter & Marianne schreef:En Hadassa waar zat je dan in Chumphon dat jouw bezwaren tegen het stadje wegvielen?
Groeten
Peter
Ik heb wel een paar foto's, moet alleen zien hoe ik die op het forum krijg, zal het proberen.
-
- Erelid
-
- komt net kijken
hoi Mart, dat ben ik ook van plan, ben nooit in Cha-am geweest, daar wil ik eerst naar toe, dan door naar Chumpon en terug Hua Hin (daar ben ik afgelopen februari geweest), Bangkok.Mart schreef:Voor een dame op leeftijd is een lange treireis beslist geen pretje.
Stop in Cha-am / Hua Hin, en daar zal je geen spijt van hebben.
Mart
Denk je dat dat te doen is?
Gr. Hadassa
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had
-
- Erelid
Kijk over Cha-am zijn verschillende meningen en terecht.
Het heeft het mooiste strand van Thailand :!: Er is weinig te beleven 8)
Het is vaak de leeftijd die een rol speelt, maar als jij met je moeder een paar dagen rustig uit wilt gaan kan dan makkelijk in Cha-am.
Terug naar Hua Hin, dan is moeders een beetje moe, gaat lekker vroeg slapen en jij ga de boel verkennen.
En als je in Cha-am bent, kom dan een op de - DE - koffie.
Fijne vakantie en veel respect voor je.
Het heeft het mooiste strand van Thailand :!: Er is weinig te beleven 8)
Het is vaak de leeftijd die een rol speelt, maar als jij met je moeder een paar dagen rustig uit wilt gaan kan dan makkelijk in Cha-am.
Terug naar Hua Hin, dan is moeders een beetje moe, gaat lekker vroeg slapen en jij ga de boel verkennen.
En als je in Cha-am bent, kom dan een op de - DE - koffie.
Fijne vakantie en veel respect voor je.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- komt net kijken