Met m'n moeder naar Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hadassa
komt net kijken
komt net kijken

Met m'n moeder naar Thailand

#1 Bericht door hadassa » dinsdag 03 oktober 2006, 00:46

Hallo allemaal,
Het is bijna zover, de 25ste vertrek ik naar Thailand en kom de 22ste nov. weer terug.
Vorig jaar heb ik m'n moeder na 38 jaar weer voor het eerst ontmoet, om elkaar beter te leren kennen heb ik voor Thailand gekozen, bijna 4 weken met elkaar samen in een prachtig land waar ik me thuis voel en
dat gevoel wil ik graag met haar delen. Als ik terug kom wil ik een nieuw soort relatie met haar krijgen.
Ze wil graag mee maar zei een paar weken geleden, toen ik al geboekt had, dat ze niet naar tempels wil omdat je geen beelden mag aanbidden. :? Ik zei dat Thailand 1 grote tempel is, ze vroeg of er geen mooie bloemen zijn dat wilde ze wel zien, ik zei dan moet je naar de Keukenhof en dat is een stuk goedkoper :lol: Ik heb tegen haar gezegd dat ze zonder vooroordelen naar Thailand moet gaan en achteraf moet oordelen. Ik denk n.l. dat ze het geweldig vind.
Het is voor het eerst dat ik zonder m'n man reis, dat vind ik wel een beetje eng, maar ik weet ook dat het goed te doen is.
Mijn plan is om 3 dagen in Bangkok te blijven, moet naar China Town om wat onderdelen te kopen en dat doe ik meestal in het beging, dan vliegen naar het noorden naar Chiang Rai, 2 dagen, met de bus naar Chiang Mai voor 3dagen en dan weer terug naar Bangkok.
Blijf dan weer een paar dagen in Bangkok en dan weet ik het niet precies.
Wil eigenlijk de trein nemen naar Chumpon, maar mischien eerst naar Chaam, daar ben ik nooit geweest en van daar uit naar Chumpon.
Daar heerlijk een week relaxen, dan nog een paar dagen Hua-in en vandaar weer terug naar Bangkok. En dan de laatste dagen lekker in Bangkok struinen naar mooie kralen.
Graag wil ik ook nog naar Ayuttaya, bedenk ik me nu, dus dat moet ik nog even bekijken of dat kan. M,n moeder is 78, ik ben niet al te gezond, dus we doen alles heel rustig aan.
Wat vinden jullie, is dat te doen? En als jullie tips hebben, graag.
Groetjes Hadassa.
Laatst gewijzigd door hadassa op vrijdag 13 oktober 2006, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Hadassa

Ik huilde omdat ik geen schoenen had
totdat ik iemand zag
die geen voeten had

pietk
Expat
Expat

#2 Bericht door pietk » dinsdag 03 oktober 2006, 01:37

Hallo Hadassa,

Je hebt in Chiang Mai van november t/m januari een soort floriade, met een totale opp. van 80 hectare
Naam: Royal Ratchaphruek 2006 Flower Expo Chiang Mai.
Als je even zoekt op inernet kan je hier wel meer over vinden.
Misschien iets voor je moeder.

Veel plezier in Thailand

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 03 oktober 2006, 02:57

Is prima te doen, idd rustig aan doen
Mijn moeder (Indsich) was 83 de laatste keer dat ze hier was en had een prachtige tijd, herkende veel vanuit oud Batavia zoals de marskramers en straatverkoop......a trip through memory lane
Weet nit of je moeder zeebenen heeft, maar je kan met een cruis ook naar Ayuddhaya of uiteraard met de bus

In Bangkok kan je ook bezoeken
;Suan Luang Rama 9 in Bangkok een park met sezioensbloemen
De rozentuin in cetrum BKK ben effe de correcte naam kwijt

Ik zie dat je af en toe de trein neemt, ik neem aan dat je weet dat de Thaise treinen afwijken (in alles) van de NL treinen, je kan beter bussen nemen naar mijn idee

veel plezier

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Okie » dinsdag 03 oktober 2006, 05:46

pietk schreef:Hallo Hadassa,

Je hebt in Chiang Mai van november t/m januari een soort floriade, met een totale opp. van 80 hectare
Naam: Royal Ratchaphruek 2006 Flower Expo Chiang Mai.
Als je even zoekt op inernet kan je hier wel meer over vinden.
Misschien iets voor je moeder.

Veel plezier in Thailand
Hierbij de site http://www.royalfloraexpo.com/

Kan je oa tulipen zien maar natuurlijk ook orchideeën etc etc, je moet het zien als een soort Floriade.
Naar mijn weten rijdt er een soort treintje over het terein, zodat je niet al te grote stukken hoeft te lopen.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”