Trekking
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Trekking
In december gaan we voor het eerst naar Thailand.Het is de bedoeling dat wij vanuit Chiang Mai een 3-daagse trekking gaan maken. Ik vraag mij alleen af hoe zwaar dit kan zijn. Het is de bedoeling dat wij de 3-daagse lichte tocht via Greenwood gaan maken. Wij zijn 57 jaar, niet oud maar volgens mij toch niet direct de doelgroep die normaliter een trekking maakt. Wij vragen ons dus af of dit te doen is voor ons.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Hallo Groentje,
Ik heb diverse trekkings gedaan in de lagere delen van het himalaya gebergte op een leeftijd tussen 43 en 46. Ben zelf behoorlijk sportief aangelegd, maar heb regelmatig ouderen (55-70) voorbij zien komen over de bergpaden. Mijn ervaring is dat zolang de trek glooiend blijft en de paden niet te stijl of rotsachtig worden ouderen vaak iets langzamer maar per dag veel langer kunnen lopen dan jongeren. In gesprekken daarover werd mij ook duidelijk dat ouderen vaak gewend waren regelmatig een stevige wandeling te maken, terwijl dit voor jongeren eerder uitzondering was.
Als je een beetje sportief bent aangelegd zou ik me geen zorgen maken, zeker als bij de trek al de kwalificatie "licht" wordt aangegeven.
groet en succes,
Paul
Ik heb diverse trekkings gedaan in de lagere delen van het himalaya gebergte op een leeftijd tussen 43 en 46. Ben zelf behoorlijk sportief aangelegd, maar heb regelmatig ouderen (55-70) voorbij zien komen over de bergpaden. Mijn ervaring is dat zolang de trek glooiend blijft en de paden niet te stijl of rotsachtig worden ouderen vaak iets langzamer maar per dag veel langer kunnen lopen dan jongeren. In gesprekken daarover werd mij ook duidelijk dat ouderen vaak gewend waren regelmatig een stevige wandeling te maken, terwijl dit voor jongeren eerder uitzondering was.
Als je een beetje sportief bent aangelegd zou ik me geen zorgen maken, zeker als bij de trek al de kwalificatie "licht" wordt aangegeven.
groet en succes,
Paul
-
- Erelid
Waarde Groentje,
Enige voorwaarden bij een trekking.
Gezondheid geen probleem.
Geen rekening houden met andere, ook niet je vrouw/partner.
Veel drinken, maar niet de avond voor de start.
Na de XXXXXX
ben ik met mijn vrouw ook nog een trekking gaan doen. Zij XXXX+ had meer problemen dan ik.
Gewoon doen, en lukt het niet, geniet dan van de natuur en wacht tot de andere weer terugkomen.
Met groet
Mart
Enige voorwaarden bij een trekking.
Gezondheid geen probleem.
Geen rekening houden met andere, ook niet je vrouw/partner.
Veel drinken, maar niet de avond voor de start.
Na de XXXXXX

Gewoon doen, en lukt het niet, geniet dan van de natuur en wacht tot de andere weer terugkomen.
Met groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Zeer veel ervaring
Vooral de warmte kan soms een probleem zijn. Sleur dus niet te veel mee in je rugzak.
Verder zijn die trektochten soms zo toeristisch, dat je bepaalde trajecten aflegt per bamboevlot, olifant of ossenkar zodat je nooit héél lang moet wandelen.
Voor de rest is het erg afhankelijk van je conditie. Iemand die regelmatig gaat wandelen (flink doorstappen), ook al is het op vlak terrein, zal het makkelijker hebben. December is nog ver. Eventueel kan je nu al gaan oefenen.
Verder zijn die trektochten soms zo toeristisch, dat je bepaalde trajecten aflegt per bamboevlot, olifant of ossenkar zodat je nooit héél lang moet wandelen.
Voor de rest is het erg afhankelijk van je conditie. Iemand die regelmatig gaat wandelen (flink doorstappen), ook al is het op vlak terrein, zal het makkelijker hebben. December is nog ver. Eventueel kan je nu al gaan oefenen.